معاون وزیر صامت: افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو در کارخانه در سال آینده

معاون وزیر صامت: افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو در کارخانه در سال آینده

لاگی معاون وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو در سال آینده گفت: میانگین افزایش قیمت در سال آینده حدود 30 تا 70 درصد خواهد بود.

منوچر لقی در نشست خبری امروز در خصوص وضعیت عرضه خودرو در بورس گفت: ابتدا عرضه خودرو در بورس از طریق مجلس لغو شد و شورای رقابت نیز از حذف عرضه خودرو در بورس خبر داد، بنابراین موضوع خودرو مطرح شد. در حال حاضر بحث عرضه خودرو در بازار بورس مطرح نیست.

وی همچنین درباره عرضه خودروهای خارج از ضوابط توسط ایران خودرو توضیح داد و افزود: ایران خودرو هر 3 یا 4 سال یک بار خودرو را در اختیار پرسنل خود قرار می دهد، اما در شرایط فعلی که همه در صف هستند، بهتر است این موضوع کنار گذاشته شود. آن را خاموش کنید.

قائم مقام وزیر صامت در ادامه درباره لغو قرعه کشی خودرو گفت: 20 هزار خودرو در سامانه قرعه کشی عرضه شد و قرار شد بین برگزیدگان توزیع شود.

وی تصریح کرد: در سامانه نوبت دهی سیاست این است که همه متقاضیان درخواست خرید خودرو با مبلغ پایه را ثبت می کنند، صف ها به صورت تصادفی از طریق سامانه توزیع می شود و به این ترتیب زمان دریافت خودروی متقاضیان مشخص می شود.

قائم مقام وزیر صامت در پاسخ به سوال تسنیم درباره افزایش قیمت خودرو در سال آینده گفت: میانگین افزایش قیمت در سال آینده حدود 30 تا 70 درصد خواهد بود.

وی در خصوص اینکه خودرو با چه قیمتی به متقاضیان طرح تحویل 500 هزار خودرو تحویل می شود، گفت: در طرح تحویل 500 هزار خودرو، محصول با قیمت مشخصی به مشتری تحویل داده می شود و در صورتی که هر فردی بخواهد انصراف دهد. او جریمه نمی شود.

لاگی افزود: در این طرح پیش فروش نداریم اما خرید توسط متقاضیان واقعی انجام می شود. البته تحویل این خودروها بر اساس همان سامانه خودروهای وارداتی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در طرح تحویل 500 هزار خودرو به هیچ وجه قرعه کشی نداریم و اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد نوبت می دهیم و اگر نتوانیم 1402 را تامین کنیم تحویل به 1403 موکول می شود. .

منطقی اضافه شد: با توجه به شرایط فعلی خودرو و تقاضای بیشتر آن نسبت به عرضه، طبق مصوبه شورای رقابت موتوری بازار انحصاری دارد و به همین دلیل در رده قیمتی آن قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در این حوزه شورای رقابت مبنای کار خود را سازمان حمایتی قرار می دهد و قیمت های پیشنهادی سازمان حمایتی (که بر اساس صورت های مالی شرکت ها نیز می باشد) دریافت و تصویب می کند.

روگی خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر افزایش قیمتی در خودروها داشته باشیم بر اساس صورت های مالی شرکت های سازنده است و هیئت رقابت این قیمت ها را بررسی می کند.

پرتاب تندر 90 پیشرفته آوریل 1402 با همکاری روس ها

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودروی مسکو 2022 و حضور خودروسازان و قطعه سازان ایرانی افزود: در این نمایشگاه تفاهم نامه ای به ارزش 700 میلیون یورو بین دو کشور منعقد شد. دو طرف ایرانی و روسی که تاکنون 50 میلیون یورو از آنها بسته شده است، قرارداد بسته شد و دلیل اصلی کندی کار، بوروکراسی و سیستم اداری روسیه است که زمان می برد.

وی گفت: در زمینه تولید مشترک تصمیم بر این شد که محصولی مانند ال 90 که در هر دو کشور تولید می شد احیا شود و هم ایران و هم روسیه در آن به 50 درصد خودکفایی رسیدند.

روگی یادآور شد: قوای محرکه این خودرو نه در اختیار ایران و نه روسیه نبود، بنابراین تصمیم گرفته شد از موتور AC5 یا TU5 پلاس استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: این خودرو در ایران در پارس خودرو و همچنین روسیه تولید می شود و تا پایان فروردین ماه رونمایی از این محصول را خواهیم داشت.

روگی ادامه داد: در توافق با روس ها مقرر شد خط تولید تارا در روسیه علاوه بر صادرات کامل خودرو به آن کشور راه اندازی شود.

قائم مقام وزیر صامت گفت: واردات در سال آینده بخشی از نیاز بازار را پوشش می دهد که طبق برنامه ریزی ها تا سقف 200 هزار خودرو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید