آیا انتقادات به سامانه یکپارچه تحویل / ثبت نام خودرو در مرحله سوم بی فایده است؟

آیا انتقادات به سامانه یکپارچه تحویل / ثبت نام خودرو در مرحله سوم بی فایده است؟

اعلام نتایج اولویت بندی خودروهای منتخب در سامانه یکپارچه اعتراضاتی را در پی داشت. گروهی به زمان تحویل برخی خودروها اعتراض دارند و گروهی دیگر به اینکه اصلا خودرویی دریافت نکرده اند.

نتایج اولویت بندی خودروهای منتخب در سامانه یکپارچه تحویل خودرو روز چهارشنبه چهارم خردادماه با چندین ساعت تأخیر اعلام شد و از آن زمان تاکنون اعتراضاتی در این خصوص صورت گرفته است.

برخی از خودروها قرار است در سال 1403 به مشتریان تحویل داده شوند و آنها را از این تاریخ دیرهنگام ناراضی کرده است. در همین حال، برخی معتقدند خودروسازان ممکن است تا دو سال دیگر نتوانند به تعهدات زمستانی خود عمل کنند. سیداحمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن در این خصوص گفت: در نتایج طرح فروش خودرو زمان تحویل برخی خودروها از سایپا در زمستان 1403 اعلام شده است اما شک نکنید زمان تحویل نیز از آن تاریخ به پایان می رسد.»

این در حالی است که گروهی از کاندیداها اصلاً خودرویی به دست نیاوردند و با اعلام نتایج، جلوی نام خود «عدم تخصیص» را دیدند. البته به این افراد قول داده شده که در شهریور ماه امسال مجدداً به آنها فرصت انتخاب اولویت داده شود، اما برخی معتقدند کل موضوع تحویل خودرو در سامانه یکپارچه در حال انجام است و ثبت نام مجدد در حال انجام است. بلا استفاده. این افراد به خصوص به انسداد یک ماهه پول خود در حساب پروکسی اعتراض دارند.

در این شرایط به نظر می رسد روند تحویل خودرو در سامانه یکپارچه نیاز به بازنگری دارد. از یک طرف باید به مشکلات فنی و زیرساختی سایت توجه شود که تقریباً هر دوره چه در زمان ثبت نام و چه در زمان اعلام نتایج با وقفه های چند ساعته و گاهی حتی چند روزه مواجه می شود.

از سوی دیگر به نظر می رسد در تخصیص خودروها به ظرفیت تولید خودروسازان توجهی نمی شود. نتیجه یا «تاریخ تحویل دیرهنگام» یا «عدم توزیع» است. هر دو مورد انتقادات زیادی قرار گرفتند.

انتقاداتی که مخاطبان تجارت نیوز درباره سامانه یکپارچه تحویل خودرو با ما در میان گذاشته اند را در زیر می خوانید.

– «زمستان 1403 به من رسید. به چه امید دستورالعمل هایی که هر ثانیه تغییر می کنند. به شیطان گفتند: خدا پدرت را بیامرزد، گفت: کاری نکن. شرکت های خودروسازی تا پایان سال 1403 به ظرفیت کامل می رسند، پس این برنامه سوم چه فایده ای دارد؟

– «با دو کد ملی من و همسرم همه شرایط را داشتیم اما رد کردند. من خودم به همه ماشین های چینی زدم همسرم هم ماشین های سایپا را زد اما به نامردی وزارت امنیت که هیچ توضیحی نمی دهد برای من خیلی عجیب است که ما فقط 3 نفر هستیم. % و اینکه همه افراد اطراف آنها در لیست هستند. تکلیف من چیه من پول زبان رو دو ماه بدون بهره بلوکه کردم و شهریور دوباره باید مسدود کنم!!! از کجا معلوم شهریور ماه نصیب نشده باشد؟

– “قیمت ها بر اساس قیمت جدول درج شده نمی باشد.” به من اختصاص دادند… رفتم نمایندگی خودرو بپرسم کی پرداخت کنم، می گویند 200 میلیون برای قیمت خودرو آمده است و کارخانه قیمت شورای رقابت را قبول نمی کند.

– «از بین پنج اولویت، سه اولویت را انتخاب کردم. من از عدم توزیع ماشین متاثر شدم. آخرین بار بانک با حساب پروکسی اشتباه کرد. با اعصاب و جان مردم بازی می کنند. این یک بازی مضحک در این کشور بدون مالک است.”

– «به مراتب بیش از 3 درصد تعیین تکلیف نشدند و دروغ می گویند، خیلی از آنها با 5 انتخاب تعیین تکلیف نشدند، از بین همه آنها که می دانم فقط تعداد محدودی ماشین برای زمستان 1403 بوده و اکثراً وصل شده اند. به سایپا و اصلاً از مانت نیست و همگی تخصیصی ندارند.»

– “زمستان 1403 به من رسید، معلوم نیست چقدر باید پرداخت کنم، کی پول را تهیه کنم، این همه بلاتکلیفی.”

– «برای ما و اکثریت فرقی نمی کند که توزیع نباشد. فقط می توانم بگویم چند نفر سودجو که فقط می خواهند از پول مردم استفاده کنند، سودجوی اصلی هستند، دوم و سوم همه کشک ها. “

– «این چه مدل اولویت بندی است، متأسفانه 100 تومان را مدیریت کردم و به امید خروج از بدهی در حساب گذاشتم، نمی خواهم بفروشم، به سود فکر نمی کنم. این در تابستان 403،،،،، زیرا بگذارید گوساله گاو شود و دل صاحبش آب شود. لطفا اولویت های خود را تغییر دهید.”

– “خسته نباشید به این مکانیسم قرارتون، یعنی واقعا از خودتون خجالت نمیکشید من الان با 3 تا بچه نیاز به ماشین دارم، تو زمستون 1403 منو زدی … یعنی چیکار کنم. نیاز دارم حالا می دانم می خواهید در زمستان 1403 به من ماشین بدهید؟

– «پس از اعلام نتایج پول من آزاد نشد و مجبور شدم برداشت کنم، حیف که صد میلیون من یک ماه پیش شما قفل شد. دولت پول خوبی به جیب زد».

– «هزاران میلیارد به حسابشان واریز شد، در یک ماه سود کردند، با این پول می توانستند بنز و ولوو بخرند». مردم برای از دست دادن پول مهم نیستند، آنها فقط پول را در جیب خود می گذارند.”

– «برای T5 ثبت نام کردم و بقیه، مدیران خودروهای سایپا گفتند تخصیصی ندارند». با پول مردم برای خودشان پول در می آورند. عملاً با انتخاب نشدن تفاوتی ندارد.”

دیدگاهتان را بنویسید