مدافع تیم ملی پرسپولیس فاش کرد: به یک دلیل با رسانه ها مصاحبه نکردم

مدافع تیم ملی پرسپولیس فاش کرد: به یک دلیل با رسانه ها مصاحبه نکردم

محمدحسین کنعانی زادگان که روزهای پایانی قراردادش با الاهلی قطر را دنبال می کند با حضور تیم خبرورزشی در دوحه در محل تمرین این باشگاه پذیرایی کرد و پاسخ های جالبی به سوالات درباره وضعیت تیم ملی داد. در جام جهانی او تمایل خود را برای رویارویی با فرانسه و البته امباپه ابراز می کند و امیدوار است در صعود به این مرحله این اتفاق برای او بیفتد. البته باید در نظر داشت که رویارویی با فرانسه مستلزم این است که ایران علاوه بر صعود از این مرحله، رقیب خود را در مرحله بعد شکست دهد. امید کنعانی ها و تلاش او برای نشان دادن اینکه حریف کوچکی در این جام برای رقبا نخواهند بود، باید دید او در قطر چگونه مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت و آیا می تواند این آرزو را با دیگر بازیکنان محقق کند. .

روی بازی ها تمرکز کردم و مصاحبه نکردم
کنعانی زادگان در ابتدای صحبت های خود با اشاره به اینکه مدت هاست از صحبت با رسانه ها امتناع کرده است، از رسانه ها عذرخواهی کرد و ادامه داد: قصد نداشتم قبل از جام جهانی صحبت کنم و می خواستم روی این رقابت ها تمرکز کنم. و من از دیگران عذرخواهی می کنم. می خواهم روی بازی های ملی و باشگاهی تمرکز کنم و خدای نکرده بعد از جام جهانی درباره گروهمان صحبت کنم.

گروه ما در جام جهانی اصلا آسان نیست
مدافع اسبق پرسپولیس درباره قرعه کشی جام جهانی و شناختی که از حریفان ایران در این رقابت ها دارد و حس تقابل انگلیس و آمریکا با سومین رقیب ایران بعد از پلی آف گفت: می دانید این بزرگترین اتفاق فوتبالی است. همه کشورها برای شرکت در این جام بزرگ تلاش می کنند. ایران نیز در این رقابت ها شرکت خواهد کرد. انگلیس فوتبال را به تمام دنیا ارائه کرده و معتبرترین لیگ را در جینان دارد. بازی با این جام سخت است و ما در شرایط سختی خواهیم بود.

می خواهم مقابل فرانسه بازی کنم تا به امپاب نشان دهم که چه مدافعی هستم!
کنعانی ها در پاسخ به سوال خبرنگار “ورزش 3” در مورد ترجیحاتشان برای قرعه کشی جام جهانی گفت: خیلی دوست داشتم مقابل فرانسه بازی کنم. می‌خواستم مقابل امباپه بازی کنم، زیرا فکر می‌کنم او کامل‌ترین بازیکن جهان است و واقعاً می‌خواستم مقابل او بازی کنم. او بازیکن بسیار قوی ای است و من می بینم که تمام مدافعان دنیا به سختی مقابل او کار می کنند و نمی توانند مانند سایر مهاجمان این کار را انجام دهند. دوست داشتم مقابل امباپه بازی کنم و قدرتم را به او نشان دهم و خدای ناکرده گروهمان را ترک کنیم و با او روبرو شویم.

برای بازی مقابل انگلیس لحظه شماری می کنم
وی درباره اولین بازی ایران در این جام و تقابل با انگلیس و حساسیت این دیدار و به خصوص اینکه این اولین بازی ایران خواهد بود، گفت: من خودم برای این دیدار لحظه شماری می کنم. بازی بسیار سخت است. بازی اولین بازی است و آنها بهترین عملکرد را برای کسب امتیاز در بازی اول دارند، مانند ما. آنها ما را نمی شناسند، ما هم نمی شناسیم. این اولین بازی است و شاید بازی دوم یا سوم بود، آنالیز بهتری داشتیم. این اولین بازی است اما ما ایران هستیم و همیشه به دنبال برتری خواهیم بود و سعی می کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ما کاری می کنیم که ساویت ایران را بشناسد و خاطره خوبی از آن به یادگار بگذارد
کنعانی زادگان در پاسخ به این سوال که آیا در صحبت های خود در مورد آرزو و هدف خود برای صعود به مرحله بعد جدی است و آیا صمیمانه این توانایی را در تیم ملی می بینید، گفت: همیشه مثبت فکر می کنم و همه چیز را. من مثبت می بینم و به منفی فکر نمی کنم. خیلی ها می گویند انگلیس و آمریکا در گروه ما هستند و این سخت است. ما هم ایران هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا با صعود به این گروه به مرحله بعد صعود کنیم. در جام جهانی قبلی با تیم های بزرگی مثل پرتغال و اسپانیا بازی کردیم و برای ما فرقی نمی کند که با کدام تیم بازی کنیم. سرمربی انگلیسی گفته بود که شناختی از ایران ندارد اما در جام جهانی دانشی را برای او به یادگار می گذاریم که سال ها در خاطره بماند!

انتخاب بهترین مدافع میانی آسیا به تیم ملی و پرسپولیس کمک کرد
مدافع ملی پوش ایرانی الاهلی قطر درباره عملکردش در تیم ملی که طبق آمار یکی از بهترین مدافعان ایرانی در راه جام جهانی بود، گفت: خدا را شکر که همه بچه های پرسپولیس و تیم ملی به ما کمک کردند. به این وضعیت برسد زمانی که در ایران و در تیم ملی بازی کردم، همه به من کمک کردند. من توسط سردار و مهدی طارمی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان آسیا شناخته شدم. من بعد از فینال آسیا به عنوان یکی از بهترین مدافعان آسیا معرفی شدم و عملکردم در تیم ملی بهترین مدافع میانی آسیا اعلام شد و خدا را شکر.

با شناختی که از اسکوچیچ دارم، به دنبال بازی دفاعی نخواهیم بود
کنعانی زادگان در خصوص فلسفه حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی ایران و اینکه آیا به دنبال نمایش دفاعی مقابل این حریفان قدرتمند خواهند بود، گفت: قطعا بستگی زیادی به شرایط بازی و بازیکنان دارد. آقای اسکوچیچ چه تفکر و روندی را دنبال خواهد کرد؟ بر اساس شناختی که از او کسب کردم، آقای اسکوچیچ هر تیم را از صبح تا شب آنالیز کرد. یعنی فیلم بازی حریف را بارها می بینند و بر اساس تاکتیک حریف فلسفه بازی ما را مشخص می کنند. فکر نمی کنم آنها بازی دفاعی را در نظر بگیرند و درست است که انگلیس بازیکنان قدرتمندی دارد، اما البته ما هم به دنبال نمایش عالی مقابل حریف خواهیم بود.

من عاشق بازی هستم و پاس گل را دوست دارم
وی درباره پاس گل جالبی که به لبنان فرستاد با دید عالی به عمق دفاع حریف توضیح داد: اولاً تلاش همه بچه ها بود. من در این دیدار دو پاس گل دادم. من واقعا دوست دارم دفاع را به بهترین شکلی که می توانم بازی کنم. مربیان همیشه می گویند این نقطه قوت من است و با آن به تیم باشگاهی و تیم ملی کمک می کنم و خوشحالم. مقابل لبنان دو پاس گل دادم که گل اولش خیلی خوب بود اما این پاس گل ها را در یک بازی باشگاهی هم دادم که متاسفانه تبدیل به گل نشد. البته در برخی مسابقات قبل از گل پاس دادم. خدا را شکر می کنم که توانستم مردم ایران را خوشحال کنم و امیدوارم همیشه ادامه دهم و از مردم بخواهم که برای تیم ملی این مراحل را با قوت بیشتری دنبال کنند و از فدراسیون هم حمایت کنند. می دانم که آنها به دنبال دیدارهای تدارکاتی خوبی هستند تا با آمادگی بالایی برای جام جهانی آماده شوند.

دو ماه دیگر با الاهلی قرارداد دارم و بعد می بینیم خدا چه می خواهد
کنعانی زادگان در پایان به موضوع ادامه همکاری با الاهلی قطر یا تمایل به تجربه فضای جدید اشاره کرد و گفت: دو ماه دیگر با این تیم (الاهلی قطر) قرارداد دارم و تمام تمرکزم روی این تیم است، «یک جام کوچک هم پیش رو داریم که فکر می کنم در ماه رمضان برگزار می شود، اگر خدا بدهد بازی تمام می شود و بعد تصمیم می گیریم چه کنیم و چه شود. هر چی خدا بخواد

دیدگاهتان را بنویسید