لیست برندگان قرعه کشی خودرو تا پایان امشب اعلام می شود/ قرعه کشی محبوب خودرو تا پایان سال ادامه دارد.


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897211

سخنگوی وزارت امنیت گفت: فهرست برندگان قرعه کشی سامانه یکپارچه توزیع خودرو تا پایان عصر امروز اعلام می شود.

سخنگوی وزارت امنیت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی گفت: نتایج مرحله سوم قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امشب 31 شهریورماه اعلام می شود.

امید قالیباف گفت: 6 میلیون و 684 هزار و 384 نفر در سومین دوره قرعه کشی سامانه تخصیص یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند. در این مدت حدود 60 هزار خودرو به فروش می رسد، 50 درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانان و 20 درصد ظرفیت قرعه کشی به خودروهای فرسوده اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه قرعه کشی خودروها به تدریج در حال از بین رفتن است، گفت: در این مرحله فقط کوییک آر از سایپا در قرعه کشی حضور داشت و بقیه از قرعه کشی خارج شدند و در ایران خودرو نیز همین اتفاق می افتد در نتیجه برای برخی خودروهایی که در حال حاضر هستند. تقاضای بالا، ما هنوز تا پایان سال قرعه کشی خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید:

فرآیند واردات خودرو زمان بر است

سخنگوی وزارت امنیت، تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را تا پایان برنامه هدف گذاری کرده است و افزود: بر این اساس تاکنون 750 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو، 650 هزار دستگاه توسط سایپا و 100 هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان تعیین شده است. .به صورت خصوصی تولید می شوند.

کلیباف در خصوص قیمت گذاری برخی خودروها که قیمت آنها با قیمت بازار بسیار متفاوت است، گفت: شرکت های خودروسازی باید تولید خود را افزایش دهند تا قیمت بازار آزاد کاهش یابد. بازار آزاد را در نظر بگیرید.


وی خاطرنشان کرد: فرآیند واردات خودرو زمان بر است. شرکت واردکننده باید ثبت سفارش و مراحل تخصیص و تامین ارز را طی کند و پس از تایید شرکت های واردکننده و اعلام اسامی شرکت های مشمول واردات خودرو، وزارت حریم خصوصی دیگر مسئولیتی ندارد. و سایر مراحل را باید در بانک مرکزی، گمرک و … طی کرد.

سخنگوی وزارت حراست گفت: بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز واردکننده را تامین کند، سپس تشریفات واردات خودرو انجام شود و در نهایت خودروی وارداتی از گمرک ترخیص شود و پس از آن باید ترخیص شود. طبق روش های مشخص شده در آیین نامه فروخته می شود. فکر می کنم اگر همه شرایط به خوبی فراهم شود، خودروهای وارداتی آذرماه وارد بازار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید