وزارت صنعت: فروش خودرو در سامانه یکپارچه در هفته جاری لغو شد/ بیشتر خودروهای فروخته شده در بورس چین زیر هزار دلار است؛ تقصیر ما نیست که به تومان قیمت بالایی دارند

وزارت صنعت: فروش خودرو در سامانه یکپارچه در هفته جاری لغو شد/ بیشتر خودروهای فروخته شده در بورس چین زیر هزار دلار است؛  تقصیر ما نیست که به تومان قیمت بالایی دارند

امید کلیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فروش تمامی شرکت های خودروسازی در سامانه یکپارچه از هفته آینده انجام می شود.

تسنیم: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فروش خودرو تمامی شرکت های خودروسازی از هفته آینده در سامانه یکپارچه انجام می شود.

امید کلیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه رادیو گفتگوی این مراسم گفت: برنامه های فروش خودروسازان بزرگ دولتی که قرار بود در هفته جاری فروش غیر قرعه کشی داشته باشند، لغو شد. و این حل شده است در هفته آینده همه خودروسازان به فروش در یک سیستم واحد.

وی افزود: این طرح یکی از بزرگترین برنامه های فروش خودرو است که تمامی خودروسازان محصولات خود را تحت یک سیستم عرضه می کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در صورتی که تقاضا برابر با عرضه خودرو باشد، خودرو بدون قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، متقاضیان این اقدام را انجام می دهند. در لیست انتظار قرار گیرد

وی تصریح کرد: جزئیات این طرح عرضه خودرو به صورت یکپارچه در روز چهارشنبه به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزارت صمت در گرانی خودروهای خارجی مقصر نیست

وی در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا نیز اظهار داشت: در کنار خودروهای چینی باید از کشورهای دیگر مانند کره جنوبی نیز خودروهایی را به بورس کالا عرضه کنیم که میزان آن کم است.

قالیباف گفت: با توجه به اینکه از ابتدا به طرح فروش خودروهای اقتصادی در بورس کالا اشاره شد، اکثر خودروهای عرضه شده در بورس کالا چینی و زیر هزار دلار هستند اما اینکه اکنون قیمت بالایی به تومان دارند. تقصیر وزارت صنعت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید