پایان بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای ملی


ساعت: 20:31
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856078

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون به پایان رسیده و تا 10 روز آینده به مجلس ارسال می شود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (سه شنبه 24 خرداد) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم موفقیت در این زمینه تلاش می کنیم. جلسه امروز ضرورت اصلاح قانون بازار سرمایه بود، این موضوع مدت ها در دستور کار کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی قرار داشت و امروز گزارش نهایی قرائت شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد این گزارش در سامانه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و ظرف مدت 10 روز کارشناسان و گروه های مختلف از جمله بخش خصوصی، سازمان بورس، بانک مرکزی بارگذاری شود. و وزارت اقتصاد و دارایی به دبیرخانه کمیسیون تخصصی تا یک ماه آینده کمیسیون شاهد اصلاح قانون بازار سرمایه باشد که بخشی از نگرانی های مردم از وضعیت فعلی بازار سرمایه برطرف شود.

وی افزود: دومین دستور کار امروز کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی عدم رعایت تعهدات قانونی بانک ها در خصوص مدیریت دارایی و اجرای قوانین مربوط به سرمایه گذاری، نگهداری دارایی و … بود. ; با توجه به اینکه هر دو تحقیق قبلا مورد تایید بانک های دولتی و خصوصی قرار گرفته بود، مقرر شد گزارش هر دو تحقیق ارائه شود و در صورت وجود اشتراکات بین تحقیقات و تحقیقات، رسیدگی جدید حذف شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه بررسی عملکرد بانک ها در ارائه خدمات بانکی و تعرفه آنها از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی است، افزود: به کاندیداها 10 روز به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مهلت داده شد. امور و دارایی برای ارائه آخرین گزارشات در اولین جلسات تصمیم گیری.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به لزوم تسریع در تصویب پایه جدید مالیاتی کشور برای جلوگیری از کسب و کار، گفت: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیته به پایان رسیده و تا 10 روز آینده به اطلاع عموم خواهد رسید. پیش بینی می شود موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در تابستان امسال به تصویب برسد تا در بودجه 1402 اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید