از پیش بینی افزایش قیمت طلا تا لزوم کنترل نرخ ارز


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907236

قیمت طلا همواره یکی از شاخص های تاثیرگذار بر سایر بازارها به ویژه نرخ دلار بوده است که در صورت نوسانات زیاد مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، از قدیم الایام طلا به عنوان یک کالای سرمایه ای مطرح بوده است، اگرچه امروزه برای بسیاری از اقشار دیگر جامعه به عنوان یک کالای لوکس شناخته می شود، اما آنچه مسلم است قیمت آن و البته تاثیر این فلز گرانبها بر آن است. سایر بازارهایی که در آن نرخ دلار، بازار مسکن، ارزها و غیره وجود دارد. نیز تحت تأثیر نوسانات جدی آن قرار می گیرند.

خوشبختانه در دوره اخیر نوسانات بازار طلا چندان شدید نبوده و همین امر باعث شده تا بازار تقریباً با ثباتی را تجربه کنیم، هرچند پیش بینی می شود در هفته های آینده شاهد افزایش قیمت طلا باشیم. بار دیگر نگرانی ها در خصوص افزایش قیمت دلار را کاهش داده و اثرات منفی بر بازار کالا و مسکن را تشدید خواهد کرد.

باید بپذیریم که نوسانات قیمت طلا تا حدودی اجتناب ناپذیر است، اما برای کاهش اثرات منفی باید ارزش پول ملی افزایش یابد و بازارهای دیگر کنترل شوند تا اثرات منفی افزایش طلا بر کاهش یابد. زندگی مردم.


پیش بینی رشد 3 درصدی قیمت طلا در ماه آینده

محمدسعید جعفری در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: چند ماهی است که طلا بین مثبت و منفی 20 تا 30 هزار تومان در نوسان بوده و تا ماه آینده نیز همین روند ادامه خواهد داشت. در مجموع قیمت طلا تا حدودی تثبیت شده است.»

وی افزود: در حال حاضر مشکلات صنف طلافروشان مربوط به امنیت است زیرا با توجه به شرایط فعلی ساعت کاری کاهش یافته و به دلیل تاریکی هوا مجبور به تعطیلی زودتر هستیم که آثار منفی دارد بنابراین حجم فروش بالا می رود. حدود 30 تا 40 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه رکود حاکم بر بازار را موجب سرکوب برخی تغییرات مثبت دانست و گفت: رکود در بازار طلا باعث شده تا برخی از همکاران صنعت طلا و جواهر پروانه کسب خود را لغو کنند.


7a7566b9 91c1 4e4d b77d f591419a0b05 خبر خاکستری

جعفری در خصوص پیش بینی شرایط آتی بازار طلا خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود قیمت طلا طی یک ماه آینده دو تا سه درصد افزایش یابد اما در مجموع این تغییرات چندان شدید نخواهد بود.

رئیس اتحادیه طلافروشان و جواهرفروشان کرمانشاه افزود: در حال حاضر 430 طلافروشی در کرمانشاه فعالیت می کنند که از این تعداد 380 واحد دارای مجوز هستند.

جعفری خاطرنشان کرد: توصیه می کنیم مردم از طلافروشی های معتبر خرید کنند تا در صورت بروز اختلاف یا مشکل، موضوع را پیگیری کنند.


لزوم افزایش ارزش پول ملی و کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: وقتی از قیمت طلا صحبت می کنیم باید دید در چه محدوده جغرافیایی قرار داریم اما انتظار جهانی از طلا این است که با گذشت زمان قیمت جهانی طلا کاهش یابد.

وی افزود: در ایران طلا به متغیرهای زیادی وابسته است که یکی از اصلی ترین آنها دلار و نرخ ارز است و با روند جهانی متفاوت است.


b501b9e5 9c97 46be b5fa 6ce371a51017 خبر خاکستری

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: مهمترین کار به عنوان یکی از ماموریت های اصلی بانک مرکزی افزایش ارزش پول ملی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز است.

باخمن خاطرنشان کرد: سیاست های حمایتی کنترل نرخ ارز نیز می تواند به جلوگیری از افزایش ارزش دلار و ارز و کاهش قیمت طلا در داخل کشور متناسب با قیمت های جهانی کمک کند.

وی با بیان اینکه معمولاً وقتی از بازارهای دیگر صحبت می کنیم، باید متغیرهای مختلف را با هم سنجید، افزود: با افزایش قیمت طلا، قیمت سایر متغیرهای اقتصادی نیز افزایش می یابد.

به گفته محمد بهمن، طلا همیشه به عنوان یک کالای سرمایه گذاری دیده می شود و زمانی که قیمت آن افزایش یابد، نرخ آن در سایر بازارهای موازی نیز افزایش می یابد.

من گزارش میدم مرصادنیوزاگرچه افراد متعددی در بازارهای مختلف حضور دارند و تلاش می کنند تا سلطان آن بازار شوند، اما عموم مردم خواهان بازاری آرام و به دور از نوسانات جدی هستند زیرا چنین نوساناتی زندگی عموم مردم را تحت الشعاع قرار می دهد. آنها سعی می کنند تا حد امکان بازارها را کنترل کنند و راه حل هایی را اجرا کنند که شرایط را برآورده کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید