سامانه یکپارچه فروش خودرو از هفته جاری راه اندازی می شود/ افزایش عرضه و تنوع محصولات


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838932

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با توجه به اینکه همه خودروسازان با هم خودرو تحویل خواهند داد، عرضه و تنوع محصولات در سامانه یکپارچه فروش خودرو افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ توکلی لاهیجانی، مدیرکل خودروسازی وزارت صمت درباره آخرین وضعیت «ساماندهی قرعه کشی خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش» گفت: در این سامانه یکپارچه، خودروسازان محصولات خود را با هم و با نامزدها در مدت زمان معینی عرضه می کنند. زمان، به عنوان مثال یک هفته، آنها می توانند ماشین مورد نظر خود را با قدرت انتخاب بالا خریداری کنند.

وی افزود: همچنین پیش بینی شده است که اگر تقاضای خودرو پس از مهلت ثبت نام بیش از ظرفیت اعلام شده باشد، انتخاب از طریق قرعه کشی انجام شود و بنابراین اینطور نیست که هرکس زودتر وارد سایت ثبت نام شود متقاضیان بزرگتر می توانند در مدت اعلام شده آزادانه ثبت نام کنند، اما اگر مقدار تقاضا در حد عرضه نباشد، یعنی عرضه و تقاضا یکسان باشد یا تقاضا کمتر از عرضه باشد، خودرو به ثبت نام کننده تحویل داده می شود. .

توکلی لاهیجانی گفت: با توجه به اینکه تمامی خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی باید خودرو را در این سامانه عرضه کنند، بنابراین محصول متنوع تری عرضه می شود و پیش بینی می شود تعداد پیشنهادات در سامانه یکپارچه برای فروش چند برابر شود. بیشتر از قرعه کشی های قبلی.

مدیرکل خدمات صنعت خودرو وزارت صمت با بیان اینکه سامانه یکپارچه فروش خودرو از هفته جاری آغاز به کار می کند، به عرضه خودرو از خودروسازان خصوصی اشاره کرد و افزود: دیگر نمی تواند به تنهایی محصولات خود را بفروشد. شفافیت مرحله فروش خودرو را افزایش می دهد.

وی در خصوص لغو قرعه کشی خودروها نیز گفت: عرضه خودروهای قطره چکانی منجر به معاملات سودآوری در بازار شده است. از این رو وزارت صمت به دنبال افزایش عرضه خودرو است تا اگر استراتژی کلی تولید خودرو و فرآیند تحویل یکپارچه به درستی انجام شود.» می توان امیدوار بود که قرعه کشی حذف شود.

توکلی لاهیجانی تاکید کرد: از سوی دیگر با توجه به شیوه جدید عرضه خودرو می توان گفت که تقاضای سفته بازی توسط صنعت خودرو گام به گام رفع می شود.

انتهای پیام/
منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید