قیمت قطعی برخی خودروهای عرضه شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو + لیست قیمت خودرو

قیمت قطعی برخی خودروهای عرضه شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو + لیست قیمت خودرو

متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه باید توجه داشته باشند که طبق قانون خودروسازان باید محصولات خود را در سامانه یکپارچه تنها بر اساس قیمت مصوب شورای رقابت عرضه کنند.

با توجه به تصویب قیمت انواع خودروهای داخلی و پیش ساخته در شورای رقابت، خودروسازان موظفند محصولات خود را در سامانه یکپارچه با قیمت های مصوب شورای رقابت عرضه کنند.

لازم به ذکر است قیمت های مصوب هیئت مسابقه در زمان حاضر جهت تحویل است و افرادی که در مرحله دوم سامانه یکپارچه ثبت نام می کنند باید به قیمت موعد تحویل مصوب هیئت مسابقه بر اساس به ترتیبی که به آنها اختصاص داده شده است

این گزارش می افزاید برخی از محصولاتی که خودروسازان در این مرحله روانه بازار کرده اند، مدل های جدید هستند و هنوز قیمت گذاری آن ها انجام نشده است.

جدول زیر قیمت مصوب محصولات عرضه شده در دور دوم سامانه یکپارچه را نشان می دهد که البته تعداد خودروهای عرضه شده در نوبت دوم عرضه بیشتر از لیست زیر است، اما به دلیل عدم فاش شدن قیمت مصوب شورای رقابت در جدول با نام این خودروها مشخص نشده است.

با توجه به زمان اعلام شده برای ثبت نام در «سامانه یکپارچه تحویل خودرو بومی» و با تکمیل رصد اطلاعاتی، مراحل انتخاب خودرو از روز چهارشنبه 12 خردادماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه 19 خردادماه برای متقاضیان امکان پذیر است. برای ثبت نام در سامانه قابل قبول است

با توجه به این؛ تنها متقاضیان واجد شرایطی که اطلاعات آنها از سوی بانک ها به سامانه ارسال شده است، می توانند 5 خودروی ترجیحی خود را در تاریخ مشخص شده برای تشکیل لیست انتظار در سامانه esalecar.ir انتخاب کنند.

زمان ثبت نام تاثیری در اولویت تحویل خودرو ندارد.

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی از 30 تا 29 اردیبهشت ماه فرصت داشتند نسبت به افتتاح حساب نیابتی به نام سازمان حمایت و واریز مبلغ 100 میلیون تومان به حساب نیابتی اقدام کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سامانه یکپارچه، سایپا، کرمان موتور، فردا موتور و مدیران خودرو در این مدت حدود 20 محصول خود را روانه بازار خواهند کرد. قیمت مصوب تعداد مشخصی خودرو توسط تابلوی مسابقه تعیین می شود که در جدول بالا آمده است.

حسین فرخی زاده، رئیس سازمان حمایت درباره قیمت خودرو در سامانه یکپارچه گفت: خودروسازان باید با همان قیمت هایی که شورای رقابت اعلام می کند، خودرو را بفروشند.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت نیز در خصوص علت عدم تعیین قیمت برخی خودروها به خبرنگار فارس گفت: برخی از خودروهایی که در کارخانه ها تولید و در بازار به فروش می رسند، خودروهای نو هستند. آنها صورت های مالی از قبل ندارند، بنابراین سازمان حمایت قیمت ها را بر اساس آن اندازه گیری می کند.

شرکت خودروسازی یک ماشین قیمت مصوب شورای رقابت (قیمت کارخانه به ریال) قیمت نهایی خودروی کاربر به ریال
سایپا شاهین 3,601,400,767 4,251,660,000
سایپا ساینا اس 2,081,331,460
سایپا خودکار سریع 2,759,527,100
سایپا به سرعت 1,660,460,016
سایپا کوئیک اس 2.254.004.888

2,681,940,000

سایپا کوئیک R مدل GX اعلام نشده است
سایپا شاهین اتوماتیک اعلام نشده است
سایپا مدل ساینا جی ایکس اعلام نشده است
سایپا ساینا مدل GX دوگانه سوز اعلام نشده است
سایپا نقشه اطلس اعلام نشده است
مدیران Tiggo8pro 14,832,759,981
مدیران MVMX22MT 4,845,323,694
مدیران MVMX55pro 9,839,268,183
کرمان JACJ4 5,525,935,965
کرمان JACS3 6,322,289,287
فردا موتورز

فردا موتورز

FMCT5

دانگ فنگ sx5

8,965,324,396

6,457,307,724

وی افزود: به دلیل اینکه این خودروها در زمان کمتری تولید و به فروش می رسند، روند قیمت گذاری توسط سازمان حمایت و سپس شورای رقابت طولانی تر است.

این مسئول در مرکز ملی رقابت تصریح کرد: به محض بررسی قیمت این خودروها توسط سازمان حمایت و اعلام آن به شورای رقابت، شورا نیز موظف است قیمت ها را سریعا بررسی و ابلاغ کند.

وی افزود: قیمت این خودروها توسط سازمان حمایت بررسی می شود و پس از اتمام بررسی، قیمت های تعیین شده از سوی سازمان حمایت به هیات مسابقات اعلام می شود و هیات رقابت پس از دریافت قیمت ها، قیمت ها را بررسی و سپس اعلام می کند. آنها را

مدیر روابط عمومی مرکز مسابقات کشوری همچنین در خصوص عدم قیمت گذاری و اطلاع رسانی تعدادی از خودروهای پیش مونتاژ شده نیز گفت: در مورد خودروهای پیش مونتاژ نیز همین امر صدق می کند، قیمت خودروهای پیش ساخته بلافاصله محاسبه و اعلام می شود. اما تعدادی از خودروهایی که فاکتورهای 6 ماهه اول سال را نداشتند زمان بیشتری برای بررسی و محاسبه قیمت آنها نیاز است.

وی گفت: شورای رقابت در تلاش است تا قیمت سایر خودروها را در اسرع وقت تصویب و اعلام کند.

شورای رقابت در پایان فروردین ماه امسال قیمت خودروهای تولید داخل را تصویب و ابلاغ کرد که بر این اساس قیمت این خودروها به طور میانگین 29 درصد افزایش یافت. همچنین این هیئت هزینه مونتاژ 17 خودرو را در 26 اردیبهشت ماه تصویب و ابلاغ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید