بنگاه های دولتی از تقویت بخش خصوصی جلوگیری می کنند / مالیات بر عایدی سرمایه مانع از سفته بازی می شود

ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806085

علی جدی گفت: کارآفرینی دولتی مانع از تقویت شرکت های خصوصی می شود و اگر دولت از این وضعیت خارج شود و سیاست گذاری را آغاز کند، حمایت ها جدی تر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جدی، عضو کمیسیون صنعت و معدن و نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصر اترک درباره عدم دخالت دولت در اقتصاد به گفته مقام معظم رهبری: در عمل می گیرد. . نظر نمایندگان مجلس نیز همین است، باید زمان بیشتری برای دولت صرف سیاست ها، رهنمودها و حمایت ها شود و این رقابت با بخش خصوصی به نفع کشور تمام نمی شود.

وی افزود: متأسفانه اکنون در هر بخش تولیدی مانند فولاد یا پتروشیمی اختلالاتی وجود دارد که دولت ها در آن مشارکت دارند زیرا رقابت نامتعادل و ناعادلانه است. بخش دولتی با قیمت بالایی وارد این رقابت می شود، بنابراین بخش خصوصی آسیب می بیند.

این عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که دولت اقدام به راه اندازی کسب و کار کند عملا از تقویت شرکت های خصوصی فعال در این حوزه جلوگیری می کند. این تضاد منافع همیشه وجود داشته است و اگر دولت از این وضعیت خارج شود و سیاست گذاری را آغاز کند، حمایت های جدی تری صورت می گیرد. در حوزه فولاد هم اکنون زنجیره گلوگاه در دست دولت است و در عمل مشکلات در زنجیره تولید به جایی برمی گردد که دولت در آن نقش داشته باشد.

نماینده مردم شیروان در این باره گفت: دولت باید به سمت اصلاح خود حرکت کند و این نوع فعالیت را به کارشناسان خود بسپارد. تا زمانی که دولت مداخله نکند و تولیدکنندگان با تصمیمات و دستورالعمل های ناگهانی برای تغییر مقررات پولی مواجه نشوند، توانایی پیش بینی آینده را دارند، اما در غیر این صورت بخش خصوصی دچار مشکل می شود.

جدی در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه گفت: تا جایی که بتوانیم مالیات بخش تولید را کاهش دهیم به نفع است اما برای سرمایه های بی خانمان در بازار که فقط در خرید، فروش و دلالی استفاده می شود باید. در نظر داشته باشید: «به عبارت دیگر توجه به این قانون در بخش‌های غیرتولیدی و تجاری ضروری است تا در عمل برای کاهش احتکار و مطرح‌کردن موضوع تولید، در این شرایط تورمی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید