کاهش قیمت ارز؛ مهمترین عامل موثر بر قیمت خودرو/ در صورت افزایش عرضه تا شب عید قیمت خودرو کاهش می یابد.


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808021

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت و گو با دانا؛

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو در تهران گفت: تا پایان بهمن ماه روند نزولی قیمت خودرو ادامه دارد اما با توجه به حجم خودروسازان در بازار این کاهش اندک خواهد بود.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو در تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو در آستانه شب عید گفت: بازار خودرو همچنان در رکود است و طبق اخبار منتشر شده در مذاکرات، فروشندگان نگران روند کاهشی قیمت دلار هستند و این امر باعث افزایش قیمت شد. به تعداد فروشندگان خودرو

رابطه بازار ارز و قیمت خودرو

وی ادامه داد: بازار خودرو همیشه نشان داده است که بیشترین تاثیر را از بازار ارز دارد و امروز با وجود اینکه بازار ارز در حال انقباض است و فروشندگان زیادی وجود دارد، خریداران امیدوار به خرید بیشتر ارز و خرید پایین تر قیمت ها هستند. .

وی در خصوص قیمت خودروهای داخلی نیز گفت: قیمت خودروها روند کاهشی دارد و به عنوان مثال پراید 111 که به 185 میلیون تن رسیده امروز زیر 180 میلیون خریدار ندارد. پراید 131 امروز کمتر از 170 میلیون تن فروخته شد و دنا پلاس 1400 اتوماتیک نیز بیش از سه میلیون تن افت نسبت به روز گذشته در بازار خودرو کشور نشان داد.

تاثیر مذاکرات بر تداوم کاهش قیمت خودرو

موتمنی در خصوص ادامه روند نزولی قیمت خودرو گفت: ادامه کاهش قیمت خودرو در درجه اول به دلیل کاهش نرخ ارز و نتیجه نهایی مذاکرات است و در صورت انتشار اخبار مثبت از مذاکرات، خودرو ممکن است تا پایان سال ارزان تر شود.»

وی توضیح داد: البته برخی از افرادی که برای شب عید نیاز به خودرو داشتند و از فرصت خرید خودرو استفاده کردند نیز دلیل افزایش معاملات در هفته گذشته بودند، اما تعداد خریداران واقعی امروز بسیار بیشتر است. در همین بازه زمانی در سال‌های اخیر، این نیز به دلیل انتظارات کاهش قیمت است.

رکود در بازار خودرو به دلیل محدودیت های کرونری

موتمنی گفت: وضعیت بازار خودرو امسال به خوبی سال های گذشته نیست. بازار موضوع رکود است.

وی در خصوص واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار خودرو گفت: با ایجاد رقابت و ارتقای کیفیت بین خودروسازان داخلی و ایجاد حق انتخاب برای خریدار، همواره با واردات خودرو و دلالان خودرو موافق بوده ایم، خودروها معتقدند که بازار باید به بازار عرضه شود. مصرف‌کننده: «ماشین باید تحویل داده شود و تحویل است که قیمت را تعیین می‌کند.

واردات به انتخاب خریدار و کیفیت خودروساز باز می گردد

موتمنی ادامه داد: ما همواره از تولید داخلی حمایت کرده ایم و تاکید کرده ایم که اگر خودروساز داخلی با سیاست هایی مانند واردات نتواند به اندازه نیاز در کشور تولید کند، باید این انگیزه برای رقابت با تولیدکننده و خریداران ایرانی ایجاد شود. وقتی کیفیت را در ماشین ها می بینند. ” آنها قطعاً یک ماشین خانگی را انتخاب می کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اپیدمی در این مسیر جدید، رونق هم به تولید و هم به بازار خودرو بازگردد و مردم بتوانند در آستانه شب عید به راحتی خرید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید