آغاز سومین مرحله تحویل خودرو در سامانه یکپارچه از هفته جاری

آغاز سومین مرحله تحویل خودرو در سامانه یکپارچه از هفته جاری

روز جدید معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت گفت: در هفته جاری شاهد سومین دوره تحویل خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهیم بود.

منوچهر لقی با بیان این مطلب اظهار داشت: دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور از ابتدای سال جاری تا شهریور دوم 357 هزار و 377 دستگاه خودروی سبک (خودرو و وانت) تولید کردند که در مجموع تولید 283 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. مدت مشابه سال گذشته و 85 درصد کاهش در کارهای در دست اجرا وجود دارد.

با اشاره به تثبیت روند افزایشی تولید خودروهای کامل پس از 3 سال در دو خودروساز بزرگ کشور، افزایش 28 درصدی آمار تحویل، کاهش 94 درصدی تعداد خودروهای ناقص انباشته در پارکینگ خودروسازان و کاهش 30 درصدی تعهدات معوق برای اجرای آنها، برنامه ریزی برای ساماندهی وضعیت نامطلوب صنعت خودرو کشور در دولت سیزدهم را برشمرد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه از تصویب آیین نامه واردات قانون سازمان صنعت خودرو به عنوان یکی از مصوبات دولت برای تنظیم بازار و انتقال فناوری در کشور خبر داد و گفت: تعیین مشخصات فنی خودرو با اولویت واردات خودروهای برقی هیبریدی، کم مصرف، ایمن و پرکاربرد، ارائه خدمات پس از فروش و انتقال فناوری، تعیین صلاحیت فنی و حرفه ای واردکنندگان و داشتن نمایندگی رسمی خودروساز خارجی، تعیین سقف واردات خودرو با هدف تنظیم بازار، حمایت از تولید باکیفیت داخلی و رعایت منابع ارزی کشور با اولویت استفاده از ارز برای کالاهای اساسی و اساسی از جمله شرایط واردات خودرو به کشور. ، که یک جاده است نقشه ام وزارت صنعت، معدن و تجارت.

لاگی افزود: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است در افق سند چشم انداز 20 ساله بسترهای لازم را برای معرفی فناوری های نوین و مستقل در تولید خودرو با همکاری با شرکت های خودروسازی معروف دنیا و یا در قالب سرمایه گذاری مشترک با شرکت های عامل موجود

وی افزود: همچنین برای اجرای آئین نامه واردات خودرو، متقاضیان باید قطعات یدکی لازم مورد تایید مراجع را برای ایجاد یا استفاده از شبکه خدمات پس از فروش موجود قبل از واردات، تهیه تجهیزات، مدارک و آموزش پرسنل پس از فروش تهیه کنند. خدمات، اعلام فناوری انتقال یافته در خدمات پس از فروش و همچنین وجود مجوز رسمی از سازنده محصول برای تضمین ارائه خدمات پس از فروش یا انتقال فناوری، تجربه در واردات خودرو یا استفاده از شرکت های با سابقه در این زمینه. زمینه، اطمینان از سطح انتقال فناوری در خودروهای اقتصادی برای تولید در کشور و اعلام مشخصات فنی خودرو و قیمت آن.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به آخرین وضعیت تحویل خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو اشاره کرد و گفت: پیرو دستور رئیس جمهور مبنی بر شفاف سازی روند تحویل خودرو و توزیع افراد، خودروی یکپارچه. سامانه فروش توزیع خودرو زیر نظر سازمان پشتیبانی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آغاز شده و تاکنون دو دوره فروش خودرو در روزهای 7 اردیبهشت و 5 تیرماه برگزار شده است.

توزیع معقول، عادلانه خودرو، افزایش دسترسی مصرف کنندگان به خودرو، ایجاد شفافیت و رویه خرید یکسان برای تمامی خودروسازان، رفع شبهه مهندسی مغفول مانده عرضه یا عرضه خودرو در بازارهای غیرشفاف توسط خودروسازان و همچنین افزایش تنوع و انتخاب. عرضه کنندگان در هر دوره تحویل از مزایای سیستم تخصیص یکپارچه خودرو مطابق با مقررات بازار و بهبود رضایت مصرف کننده خبر دادند.

وی گفت: با توجه به تثبیت روند تولید خودروهای کامل در خودروسازان داخلی و همچنین کاهش 94 درصدی تعداد خودروهای ناقص نسبت به مدت مشابه سال گذشته و از سوی دیگر ایجاد شفافیت در عرضه خودرو در بازار، این هفته شاهد سومین دوره تحویل خودرو خواهیم بود. در سیستم یکپارچه فروش خودرو خواهیم بود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برنامه ریزی در این دوره به گونه ای خواهد بود که تعهدات قبلی شرکت های خودروسازی از محل عرضه خودرو در قالب «پیش فروش» کاهش یابد. ، «فوق فروش»، «حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» و «خروج خودروی فرسوده» اعلام شد.

روگی تصریح کرد: با ساماندهی توزیع خودرو در سامانه یکپارچه که مربوط به عرضه متنوع خودرو و خروج بیش از 70 درصد انواع محصولات خودرو از مراحل قرعه کشی است، پس از سال ها آرامش در خودرو حاکم می شود. بازار و امکان دسترسی مصرف کنندگان به خودرو برای یک محصول پرطرفدار خودروساز داخلی 8 برابر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند تکمیل خودروهای ناتمام، کسب آمادگی لازم در زنجیره تامین برای افزایش تولید و استفاده از مکانیزم واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری در کشور، روش تحویل در خودرو یکپارچه شود. سیستم فروش تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید