کاهش پارکینگ کفپوش با کاهش قیمت بازار / حذف قرعه کشی با افزایش تولید و عرضه در سال 1401.


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818989

در اظهارات مدیران عامل سایپا و ایران، خودرو درباره وضعیت خودرو در کشور مطرح شد؛

مدیران عامل سایپا و ایران خودرو درباره شرایط خودرو در کشور اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز از دو خودروساز ایران خودرو و سایپا در جریان تغییرات پارکینگ خودروها و روند اجرای مصوبه هشت نفره ریاست جمهوری برای عرضه بیشتر خودرو به بازار و قیمت بازدید کرد. کاهش

تیموری مدیرعامل سایپا خودرو در این مراسم گفت: در اوایل بهمن ماه سال گذشته 80 هزار خودرو در کف پارکینگ بودند که تا پایان سال به 43 هزار و 700 دستگاه رسید و حتی در هفته اول به 40 هزار دستگاه کاهش یافت. امسال به 500 دستگاه رسید و پیش بینی می شود تا پایان فروردین امسال تعداد خودروهای پارک شده به 20000 دستگاه برسد.

وی گفت: سال گذشته 94 هزار خودرو از کف پارکینگ و همچنین در تولید فعلی در بهمن و اسفند به مشتریان تحویل دادیم که تاثیر خوبی بر قیمت بازار داشت. مجموع تولید سال گذشته 397 هزار دستگاه بوده که یک چهارم آن در بهمن و اسفند ساخته شده است و با این اقدام قیمت خودروها در بازار کاهش می یابد. به عنوان مثال قیمت خودرو تیبا بین 8 تا 9 میلیون تن کاهش یافت.

مدیرعامل سایپا گفت: تعداد خودروهای با شماره ثبت 3400 دستگاه آماده تحویل بود اما از 24 اسفند که سامانه تحویل در جاده ها امکان تردد نداشت، اجازه تحویل 5000 خودرو به مشتریان را نداریم. ”

به گفته وی در ایام تعطیلات و پایان سال گذشته 13 هزار دستگاه دیگر آماده تحویل به مشتریان آماده ثبت نام بود که در هفته جاری نیز 6 هزار خودرو دیگر آماده ثبت نام و تحویل در سال جاری بود.

وی گفت: امسال سایپا تولید 650 هزار دستگاه خودرو را در برنامه دارد.

مهدی خطیبی همچنین با اشاره به بازدید مصرانه رئیس جمهور از پارکینگ اصلی ایران، هودرو، گفت: 12 اسفندماه 12 هزار دستگاه خودرو در این پارکینگ حضور داشتند که به طور کامل تکمیل و تحویل مشتریان شد.

مدیرعامل گروه صنعتی خودرو ایران افزود: تسریع در روند مونتاژ و تحویل خودرو یکی از اقدامات انجام شده است به طوری که تحویل روزانه به چهار هزار دستگاه رسید که بیش از هزار دستگاه به صورت حضوری تحویل داده شد و به مشتریان توصیه شد سایت های «ساخت ایران خودرو. نه تنها این پارکینگ، بلکه از ازدحام خودروها در پارکینگ های کناری دیگر نیز به شدت کاهش یافته است.

حتیبی افزود: تعداد خودروهای کف پارکینگ به 15 هزار دستگاه می رسد که با اضافه شدن تولید در هفته های سوم و چهارم فروردین به 36 هزار دستگاه می رسد و با تکمیل و تحویل روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: محور اصلی کار ایران هودرو فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای و تحقق شعار سال تولید دانش بنیان، اشتغالزایی است. رهنمودهایی مبنی بر توجه ویژه به نخبگان و شرکت های دانش بنیان در تمامی پروژه ها تدوین شده است.

حتیبی گفت: خودروی ایران در سال جاری تولید 750 هزار دستگاه خودرو شامل 725 هزار دستگاه خودرو و 25 هزار دستگاه تجاری و سنگین را در برنامه دارد که خارج از دستور رئیس جمهور برای افزایش 50 درصدی تولید خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی خودرو ایران افزود: با افزایش چشمگیر تولید، فرآیند قرعه کشی به عنوان یکی از دغدغه های جامعه برطرف می شود که پیش بینی می شود تا سه ماه آینده به این سمت حرکت کند.

وی با بیان اینکه افزایش اشتغال با افزایش تعداد تولید محقق می شود، تاکید کرد: با رشد 350 درصدی تولید در ایران خودرو دیزل، بیش از چهار هزار نفر و در مجموع 750 هزار خودرو در گروه صنعتی ایران بیش از 25 هزار دستگاه جدید تولید می کنند. کارگران در شرکت ها و تامین کنندگان قطعات خودرو استخدام و استخدام خواهند شد.

حتیبی در خصوص طرح‌ها و خودروهای جدیدی که از خط تولید خارج می‌شوند، گفت: دو محصول سمند و 405 که در حوزه مدنظر مقام معظم رهبری برای تولید و عرضه محصولات باکیفیت است، خواهد بود. از رده خارج شود.»

وی دلیل حذف این محصولات را قدیمی دانست و گفت: این دو محصول بر اساس شاخص های رضایت مشتریان کمترین رضایت مشتری را در بین ایران خودرو دارند و هدف ایران خودرو تولید خودروهای مدرن با امکانات بیشتر و در نهایت افزایش رضایت مشتریان است. “

حتیبی با بیان اینکه بیش از 70 درصد کیفیت خودرو مربوط به زنجیره تامین و قطعات است، گفت: در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دستورالعمل مشخصی تدوین کرده ایم و با تقویت نظارت ها، کیفیت خطوط تولید را ارتقا خواهیم داد. “.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: بی کیفیتی در تولید قطعات و خودرو خط قرمز ایران خودرو است و به هیچ سازنده ای در این زمینه اطمینان نخواهیم داد.

وی افزود: امسال هفت محصول مدرن وارد بازار می شود. علاوه بر این، دو محصول از پروژه های K125 و TF21 در حال توسعه هستند که مطمئنا مورد توجه و پسند مشتریان قرار خواهند گرفت. این دو محصول در نیمه اول و اول سال آینده وارد بازار خواهند شد.

حتیبی گفت: محصول پروژه TF21 خودروی B بعدی است که با تجهیزات مدرن و امروزی در روز جهانی کلاس و با ظاهری بسیار زیبا و رنگ های متنوع تولید و عرضه می شود. زمان طراحی و تولید این خودرو در مجموع 18 ماه است که اتفاقی بی نظیر در صنعت خودروسازی داخلی است و از این نظر کاملا قابل رقابت با صنعت خودروسازی جهان است.

وی گفت: با خودروهای جدید تنوع خوبی را ارائه خواهیم کرد و باعث رضایت مشتریان خواهیم شد.

حتیبی با اشاره به افزایش عرضه در پایان سال گذشته گفت: در 10 درصد از ایام سال بیش از 27 درصد خودروهای تحویلی کل سال را تحویل داده ایم. تولید روزانه ایران خودرو از هفته دوم بهمن ماه افزایش یافته و تا پایان اسفند بیش از 100 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده بودیم. در ابتدای بهمن ماه تعداد خودروها و پارکینگ های معیوب بالغ بر 82 هزار دستگاه بود.

مدیرعامل گروه صنعتی خودرو ایران می گوید: افزایش بی سابقه عرضه در روزهای پایانی سال باعث شده تا برخلاف سال های گذشته، قیمت بسیاری از محصولات ایران خودرو در بازار نه تنها افزایش نیافته، بلکه آغاز شود. تنزل دادن .

حتیبی گفت: دیگر شاهد تاخیر در تحویل خودرو نخواهیم بود. در حال حاضر تعداد قابل توجهی خودرو نیز تحویل داده ایم که قرار بود در اردیبهشت و خرداد تحویل شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید