من راضی نیستم؛ به دلیل مصدومیت رکوردی ثبت نکردم/ در وزنه برداری قونیه به دلیل خونریزی طلا گرفتم


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891676

قهرمان وزن 102 کیلوگرم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی گفت: از عملکردم در قونیه راضی نیستم و به دلیل مصدومیت رکوردی را ثبت نکردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسول معتمدی ملی پوش وزنه برداری اصفهان که با انگیزه شکستن رکوردهای جهانی در دسته 102 کیلوگرم راهی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی شده بود، آسیب دیدگی انگشت هنگام وزنه برداری را دلیل عدم موفقیت خود عنوان کرد. این هدف

معتمدی در این مسابقات طلاهای یک ضرب، دو ضرب و طلای مجموع را با اقتدار به دست آورد که نقطه عطفی در کارنامه درخشان او محسوب می شود چرا که برای اولین بار هر سه مدال طلا را در یک دوره از مسابقات کسب کرد.

وزنه بردار قهرمان جهان و مردی که در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه در سطح کیفی رقابت خود با همتایان وزن 102 کیلوگرم خود در این مسابقات سه مدال طلا کسب کرد، می گوید: تقریباً تمام رقبای من در قونیه جزو ستاره های رده بودند. 102 کیلوگرم که با قدرت بالایی برای کسب مدال و عنوان قهرمانی در این مسابقات حضور داشتند. اما از آنجایی که برای این مسابقه برنامه داشتم با تمام توان به مصاف حریفان رفتم تا با برنامه ای که برای قهرمانی داشتم سکوی طلای این مسابقه را از آن خود کنم.

معتمدی درباره تاثیر مثبت تغییرات مدیریتی و فنی در اردوی تیم ملی وزنه برداری معتقد است: قبل از آمدن تیم مدیریتی جدید واقعا وضعیت خوبی نداشتیم. بنابراین اردوگاه را ترک کردیم. اما خدا را شکر با تغییراتی که در مدیریت و بخش فنی ایجاد شده، در مدت کوتاهی که تا بازی های داعش داریم، شرایط استاندارد و بسیار عالی از نظر تمرینی و اردویی برای ما فراهم شده است. اردویی عالی و در شرایط کاملا استاندارد که به ما این امکان را می داد که بدون نگرانی و با فرم کامل برای مسابقات آماده شویم. از نظر دستمزد و مزایا، صادقانه بگویم، مایل ها هیچ کاری را که تاکنون انجام داده اند، حفظ نکرده است. امیدوارم مسیر امیدوارکننده ای که آغاز شده با قدرت ادامه یابد تا نسل طلایی ایجاد شده در وزنه برداری ایران بتواند برای حداقل 2 یا 3 بازی المپیک دیگر برای ورزش و وزنه برداری ایران مدال های افتخار و رنگارنگ کسب کند.

معتمدی همچنین با اشاره به مصدومیت غیرمنتظره ای که در این مسابقات دریافت کرده است، بیان می کند: فکر می کنم دومین یا آخرین حرکت تک ضربی ام بود که به دلیل آسیب شدیدی که داشت، پوست دستم کنده شد و انگشتم درد گرفت. بنابراین وقتی می خواستم دستم را دور میله ببندم، بازویم خونریزی می کرد و آن جراحت مرا آزار می داد. اما چون انگیزه کسب مدال داشتم و به هیچ وجه نمی خواستم این فرصت طلایی را بدون توجه به این مصدومیت از دست بدهم، طبق برنامه مربی از وزنه ها خارج شدم و کارم را انجام دادم اما چون در درد زیادی داشتم، نتوانستم رکورد دو برابر جهان را بشکنم.

معتمدی با بیان اینکه از عملکرد فنی خود در قونیه راضی نیست، معتقد است: در واقع با اطلاع از رکورد قدرت و قدرت بدنی خود، اصلا از وزنه ها و رکوردی که در قونیه داشتم راضی نیستم. من می دانم که می توانم رکوردهای بیشتری را ثبت کنم. اما چه کنم که اجرای من در قونیه یک رکورد نبود. اما خدا را شکر که طلای بازی ها را از دست ندادم. اولین دوره و اولین تورنمنت بود که در هر سه حرکت انفرادی، دونفره و ترکیبی موفق به کسب 3 مدال طلای ارزشمند شدم. به هر حال این اتفاق نیفتاد اما قول می دهم در رویدادهای آینده رکوردهای جهانی را بشکنم و مردمم را خوشحال کنم. قبل از اینکه در بازی ها شرکت کنم، مثل آقای تاوتلی و… مهمان اقوامم در جزیره کیش بودم و برایشان دردسرهای زیادی ایجاد کردم. امیدوارم دل آنها و همشهریانم در استان اصفهان و سده لنجان را با این مدال شاد کرده باشم.

رسول معتمدی تاکید می کند که برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات انتخابی پیش رو برنامه ریزی ویژه ای دارد. ستاره جوان وزنه برداری ایران می خواهد خود را برای مسابقات جهانی 2022 کلمبیا، اولین مرحله انتخابی المپیک 2024 آماده کند، البته تاکید می کند که تیم ملی وزنه برداری قبل از جام جهانی مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین را پیش رو دارد که البته بستگی به نظر ستاد داره



دیدگاهتان را بنویسید