طالب زاده: من کاترین را به ایران دعوت نکردم. او را از جای دیگری دعوت کردند / من تازه اجازه مصاحبه با او را با یک رئیس گرفتم

طالب زاده: من کاترین را به ایران دعوت نکردم.  او را از جای دیگری دعوت کردند / من تازه اجازه مصاحبه با او را با یک رئیس گرفتم

نادر طالب زاده محقق و مجری برنامه ثریا درباره ماجرای آشنایی کاترین شکدام با مصاحبه با ابراهیم رئیسی و حضورش در ایران به ایسکانیوز گفت: هم بازرسی و هم بازرسی به ایران آمدند و قبلاً او را نمی شناختیم. ; من فقط مسئولیت مهمانانی را بر عهده می‌گیرم که به کنفرانس‌هایی دعوت می‌شوند که من مسئول آنها هستم، مانند New Horizons، زیرا لیست مهمانان ما مشخص است و درخواست ما برای ویزا از وزارت امور خارجه مشخص است. اما خانم شاکدام به دلیل حضور در ایران از طریق هیچ یک از این سیستم ها دعوت نشد و فقط خواستار مصاحبه شد تا بتواند با آقای رئیسی که در آن زمان کاندیدای ریاست جمهوری بود صحبت کند.

وی ادامه داد: خانم شکدام نامه ای از شبکه روسی آر تی داشت که از او خواسته بود با رئیسش صحبت کند. با او صحبت کردم چون دوستان به این نتیجه رسیدند که شبکه RT از همه شبکه های حاضر منصف تر است اما در این بین چند سوال از دوستان پرسیده شد و ایشان پاسخ دادند. این را هم باید بگویم که صحبت ایشان با رئیسی در زمان خودش خوب بود، چون بر این اساس بود که آقای رئیسی در آن زمان بهترین کاندیدای ریاست جمهوری بود.

طالب زاده افزود: بعد از آن خانم شکدام برای خودش آزادانه در ایران زندگی کرد و من از او خبر نداشتم. فقط یکی دو بار در راهپیمایی اربعین که داشتم سخنرانی می کردم و برای مصاحبه با افق و پرس تی وی دعوت شده بودم، حضور ایشان را دیدم، عکسی از من و این خانم که همه جا برای افق پخش می شد. در مورد فلسفه کربلا با ایشان مصاحبه کردم، ایشان هم مثل هرکسی که از غرب وارد کشور ما می شود و مسلمان می شود و شیفته اسلام می شود، مصاحبه می کرد و منتشر می شد و مشکل خاصی وجود نداشت. او اخیرا مصاحبه ای با شبکه اسرائیلی انجام داده است که برای همه عجیب بود و باید بگویم که همه اینها یک ماجراجویی است.

مجری برنامه ثریا در واکنش به واکنش شما به اتهامات وارده به شما گفت: من کارم را انجام می دهم و متهم یا نه برایم فرقی نمی کند چرا که سالانه صدها مهمان به ایران می آیند و می روند. و من فقط در برنامه ها با آنها مصاحبه نمی کنم، بلکه در کنفرانس ها هم شرکت می کنم و تاکنون افرادی که به این کنفرانس ها دعوت کرده ایم هرگز اینطور نبوده اند.

وی با تاکید بر اینکه ما خانم شکدام را به ایران دعوت نکردیم، گفت: ایشان از جای دیگری دعوت شده اند و ما هیچ جا موظف نیستیم پاسخگوی آن باشیم؛ یکی از هزاران نفری که وارد ایران می شود ممکن است در معرض این نوع آب نیز باشد. ; همه چیز همیشه امکان پذیر است، ما داریم کار خودمان را انجام می دهیم و در رابطه با مصاحبه با آقای رئیسی باید بگویم که این موضوع با مشورت افراد ذیصلاح انجام شد و در زمان خودش بسیار موثر بود، مشکل این است که ایشان بیرون آمدند. باید بگویم که این احتمال وجود دارد که در این بین فردی سودجو بوده باشد که منفعتی داشته باشد. ما باید ریشه یابی کنیم که چه کسی او را دعوت کرده و چه اتفاقی افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید