رئیس قوه قضاییه با انتقاد از بی نظمی در بازار خودرو خاطرنشان کرد: وزیر صامت وعده داده بود که با افزایش تولید، قیمت ها کاهش می یابد اما این اتفاق نیفتاد.

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از بی نظمی در بازار خودرو خاطرنشان کرد: وزیر صامت وعده داده بود که با افزایش تولید، قیمت ها کاهش می یابد اما این اتفاق نیفتاد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژی در جلسه امروز دوشنبه (۸ فروردین) شورای عالی قضایی تاکید کرد که با کمک و همکاری دولت، مجلس و مسئولان زیرمجموعه باید این موضوع را از موضوع حذف کنیم. ذهن مردم

رئیس قوه قضائیه در این خصوص اظهار داشت: در نیمه دوم سال 1400 وزیر صمت درخواست اختیاراتی کرد تا در پایان سال 1401 با کمک این اختیارات بتواند تولید خودرو را 50 درصد افزایش دهد. و در نتیجه قیمت ها کاهش می یابد. بر این اساس شاهد افزایش تولید و عرضه خودرو هستیم اما آیا قیمت ها نیز کاهش می یابد؟ یکی از اختیاراتی که وزیر مربوطه درخواست کرد این بود که تا پایان سال 1401 قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار منتقل شود. از سوی دیگر در مقطعی خودرو در بورس عرضه شد، سپس این عرضه متوقف شد و اکنون مجددا بحث عرضه خودرو در بورس مطرح است. در اینجا امکان تقسیم موضوع به صورت تخصصی وجود ندارد، اما مسئولان باید توجه داشته باشند که ما در مکان و فرصت آزمون و خطا نیستیم. لذا ادارات و مراجع ذیربط باید تلاش کنند تا مسائل قیمت گذاری خودرو برطرف شود و در جایی که مشکلی با ما به عنوان قوه قضاییه وجود دارد به ما اطلاع دهند تا بتوانیم آن را برطرف کنیم.

محسنی آژه ای بیان کرد: در سال های اخیر در هر مقوله و موضوعی که وارد شدیم توانسته ایم مشکلات این حوزه را به صورت مسئله محور حل کنیم و تا حدودی به نقطه مطلوب برسیم; در راستای حفظ حقوق مردم و تجاوزات مخالف به اراضی ملی و منابع طبیعی شاهد موفقیت این رویکرد و پیشرفت کار بوده ایم. اگرچه نیاز به تلاش مستمر برای چنین موضوعاتی داریم، اما تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که با ورود به مسائل مشکل‌محور مانند برخورد با دخل و تصرف در منابع طبیعی و بیت المال می‌توان به نتایج مثبتی دست یافت.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بر اساس گزارشی که برای اینجانب ارسال شد، در سال گذشته بیش از 68 هزار هکتار زمین یا خلع ید شده و یا از بهره برداری جلوگیری شده است. اگر این گزارش و گزارش های مشابه کاملاً صحت دارد باید به طور شفاف توضیح داده شود و به مردم اعلام شود زیرا مردم را امیدوار می کند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به موضوع پتروشیمی گلستان اشاره کرد و گفت: در آذرماه سال 1400 در سفر کمیته عالی قضایی به استان گلستان موضوع پتروشیمی گلستان و رفع مشکلات و مشکلات این واحد که انجام شد. به گفته مسئولان استانی و مردم، می توان حدود 5 هزار شغل مستقیم ایجاد کرد و پایه تولید کشور و این منطقه را افزایش داد، مورد توجه قرار گرفت و دستورات ویژه ای برای رفع مشکلات سهامداران پتروشیمی گلستان صادر شد. با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته از سوی ضابطین مربوطه قضایی و استان گلستان و سایر دستگاه های ذیربط، امروز شاهد حل و فصل این موضوع هستیم و این مقوله به نتیجه مطلوبی می رسد. دلیل این امر این است که ما به صورت موردی بر آن تمرکز کردیم. بنابراین می توان با تلاش و پیگیری در جهت اصلاح و دستیابی به مشکلات و مسائل به صورت موردی تمرکز کرد.

رئیس کل دادگستری در خصوص بورس اوراق بهادار گفت: موضوع بورس از جمله موضوعاتی است که تعداد زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. در این راستا نیز اقدامات و پیگیری هایی را انجام دادیم که موثر اما ناکافی بود. باید به مسئله مبادله توجه شود. تعداد قابل توجهی از مردم سرمایه خود را به بورس بردند و متضرر شدند و زیان آنها جبران نشد. اما دادستان کل کشور و مسئولان ذیربط که در شورای عالی بورس هستند باید پیگیری های لازم را انجام دهند. نباید از موضوع بورس غافل شد تا بعد از 2 ماه یا 6 ماه یا یک سال در این زمینه با مشکل مواجه شویم. تاکید می کنم موضوع بورس نباید رها شود و اقدامات، پیگیری ها و نظارت های لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: انتقاد به هیچ وجه اشکال و اشکالی ندارد، اما این کار خوبی است، اما بیان حقیقت به ویژه در موردی که مردم را ملتهب می کند، یکی از موضوعاتی است که باید امسال برای احیای آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد. حقوق عمومی.بیایید به آنها توجه کنیم.

محسمی ادجه ای ضمن گرامیداشت روز ارتش گفت: از زحمات ارتش و همه نیروهای مسلح که در سال های جنگ و پس از جنگ خدمات بسیار خوبی به مردم، کشور و نظام کردند تقدیر و تشکر می کنم و یاد شهدا را گرامی می دارم. از ارتش و نیروهای مسلح. ما قدردان هستیم

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه روز قدس در ایران اسلامی و بسیاری از کشورهای جهان اعم از اسلامی و غیراسلامی، تصریح کرد: امسال روز قدس متفاوت و تعداد افراد شرکت کننده را شاهد بودیم. در این راهپیمایی در نقاط مختلف جهان نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است که در گذشته نشان می دهد جنایات و جنایات صهیونیست ها برای مردم جهان آشکارتر شده است.

رئیس قوه قضائیه با تشریح الزامات اجرای شعار سال (کنترل تورم و رشد تولید) تصریح کرد: کنترل تورم و رشد تولید دو مقوله ای هستند که به هم پیوسته اند و برای تحقق آنها باید با برنامه اجرا شد؛ در همین راستا رئیس جمهور دو بار به دستگاه های ذیربط در دولت دستور داد تا طرحی برای اجرای شعار سال تهیه و ابلاغ کنند. بر این اساس ما در قوه قضاییه نیز باید هوشیار باشیم که به محض اعلام برنامه های دولت برای مهار تورم و رشد تولید و علاوه بر آن اقداماتی که مستقیماً با تعهدات ما در دستگاه قضایی مرتبط است، همکاری کنیم. جاری شویم، کوشا باشیم.

وی در ادامه دستور داد تمامی ادارات و دستگاه های قضایی همانند سال های گذشته پیگیر احیای حقوق عامه باشند و برای تحقق کامل این هدف تلاش بیش از پیش متمرکز کنند. وی یادآور شد: احیای حقوق عامه یکباره نیست بلکه باید به طور مستمر روی آن کار شود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تبیین و تبیین برخی از مصادیق اولویت دار و مهم در مبحث حقوق عامه و به طور ویژه به موضوع امنیت روانی افراد اشاره کرد و در این خصوص گفت: امنیت روانی افراد یکی از مصادیق آن است. حقوق عمومی که امسال باید روی آن تمرکز کنیم. بیشتر روی آن تمرکز کنید؛ گاه عده ای بی دقت با عوامل دشمن و عناصر بیگانه تبانی می کنند و در جهت ایجاد التهاب برای مردم و جامعه و انتشار اطلاعات نادرست به طرق مختلف اقدام می کنند.

و افزود: البته باید یک بار دیگر تاکید کنیم که انتقاد در هر صورت مشکلی ندارد اما کار خوبی است. اما گفتن حقیقت به ویژه در مورد موضوعی که باعث التهاب مردم می شود، یکی از مواردی است که برای احیای حقوق شهروندی در سال جاری باید بیشتر به آن توجه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید