سریع ترین راه رسیدن به جام جهانی با کمترین هزینه است/ من هم مثل بعضی ها پشت سر مسائل مذهبی نمی روم

ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789775

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سریع ترین راه رسیدن به جام جهانی با کمترین قیمت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی هادم در رابطه با حضور در مراسم تجلیل از سرمربیان تیم های ملی و بیستمین سالگرد تاسیس کانون مربیان گفت: بسیار خوشحالم و خوشحالم که در جمع شما عزیزان باشم و باید از شما تشکر کنم. «از همه دست اندرکاران این سازمان که این برنامه را برای توجه و حمایت از مربیان ایجاد کردند و امیدوارم این جلسات مستمر و بهتر از گذشته باشد.

وی افزود: در روزهای اول حضورم در فدراسیون جلسه خدمت شما عزیزان داشتیم. آنچه امروز در فوتبال ملی شاهد آن هستیم مرهون زحمات شما عزیزان است و بسیار خوشحالیم که همصدا هستیم و با یک کارکرد مشخص برای اهداف شما گرد هم می آییم.» قبول دارید. با تشکر از فدراسیون فوتبال ایران و خود را جدا از شما نمی بینیم. فوتبال ایران مدیون مربیان گران قیمتی است که با کمترین هزینه و امکانات استعدادهای زیادی را در کشور پرورش داده اند. امیدوارم همکاری فدراسیون فوتبال و کانون مربیان همراه با ایجاد نگاه مدرن و مترقی و توجه به عناصر حاکم بر فوتبال ادامه خواهد داشت و با تمام توان در این مسیر گام برداریم و خواهان تقویت این روابط هستیم.

رئیس فدراسیون افزود: به نظر من یکی از وجوه مشترک جامعه مربیگری و فدراسیون فوتبال کم هزینه بودن این قسمت است. با توجه به شرایط سخت در فدراسیون، مسائل مالی و اقتصادی. خدا را شکر در تیم ملی بزرگسالان خدای نکرده نتایج درخشانی گرفتیم و رکورد زدیم. همچنین در عرصه های مختلف تیم های بانوان، توده ای، ساحلی و امید آنچه امروز شاهد آن هستیم مجموعه مربیان ارزان قیمت و کم توقع است و امیدوارم من و دوستان و همکارانم در فدراسیون فوتبال بتوانیم ارتباط قوی تر و برنامه ریزی شده تری داشته باشیم. با کانون مربیان فوتبال ایران و البته با حضور افرادی مثل ذوالفقاران ناب که از لحاظ اخلاقی، فنی و انسانی هم سربلند هستند و همه اقوام که در مجموعه کانون مربیان هستند. به این ترتیب وقتی به این همایش آمدم شخصیت خاص ذوالفقار نسب که با انتقاد و نگاه تشویقی و گاه انتقادش و متانت و انسانیت و فطرت پاکی که در رفتارش وجود دارد درس بزرگی برای من است. بارها از او خواستم که فدراسیون را تنها نگذارد و در این جمع به ما کمک کند. از همه روسای سابق فدراسیون فوتبال تشکر می کنم و همه صادقانه کار کردند و کاری که امروز انجام می دهیم بر اساس تجربه همین دوستان است.

عزیزی هادم گفت: در این جلسه دیدم فرصت های خوبی برای ارتقای فضای اقتصادی وجود دارد اما ترافیک کاری در بحث تیم های ملی هنوز این امکان را برای معاونت بازاریابی فدراسیون فوتبال فراهم نکرده است. جا دارد و لازم است که فدراسیون در این راستا برنامه ریزی کند. امیدوارم این جلسات پر رنگ تر و قوی تر از گذشته باشد. فدراسیون برای کمک به برگزاری این جلسات و مشارکت در رفتار فعال و آگاهانه در کنار شما دوستان است. فدراسیون فوتبال با استفاده از ظرفیت مجرب مربیان داخلی آمادگی خروج از فضای تیم های ملی را دارد. ما در تیم ملی بزرگسالان سرمربی داشتیم و از کمک و تجربه اقوام ملی پوش خود استفاده می کنیم. در تیم امید از مهدوی کیا که سرمایه موجود فوتبال ایران است استفاده کردیم.

بسیاری از مربیان ما به روز هستند، استفاده از این هدیه فوتبال ارزانتر و به نفع فوتبال است. نگاه دو طرفه به مرکز مربیان نقش پررنگ تری نسبت به قبل برای تیم های ملی کشورمان ایجاد می کند. رفتار و فضای فدراسیون فوتبال کاملا شفاف و مبتنی بر صداقت و استفاده از فرصت های موجود است. فکر می کنم یکی از جاهایی که می تواند به ما کمک کند کانون مربیان است و امیدوارم در حوزه داوری بازیکنان این مدل شکل بگیرند که الگوی خوبی است و قطعا تلاش می کنیم انجمن مربیان داشته باشیم. در نشست فدراسیون فوتبال

عزیزی هادم با اشاره به اهداف فدراسیون گفت: فدراسیون فوتبال در هر مورد دو وظیفه دارد. یکی بحث تیم های ملی، شما آگاه و اشرافی هستید، سوال فنی است و نگاه ایشان به توسعه و گفتمان ایشان به اذن خدا صورت می گیرد. با نگاهی کاملاً منصفانه و متعادل به سمتی گام بر می دارد که نگاه ما یک نگاه یک طرفه نیست، یک دید کامل عریض و پرهیز از نگاه موازی است. سعی کردیم نگاه سیاسی، گروهی و خطی فدراسیون فوتبال را کنار بگذاریم. زیرا فوتبال یک شایستگی بزرگ ملی است و همه می دانیم که ضروری است به آن آسیب نزنیم. امروز دستاوردهای بزرگ تاج در فوتبال با وجود تحریم ها، نتایج به هیچ وجه قابل مقایسه با شأن و شخصیت فوتبال ملی نبود. امروز فوتبال ملی دارای اعتبار و ارزش است و تمام تلاش خود را مدیون شما عزیزان در عرصه بانوان و آقایان است. نتایج این روزهای تیم ملی گواه این موضوع است. ما شاهد سریع ترین صعود فوتبال ملی به جام جهانی در تاریخ فوتبال خود هستیم.

وی افزود: در اینجا باید ابتدا به خود و سایر دوستان توصیه کنم که بدانند همانطور که در قرآن کریم به صراحت بیان شده است فطرت انسان فراموشی است. اگر در رفتار خودش را جای دیگران بگذارد، اگر به عدالت نگاه کند، می فهمند فوتبال کشور در 6 ماه گذشته کجا بوده است. فوتبال ملی ما می تواند هم جام جهانی و هم جام ملت های آسیا را با یک تساوی از دست بدهد و آن هم خاکستر شود. اما کار امروز کجاست؟ عزیزی هادم کمترین نقش را در کسب این نتایج و این وضعیت داشت. اول اینکه شاهد لطف الهی و کمک همه عزیزان حتی همراهی شما دوستان عزیز بوده ایم. ما می توانستیم در روز اول مربی بگیریم، اما سریع ترین راه رسیدن به جام جهانی با کمترین هزینه است.

وی گفت: در جلسه ای که با رئیس فدراسیون کره جنوبی داشتم، آنها اعلام کردند که حدود 130 میلیون دلار برای تیم ملی آنها هزینه شده است. کشوری که میزبان بازی های المپیک و جام جهانی است و زیرساخت های آن کاملا متفاوت است. ما باید دست به دست هم بدهیم تا فوتبال ملی به جایگاه اصلی خود بازگردد و به این ترتیب اراده ملی رخ نخواهد داد. فوتبالی که امروز همه درها باز و پرشور است، باید بر اساس رفتار پرشور ما باشد. با توجه به انتقاداتی که البته به تماشاگران زیادی که در کنار تیم ملی هستند، آنها کم هستند.

عزیزی هادم درباره تبلیغات محیطی گفت: جلسات متعددی داشتیم. همانطور که در برنامه های انتخاباتی مان بود، برای نگاه حرفه ای به فوتبال برنامه ریزی کرده ایم و قدم بزرگی در این زمینه برداشته ایم و به این گام افتخار می کنیم. ما به عهد خود عمل خواهیم کرد. فوتبال ملی یک انحصار است و برای همه است. امروز برای اولین بار پس از چند دهه بحث های جانبی مطرح می شود، امروز فضای باشگاه ها را کاملاً اقتباس شده و برنامه ریزی شده باز کرده ایم. شاید باید 20 سال پیش این اتفاق می افتاد، اصلاً روی من تأثیری ندارد. ما عقیده ای نیستیم که وظیفه حرفه ای من باشد و مانند برخی افراد در تاریکی به مسائل دینی و اعتقادی می پردازیم. مسائل اعتقادی و مذهبی وجود دارد و مشکلات حرفه ای وجود دارد. فوتبال ملی باید استانداردها را رعایت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون فوتبال ایران و قطر گفت: تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون ایران و قطر منعقد شد و ظرف یکی دو ماه آینده این تفاهم نامه به یک توافق تاریخی تبدیل خواهد شد. که آموزش و داور هستند.» ما در تلاش هستیم تا دیپلماسی را در بالاترین سطح ممکن حفظ کنیم. همچنین برای هزینه ها VAR هر نفر باید حدود 10000 یورو برای تیم داوری ما بپردازد و او هم اظهار نظر کرد. 40 داوران ما الان باید بروند و اگر نرفتند حذفشان می کنند. چه کسی مسئول است؟ متاسفانه جامعه فوتبال در برخی جاها سکوت کرده است. 15 شرکت با استانداردهای فیفا بودند و گفتند از 15 شرکت دیگر را نمی توانی بیرون بیاوری. 14 تای آنها نیامدند. چرا این شرکت آمد؟ برای 4 مسابقه که می توانیم به داوران آموزش دهیم. بعد میتونیم این فضا رو ایجاد کنیم تا ببینیم خدماتش درسته؟ همچنین فوتبال بانوان با وجود مشکلاتی که قبلا وجود داشت و تمایلی نداشت در این مسیر گام بردارند، اما اکنون تیم ملی بانوان کشورمان برای اولین بار به جام ملت ها راه پیدا می کند. پرواز خصوصی دارند. فکر می کنم بهترین حرف ما عمل ماست و همه باید یاد بگیریم که به ایران افتخار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیروز با دکتر سجادی دیداری داشتیم که جا دارد از ایشان قدردانی کنم و از ایشان تشکر کنم که همیشه همراه ما هستند. از همه شهدا در همه بازی ها و در همه رده ها با افتخار یاد می شود. همچنین بیانات مقام معظم رهبری در مورد حادثه را داشتیم که بسیار به موقع و به موقع بود و نشان داد که فوتبال تأثیر اجتماعی دارد و فدراسیون فوتبال در این زمینه کار فرهنگی قوی انجام داده است. در این چند روز موضوعی که به خاطر آن بسیار خوشحال و راضی هستم، بحث همین تبلیغات محیطی است که موفق شدیم گام اول یک سازوکار مناسب و مناسب را برای آن برنامه ریزی کنیم و در این زمینه احساس وظیفه کردم. ما یک قدم مهم برداشتیم و این یک کار بزرگ بود. واقعا از برادرم جناب آقای دکتر سجادی وزیر ورزش تشکر می کنم. ما جلسات متعددی برای ایجاد فضایی داشتیم که خدای ناکرده گام های بلندی برای باشگاه ها برداریم و به همه باشگاه ها تبریک می گویم و خدای ناکرده موفق باشند. ما اولین قدم اقتصادی را برداشتیم و کار بسیار سختی بود و باید مکانیزم مالی و قانونی و … باشد و اگر بخواهید کار اول را انجام دهید سختی های خودش را دارد اما فدراسیون فوتبال طبق قولی که داده بود این کار را انجام می دهد. این کار را با افتخار انجام دادیم، خدای ناکرده این یک قدم بزرگ و بسیار مهم در عرصه فوتبال حرفه ای خواهد بود. امیدوارم همه بتوانیم بر روی آینده فوتبال ایران بنا کنیم و به آن افتخار کنیم و در آینده نزدیک شما را ببینیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید