در آستانه سریع ترین و ارزان ترین راه صعود به جام جهانی هستیم/ تیم ملی با الطاف هاگ مقابل آرژانتین ایستاد.

ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795790

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: انتخاب تیم ملی برای اولین تیم جهان در سال 2021 برای شکست ناپذیری امسال جزو الطاف حق بود و دست خدا به ما کمک کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تمرین تیم ملی فوتبال بانوان قبل از اعزام به جام ملت های آسیا با حضور انسیه هزالی معاون بانوان رئیس جمهور، مریم کاظمی پور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، شهاب الدین عزیزی هادم، رئیس فدراسیون فوتبال و جمعی از کارکنان فدراسیون.

پیش از این قرار بود سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم حضور داشته باشند که این اتفاق نیفتاد.

رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم گفت: وزیر ورزش و جوانان هم جلسه ای داشتند و نتوانستند حضور پیدا کنند. صعود تیم ملی فوتبال بانوان تاریخی بود چرا که با برنامه ریزی و در حالی که خارج از جدول رده بندی بود توانست در این سفر پرتلاطم و ترسناک موفق باشد. در جهت قهقرایی سعی کردیم تبعیض را کاهش دهیم. از لباس گرفته تا هتل و پروازهای خصوصی و اردوهای تیم های ملی در اختیار بانوان قرار می گرفت.

وی افزود: اگر از بانوان حمایت شود قطعا تاریخ می نویسند و فدراسیون فوتبال می تواند الگویی برای همه فدراسیون ها باشد. من 22 سال است که ورزش می کنم و در اردیبهشت 1400 بار دیدم. ما می خواهیم به جام جهانی برسیم و می خواهیم همه به ما انرژی مثبت بدهند. تیم بانوان در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا نتیجه خوبی کسب کرد و اردوهای آماده سازی برای حضور در جام ملت های آسیا را برگزار کرد.

عزیزی هادم درباره استعدادیابی در فوتبال بانوان گفت: استعدادیابی در فوتبال انجام شده است و برای اولین بار در قسمت بانوان استعدادیابی صورت گرفته و در فوتسال از هفته آینده آغاز می شود. فدراسیون به جنسیت نگاه می کند و از فرصت ها استفاده می کند. بارها گفته ام که نتیجه نگرفتی، مهم نیست، امروز آسایش زنان با مردان برابر است و از دارایی خود نهایت استفاده را می کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به شرایط تیم ملی فوتبال ایران، گفت: همه به تیم بزرگسالان افتخار می کنند. انتخاب تیم ملی برای اولین تیم جهان در سال 2021 برای شکست ناپذیری امسال جزو الطاف حق بود و دست خدا به ما کمک کرد. هیچکس نمی تواند فراموش کند که تیم ملی 7 ماه پیش چگونه بود و الان در کجا هستیم. آسیا امروز به تیم ملی افتخار می کند که در کنار آرژانتین جزو تیم های بدون شکست است.

وی در پایان گفت: خدا را شاکریم و جا دارد از تیم ملی و بازیکنان تشکر کنم. ارزان ترین صعود تاریخ انجام شد و اتفاقی که لطف الهی بود در رتبه بندی ها رخ داد. فراموش نکنیم چه اتفاقی افتاد. آینده فوتبال فقط مردان نیست، بلکه آینده فوتبال بانوان، امید و تیم های پایه است. طبق آموزه های اسلامی نمی توان حتی یک قسمت را از دست داد، انگیزه زنان را دو چندان می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید