من اقدام انقلابی نکردم. دوست دارم تیم ملی مثل رانندگی در تهران باشد / نمی دانم هزینه جام جهانی را می دهیم یا نه!

ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805048

در ایران برای مربیان کروات ارزش قائل هستند اما در کرواسی نه.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دوست دارم تیمم طبق نظم و منطق تهرانی ها بازی کند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از رسانه کرواسی vecernji ; دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران در تاریخ خود به این سرعت به جام جهانی نرسیده است. خوشحالم چون از موقعیت گمشده به این موفقیت رسیدیم. ما کاری انجام دادیم که در مرحله قبل گم شده بود. من به بازیکنان ایرانی و کادر فنی افتخار می کنم.

وی ادامه داد: من در ایران کار انقلابی نکردم. من به این سطح بالغ شده ام و روی خودم سرمایه گذاری کرده ام. فکر می کنم نکته کلیدی این واقعیت است که من ذهنیت بازیکنان اینجا و فرهنگ آنها را می شناسم. من می دانم چگونه با آنها رفتار کنم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره افتخار و نزدیکی مربیان کروات در فوتبال ایران گفت: در کرواسی برای مربیان کروات ارزش قائل هستند زیرا ما جزو کسانی بودیم که بیشترین موفقیت را کسب کردیم. مربیان ما حتی برخی از کریدورها و کریدورهای سیاسی ایران و کرواسی را شفاف سازی کردند. فوتبال اینجا خیلی مهم است.

اسکوچیچ درباره این صعود گفت: همانطور که انتظار می رفت، تعطیلات بزرگی بود. اگر تاج نبود استادیوم پر می شد. جشن بزرگی در خیابان ها برپا شد. در ورزشگاه جشن گرفتیم. الان در اردو هستیم و بازی با امارات در انتظارمان است. من به خاطر تاج از این تعطیلات کمی می ترسم. نمی توانستیم با ماسک جشن بگیریم. حالا نمی دانم هزینه اش را می دهیم یا نه.

وی در خصوص سطح فوتبال ایران گفت: در خط حمله بازیکنانی از سراسر دنیا داریم که می توانند در هر تیمی بازی کنند. مهدی طارمی بهترین بازیکن پورتو، علیرضا جهانبخش فاینورد و سردار آزمون را داریم که سه سال دروازه آقای زنیت بوده و حالا به لورکوزن رفته است. در برخی پست ها بازیکنی با این اندازه نداریم، اما تیم اول آسیا و بیست و یکمین تیم جهان هستیم. یعنی همه باید به ما احترام بگذارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص جام جهانی اذعان داشت: شاید اطلاعی نداشته باشم اما این من هستم که به بازی اول بعدی فکر می کنم. من هم روی خودم سرمایه گذاری کردم چون آرزو داشتم به چنین سطحی از فوتبال برسم. من برای چنین چیزهایی آماده هستم. ما تیم خوبی داریم و می توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

اسکوچیچ درباره سبک مربیگری خود گفت: من از همه مربیان پیروی می کنم. یک مربی خوب فاکتورهای زیادی دارد. کسی که متدیست خوبی است، کسی که مردم و رسانه ها را می شناسد و من الگو ندارم، اما همیشه چیزهایی را انتخاب می کنم که فکر می کنم برایم مناسب است. من دوست دارم ریسک کنم و نمی خواهم منتظر اتفاقی باشم. می خواهم تیمم بدون محاسبه بازی کند.

وی بر سازگاری آن با فرهنگ ایرانی تاکید کرد: خاورمیانه با کشور ما کاملا متفاوت است. الان در امارات، کویت، عربستان سعودی تجربه دارم، شاید در ایران راحت ترین کار برایم بود. مردم اینجا فوق العاده و مهمان نواز هستند. تهران شهر بزرگی با 12 میلیون نفر جمعیت است. فقط از ترافیک خوشم نمیاد رسیدن به هر مقصد یک تا دو ساعت طول می کشد. مردم کمی آرام و آرام رانندگی می کنند. من دوست داشتم که تیم من نیز مانند نظم و منطق عجیبی که در ترافیک وجود دارد بازی کند. نظم، سازماندهی و البته ابتکار ترکیب ایده آل من است.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: از این شرایط لذت می برم و مجذوب جام جهانی هستم. – سپس – مطمئناً در اروپا و بالاتر از همه در اسپانیا کار کنید. شاید تیم ملی و باشگاه دیگری; فقط برای ماندن در اوج

وی در نهایت به علاقه خود به کتاب خواندن و 900 کیلومتر پیاده روی که سه سال پیش انجام داد نیز اشاره کرد و از دست کم گرفتن مربیان کروات در کرواسی گلایه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید