وزیر احمدی نژاد: قیمت خودرو به صورت دستوری کاهش نمی یابد، باید تولید را افزایش داد

وزیر احمدی نژاد: قیمت خودرو به صورت دستوری کاهش نمی یابد، باید تولید را افزایش داد

روز جدید : رئیس کمیسیون صنعت کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در واکنش به دستور رئیس جمهور مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو، گفت: این تصمیم رئیس جمهور اقدام مناسبی برای کاهش التهاب در بازار خودرو بود.

رضا تگی پور در واکنش به دستور رئیس جمهور مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو، گفت: مدیریت تولید و بازار خودرو باید همزمان انجام شود و نباید این دو مقوله را جدا از هم ببینیم.

وی گفت: مشکل اصلی بازار خودرو در کشور ما کمبود عرضه است و باید عرضه خودرو متعادل شود و اگر این اتفاق بیفتد قطعا مشکلات بازار خودرو از جمله گرانی خودرو حل خواهد شد. تا حدی.”

عرضه قطره های خودرو بازار را شعله ور کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نحوه عرضه خودرو تاکنون ناعادلانه و نامناسب بوده است، زیرا خودرو به صورت قطره ای در بازار عرضه می شود و در این شرایط طبیعی است که قیمت خودرو به تعادل و التهاب نمی رسد بازار خودرو ادامه دارد.

تگی پور افزود: افزایش تولید باعث ایجاد تعادل عالی در قیمت خودرو می شود و نامزدهای واقعی نیز می توانند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنند.

تولید خودرو باید افزایش یابد

وی افزود: بخشی از راه حل مشکل بازار خودرو کنترل قیمت آن بود و اقدام رئیس جمهور نیز در این راستا بود اما برای حل اساسی مشکل خودرو باید تولید خودرو افزایش یابد.

رئیس کمیسیون صنعت کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: دستور رئیس جمهور برای توقف افزایش قیمت خودرو در شرایطی که افزایش تولید خودرو با تصمیمات دولت انجام شود، می تواند موثر باشد. واردات محدود البته با تصمیم دولت برای تنظیم بازار خودرو به آن اشاره کردیم. البته در همه بازارها این گونه است و وقتی شاهد گرانی و عرضه کم برای حل این مشکل در کوتاه مدت هستیم، با تصمیمات و تصمیم گیری های دولتی موضوع واردات را مطرح می کنیم به طوری که وضعیت نامطلوب در این بازارها وجود دارد. بازارها فروکش می کند

تقی پور گفت: خودروسازان نیز مشکلاتی را ایجاد می کنند، از جمله اینکه می گویند «به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خودرو، قیمت خودرو نیز در حال افزایش است» در حالی که درصد زیادی از یکی از مواد اولیه خودرو تولید داخل است و وجود ندارد. به عنوان مثال، دلیلی برای استدلال ما این است که قیمت ورق فولادی ارتباط مستقیمی با قیمت دلار دارد.

دولت باید بازار خودرو را کنترل کند

وی تاکید کرد: دولت باید بازار خودرو را کنترل کند تا قیمت خودرو کاهش یابد. برای اینکه فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودرو کاهش یابد، باید میزان تولید خودرو را افزایش داد، اما کیفیت خودرو را نیز در نظر گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید مشکل بازار خودرو را به صورت اساسی حل کند، گفت: وجود داشت.

دیدگاهتان را بنویسید