قیمت خودرو با افزایش عرضه کاهش می یابد


ساعت: 19:23
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919351

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه زیاد خودرو در بازار باعث تعدیل و کاهش قیمت این محصول در داخل کشور می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا فاطمی امین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز از افزایش چشمگیر تولید خودرو در ماه های اخیر خبر داد و افزود: تولید انواع خودرو تا آذرماه امسال برابر با کل تولید خودرو در سال گذشته بوده که آمار بسیار خوبی است. در این راستا یک صنعت محسوب می شود.

وی گفت: با اجرایی شدن واردات خودرو و به موازات افزایش تولید و عرضه در بازار آزاد شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

فاطمی امین با بیان اینکه خودرو در کشور به بازار سرمایه تبدیل شده و قیمت های ارائه شده در بازار آزاد غیرواقعی است، این قیمت ها را جعلی دانست و افزود: یکی از معیارهای قیمت گذاری خودرو و راهکارهای مقابله با این قیمت است. شرط‌های جعلی این است که مردم و خریداران خودرو قیمت‌های واقعی را از بازار سهام استخراج می‌کنند.

وی با اشاره به التهابات موجود در بازار خودرو گفت: خودرو دو قیمت دارد یکی قیمت کارخانه و دیگری قیمت بازار آزاد و آنچه که آشفته است قیمت بازار آزاد است که به دلیل ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا

فاطمی امین با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی کشور محسوب می شود و واحدهای بزرگ، متوسط ​​و کوچک زیادی در این منطقه فعال هستند، ادامه داد: امروز در نشستی با فعالان اقتصادی با مشکلات و دغدغه های اعضای این واحدها آگاه هستند تا بتوانیم با تبادل اطلاعات به پیشرفت و رشد این واحدها کمک کنیم.

وی یکی از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کشور و آذربایجان شرقی را مربوط به سرمایه در گردش آنها می داند و یادآور شد: البته باید توجه داشت که این مشکل به خوبی نشانه وجود تولید و تقاضا برای بازار در کشور وجود دارد و در این زمینه ها رکود نداریم. .

فاطمی امین از رشد 9.4 درصدی تولید در بخش صنعت در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با ادامه روند فعلی بسیاری از مشکلات فعلی مردم حل می شود. “

وزیر صامت صبح امروز وارد تبریز شد و در دیدار با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی به ایراد سخنرانی پرداخت و با امام جمعه تبریز نیز دیدار کرد.

افتتاح سه پروژه در شهرستان مرند از برنامه های سفر یک روزه فاطمی امین وزیر به این استان است.

دیدگاهتان را بنویسید