مهلت واریز برندگان قرعه کشی خودرو، سامانه یکپارچه خودرو تمدید شد

مهلت واریز برندگان قرعه کشی خودرو، سامانه یکپارچه خودرو تمدید شد

روز جدید : در پی ایجاد ابهامات و اختلالات در خصوص ثبت نام کنندگان منتخب در اولین دوره سامانه یکپارچه توزیع خودرو، در حالی که مهلت واریز در ابتدا تا 18 خرداد تمدید شده بود، این مهلت تا 25 خرداد تمدید شد.

اولین قرعه کشی طرح یکپارچه فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه دوشنبه گذشته (9 خرداد) برگزار شد و پس از حدود 30 ساعت نتایج آن مشخص و در سایت رسمی سامانه یکپارچه توزیع خودرو بارگذاری شد.

در پی اعلام نتایج این دوره فروش، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت نام کنندگان نحوه پرداخت با خرید هر خودرو از طریق درگاه الکترونیکی شرکت انجام می شود.

در این مرحله کلیه واجدین شرایط از تاریخ 1/4/40 (پنجشنبه) به مدت سه روز کاری تا پایان ساعت 24 روز سه شنبه (25 خرداد) برای واریز وجه فرصت خواهند داشت.

بر این اساس، مهلت واریز وجه تا ابتدای صبح روز سه شنبه تعیین شد، اما این تا زمانی بود که سیستم از بین رفت و تعداد زیادی از مردم به عنوان برنده اول (اصلی) در Batada معرفی شدند که میزان خودروهای برنده را ارائه کردند. و در حین واریز با پیام “شما برای رزرو قرعه کشی انتخاب شده اید” مورد استقبال قرار گرفتند.

همانطور که پیداست، مشکل به این دلیل است که برندگان اصلی از رزرو کنندگان منتخب جدا نشدند. بر این اساس، با توجه به اینکه برای تعداد زیادی از مشتریانی که با تلاش فراوان و با فروش قسمت زیادی از دارایی خود، مبلغ خودرو را تامین کرده و به نوعی سردرگم شده اند (اول برنده اصلی و سپس لیست رزرو)، بعدی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که نامشخص بودن نامزدهای ذخیره از نامزدهای اصلی دلیل اصلی بروز مشکل از پیش آماده‌شده در اعلام نتایج اولین دوره تلفیقی فروش خودرو بوده است.

بدین ترتیب مهلت واریز سپرده یک روز دیگر (8 خرداد) تمدید شد.

با وجود اینکه دیروز (چهارشنبه) مهلت واریز به پایان رسید، اما بررسی ها نشان می دهد که این مهلت مجددا تا 25 خرداد تمدید شده است.

بر این اساس به سامانه مذکور (سامانه یکپارچه توزیع خودرو) به نشانی sale.iranecar.com اطلاع رسانی شد که «با توجه به سؤالات و ابهامات متقاضیان ثبت نام در سامانه یکپارچه توزیع خودرو با توجه به انتخاب ها و رزروهای اصلی، جهت شفاف سازی موضوع، پس از بررسی و اعمال نظارت لازم، اسامی برگزیدگان اصلی و رزرو شده وارد این سامانه شده و از طریق پیامک به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

لازم به ذکر است در صورتی که افراد اصلی بنا به دلایلی در بازه زمانی تعیین شده مراحل تکمیل خرید خود را به اتمام نرسانند با توجه به اولویت ذخایر تعویض خواهند شد. در حال حاضر روند واریز وجه شرکت های منتخب اصلی توسط شرکت های خودروسازی آغاز شده و تا 25 خرداد ماه سال جاری ادامه دارد. پس از ثبت نام برگزیدگان اصلی در صورت وجود ظرفیت، ذخیره منتخب بر اساس اولویت اطلاع رسانی خواهد شد. “

تمدید مهلت واریز دوره اول منتخب فروش یکپارچه خودرو

لازم به ذکر است با توجه به بیانیه سازمان پدافند دفاعی، بر اساس هماهنگی های لازم برای رفع نگرانی های مطرح شده برای منتخبین ذخیره، مقرر شد در قالب سازوکاری مشخص، فرآیند تحویل خودرو با طرح هایی از این قبیل انجام شود. به عنوان فوری، اضطراری از سوی خودروسازان اعلام شده و برگزیدگان نیز برای آنها ثبت نام کرده اند تا در قالب این طرح ها از سوی وزارت صمت خودرو پیگیری و در اختیار آنها قرار گیرد.

اما از آنجایی که ساز و کار هنوز مشخص نشده است، بسیاری از ثبت نام کنندگان که در وهله اول برنده اصلی بودند اما بعداً به لیست ذخیره منتقل شدند، همچنان از بلاتکلیفی خود شکایت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید