وزیر صامت: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب حذف واسطه گری و سفته بازی در بازار خودرو می شود.

وزیر صامت: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب حذف واسطه گری و سفته بازی در بازار خودرو می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم قانون مالیات بر عایدی سرمایه با سرعت بیشتری تصویب شود تا بتوانیم با اجرای مالیات، واسطه گری، سوداگری و سفته بازی مضری که در بازار خودرو وجود دارد برطرف کنیم.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای بهبود وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات برای ساماندهی بازار خودرو افزایش میزان تولید است. که خوشبختانه سال گذشته اتفاق افتاد. در سال 1401 نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش تولید داشتیم و تقریباً هیچ خودروی ناتمامی تولید نشد.

وی افزود: این در حالی است که از سال 97 تا 1400 سالانه کمتر از یک میلیون دستگاه خودرو تولید و تقریبا یک پنجم آن خودروها معیوب بوده است. یعنی عملا کمبود عرضه در بازار وجود داشت که التهابات زیادی را به همراه داشت.

فاطمی امین درباره حل مشکل بازار خودرو گفت: تمرکز ما بیشتر بر افزایش تولید و تامین کسری تقاضا با واردات است.

وی تصریح کرد: مهمتر از همه اینکه از آنجایی که بازار خودرو یک بازار سفته بازی است، ما نیاز به مالیات بر عایدی سرمایه داریم که در دستور کار مجلس است و تقاضا داریم این قانون هرچه زودتر تصویب و در اختیار ما قرار گیرد. تا حد امکان بتوانیم واسطه گری و دلالی و سفته بازی های مضری که در بازار خودرو وجود دارد را با وضع مالیات برطرف کنیم.

وزیر صمت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای بهبود وضعیت بازار خودرو، تصریح کرد: اولین موضوع بحث تولید است که سال گذشته رشد خوبی داشت و امسال بسیار بیشتر خواهد بود. توزیع بازار با اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه محقق خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید