با لیست خرید 8 نفره یحیی گل محمدی آشنا شوید

پرسپولیس پنجره نقل و انتقالات تابستانی شلوغی را پشت سر خواهد گذاشت و یحیی گل محمدی قصد دارد با کنار گذاشتن چند بازیکن و خرید چند ستاره، تیمی قدرتمند و مستعد برای لیگ برتر در فصل آینده بسازد. در چند روز اخیر اخباری مبنی بر پیوستن بازیکنان مختلف به پرسپولیس در رسانه ها مطرح شد اما باشگاه پرسپولیس هرگونه فعالیت نقل و انتقالاتی را تکذیب کرد. تکذیب خود رضا درویش که در مصاحبه ای به صراحت اعلام کرد، یحیی گل محمدی هم لیست افرادی که قراردادشان نیاز به تمدید دارد و هم لیست بازیکنانی که برای فصل آینده به خدمت گرفته می شوند را در اختیار باشگاه و مدیرعامل قرار داده است. چند بازیکن ملی پوش و لژیونر به همراه چند ستاره لیگ برتری در لیست یحیی قرار دارند که در صورت تکمیل مذاکرات با این افراد، این ستاره ها در فصل آینده پیراهن پرسپولیس را بر تن خواهند کرد. در این گزارش اما می خواهیم نگاهی به وضعیت فعلی این بازیکنان داشته باشیم.

علیرضا بیرانوند

بعد از عملکرد ضعیف دروازه بان های پرسپولیس در این فصل و اختلاف حامد لاک با کادرفنی این تیم و کنار گذاشتن این دروازه بان، یحیی اصرار به جذب علیرضا بیرانوند دارد. درویش نیز در مصاحبه خود بازگشت احتمالی این دروازه بان به پرسپولیس را تایید کرد و خود بیرانوند نیز اعلام کرد که تمایل دارد به پرسپولیس برگردد. بیرانوند فرصت بازی در تیم باشگاهی خود را ندارد و همین موضوع باعث شد به فکر انتخاب تیمی باشد که بتواند به عنوان استارت بازی کند و جایگاه خود را در ترکیب اصلی تیم ملی در مسابقات جام جهانی تثبیت کند. قرارداد علیرضا با بوآویستا در پایان این فصل به پایان می رسد اما او همچنان یک فصل دیگر با آنتورپ دارد. نه بیرانوند و نه باشگاه بلژیکی علاقه ای به ادامه همکاری ندارند اما آنتورپ به سادگی نمی خواهد علیرضا را به تیم دیگری بفروشد. به این ترتیب باید شاهد حضور قرضی بیرانوند در پرسپولیس باشیم مگر اینکه خود علیرضا رضایت نامه اش را از باشگاه بلژیکی دریافت کند.

خلیل زاده جرأت کرد

مدافع فعلی الریان قطر در حال گذراندن دوران نقاهت پس از عمل جراحی است. قرارداد جسورانه با الریان پس از دو فصل حضور در قطر دو ماه دیگر به پایان می رسد و به گفته رسانه های قطری هنوز پیشنهادی برای تمدید قرارداد مدافع فیکس تیم ملی ارائه نشده است. خود خلیل زاده بارها از علاقه اش برای بازگشت به پرسپولیس صحبت کرده و به احتمال زیاد این بازیکن به فوتبال ایران بیاید و دوباره پیراهن پرسپولیس را به تن کند.

محمد حسین کنعانی زادگان

یکی دیگر از مدافعان فیکس تیم ملی که با عنوان شجاع نیز در فوتبال قطر حضور دارد، دیگر بازیکنی است که یحیی گل محمدی برای جذب او اصرار دارد. محمد حسین بازیکن محکم و تاثیرگذاری در الاهلی قطر است اما قرارداد مدافع تیم ملی با این باشگاه قطری به زودی به پایان می رسد. کنعانی ها در حال حاضر بین ماندن در قطر یا بازگشت به پرسپولیس دچار دو دلی هستند و هنوز برای فصل آینده تصمیمی نگرفته اند. این بازیکن از الاهلی پیشنهاد تمدید قراردادش را دریافت کرده و یکی دو تیم قطری دیگر هم خواهان به خدمت گرفتن او هستند. البته پولی که قطری ها به این بازیکن می دهند قابل قیاس با پرسپولیس نیست و شاید هر بازیکنی نتواند از پس این پول بربیاید. قرار ملاقات کنعانیان تا چند هفته دیگر مشخص خواهد شد.

نور امید

ستاره فعلی سپاهان که سابقه حضور در استقلال را نیز دارد نسخه اصلی گل محمدی برای سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس است. امید که در چند بازی اخیر نیز برای تیم ملی به میدان رفته، در چند فصل اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است. با این حال جذب نور کانون ها برای پرسپولیس بسیار سخت خواهد بود. نورافکن یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و مدیران سپاهان قطعا برای حفظ این بازیکن دست به هر کاری می زنند به خصوص اینکه می دانند مشتری اصلی این بازیکن پرسپولیس است که یکی از رقبای اصلی زردپوشان است. اگر نورافکن موفق به توافق با ارتش بر سر جدایی شود، به نظر می رسد که او فارس شود.

دانیال اسماعیلی فر

یکی دیگر از ستاره های لیگ برتری که در سپاهان بازی می کند دانیال اسماعیلی فر است. دانیال شاگرد سابق یحیی گل محمدی برای دومین بار مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت. دو فصل پیش سپاهان در حالی که دانیال در راه پرسپولیسی شدن بود این بازیکن را با مبلغ بالایی به خدمت گرفت اما ترجیح داد به سپاهان برود. قرارداد این بازیکن با زردپوشان اصفهانی در پایان فصل به پایان می رسد و همانطور که مشخص است هیچ مانعی برای پرسپولیسی شدن او وجود ندارد، مگر اینکه سپاهانی ها با رقم عجیبی حاضر به حفظ اسماعیلی فر شوند.

پیمان بابای

یحیی در نیمه اول امسال برای آوردن بابای به پرسپولیس تلاش کرد که با مخالفت مدیران تراکتورسازی و زنوزی مالک این باشگاه مواجه شد. شنیده ها حاکی از آن است که بابای به لیست یحیی گل محمدی بازگشته و خود این بازیکن نیز علاقه مند به پوشیدن پیراهن پرسپولیس در فصل آینده است. قرارداد بابایی با تراکتورسازی در پایان این فصل به پایان می رسد و این بازیکن به راحتی می تواند با پرسپولیس یا تیم دیگری قرارداد ببندد.

گفت صادقی

بدون شک سعید صادقی یکی از بهترین های این فصل لیگ است. بال فنی گل گهر در صبا و شاههدرو شاگرد یحیی گل محمدی است و روابط خوبی با سرمربی پرسپولیس دارد. این بازیکن در تابستان در آستانه استقلال بود اما توافق مالی صورت نگرفت و صادقی قراردادش را با گل گهر تمدید کرد. گل محمدی که علاقه زیادی به این بازیکن دارد می خواهد دوباره برای جذب سعید تلاش کند اما در این راه کار سختی پیش رو خواهد داشت. صادقی که در پایان فصل آزاد می شود، علاوه بر پرسپولیس و تیم فعلی اش، گهر، از چند تیم داخلی و خارجی نیز پیشنهاد دارد و مشخص نیست فصل آینده چه تصمیمی خواهد گرفت.

علی علیپور

گلزن تاریخ لیگ برتر پرسپولیس در دومین فصل حضورش در فوتبال پرتغال پاس می دهد. علی برخلاف سال گذشته در این فصل فرصت بیشتری برای بازی داشت و گل های خوبی برای مارتیمو به ثمر رساند. با این حال این بازیکن فرصت بازی در تیم ملی را نخواهد داشت. خود علی می خواهد در اروپا به فوتبال ادامه دهد و در اروپا جایگاه ثابتی کسب کند اما پرسپولیس هم می تواند در جام جهانی گزینه خوبی برای این بازیکن باشد. قرارداد علیپور با مارتیمو در پایان این فصل به پایان می رسد اما علی هنوز تصمیم نهایی برای فصل آینده نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید