پیش بینی قیمت طلا و سکه / بازارهای مالی ثبات می یابد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه / بازارهای مالی ثبات می یابد؟

روز جدید : قیمت طلا و سکه افزایش چشمگیری داشته است و به همین دلیل عده ای به خرید طلای مذاب روی آورده اند تا حداقل بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند.

هفته گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار به 16500 تن رسید و نگرانی ها برای افزایش این قیمت در بازار افزایش یافته است. اما در اولین روز هفته جاری قیمت سکه تمام به 15 میلیون و 200 هزار تن رسید. تاثیر دلار بر قیمت سکه به حدی است که بازارهای سکه و طلا به هر تغییر قیمت ارز واکنش نشان می دهند. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بررسی وضعیت فعلی بازار طلا و سکه در پیش بینی قیمت ها گفت: در صورت ادامه روند نظارتی و نظارتی بازار ارز، قطعا قیمت سکه و طلا به ثبات می رسد.

محمد ولی گفت: قیمت ارز اصلی ترین مولفه تعیین کننده قیمت سکه و طلا در بازار داخلی است، بنابراین هرگونه تغییر قیمت دلار به طور مستقیم بر قیمت سکه تاثیر می گذارد. در صورتی که عرضه و تقاضای دلار در بازار به حد مناسبی برسد و عرضه ارز در بازار بدون واسطه و دلال و در نهایت به دور از قیمت های کاذب انجام شود، طبیعتا این امر بر قیمت سکه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی به اقتصاد 24 گفت: در صورت تامین به موقع نیازهای بازار ارز و افزایش قیمت دلار، تثبیت قیمت سکه و طلا در بازار را می توان انتظار داشت. پیش بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه در روزهای آینده را نشان می دهد; در صورت تداوم کاهش قیمت دلار در بازار، قیمت سکه نیز کاهش می یابد. در غیر این صورت در صورت تغییر بازار ارز با توجه به سیاست های داخلی و بین المللی، قیمت سکه باز دچار نوسان می شود.

به گفته محمدولی؛ با کاهش قیمت سکه، معاملات بازار سودآورتر و افزایش می یابد. وی گفت: هفته گذشته افزایش قیمت طلا و سکه منجر به کاهش تقاضا در این بازار شد چرا که گرانی طلا از توان خرید مردم خارج است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مردم برای حفظ ارزش سرمایه گذاری خود به بازار سکه می روند. با وجود گرانی سکه، مردم همچنان از سرمایه گذاری در این بازار استقبال می کنند، اما تقاضای طلا در بازار طلا به دلیل وزن، دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته است. مردم به دلیل کاهش قدرت خرید و از همه مهمتر حفظ سرمایه خود به خرید طلای دست دوم روی آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید