انتقاد از نحوه اعلام برندگان قرعه کشی / نتایج سامانه یکپارچه توزیع خودرو؟


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843099

بیش از 4 میلیون ثبت نام کننده با اعلام تاخیر در اعلام نتایج وزارت صنعت، معدن و تجارت و عدم انتشار خبر از ساعت 9 دیروز انتظار اعلام نتایج قرعه کشی در سایت یکپارچه توزیع خودرو را دارند. این برندگان اعلام برندگان سر و صدایی در بین مردم به پا کرده است و در صورت ادامه شفافیت این روند زیر سوال خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از روز گذشته و پس از اعلام قرعه کشی و ثبت نام برندگان در سامانه یکپارچه توزیع خودرو زیر نظر وزارت صمت، بیش از 4 میلیون نفر از ثبت نام کنندگان از ساعت 9 صبح منتظر هستند تا ببینند آیا خوش شانس هستند یا خیر. صرف نظر از وجود سایت یکپارچه برای توزیع خودرو، با اعلام تاخیر در اعلام نتایج از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، 24 ساعت دیگر به این زمان انتظار اضافه شد.

حسن زاده قشمی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت، دلیل زمان بر بودن بررسی اطلاعات متقاضیان خودرو را صحت آنها عنوان کرد و گفت: امروز چهارشنبه (13 خرداد) اسامی اعلام می شود. مردم بر این باورند که اگر از ابتدا اعلام می کردند پس از 10 روز اسامی مشخص می شود، بهتر بود این انتظار سنگین را به مردم و ثبت نام کنندگان تحمیل می کردند.

اکنون مردم در فضای مجازی به حق خود نسبت به این تاخیر معترض هستند. برخی معتقد بودند که اعلام نتایج، درست یک روز قبل از تعطیلات نیمه ژوئن، می تواند باعث انصراف نامزدها شود. زیرا خیلی ها در عرض 24 ساعت نمی توانند پول لازم را واریز کنند و دچار مشکل می شوند.

مردم امروز امیدوارند که روند ثبت نام سریعتر به پایان برسد تا هدف اصلی این نوع ثبت نام – شفافیت – به خطر نیفتد.

البته تعداد خودروهای عرضه شده در هر طرح پیش فروش نیز کاهش چشمگیری داشته است. بر اساس اظهارات اخیر مدیرکل خودروسازی وزارت صمت، در مرحله اول قرعه کشی 176 هزار و 911 خودرو از طریق سامانه متمرکز پیشنهاد شده است که حداقل 23 هزار خودرو کمتر از وعده 200 تا 300 هزار خودرو است. اما مسئولان می گویند نکته مثبت اولین طرح یکپارچه فروش خودرو، افزایش شانس برنده شدن ثبت نام کنندگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مردم هم اکنون منتظرند تا از شانس هایی که در این مدت افزایش یافته و امیدشان را بیشتر کرده است مطلع شوند و این توقع در کنار وعده های محقق نشده بر اضطراب آنها می افزاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید