جام جهانی 2022 آرژانتین با سلطان فوتبال قهرمان جام جهانی شد/ شکست امباپه و فرانسه در ضربات پنالتی


ساعت: 21:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918763

آرژانتین با غلبه بر فرانسه در فینال جام جهانی 2022 قطر قهرمان جام جهانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در چارچوب دیدار نهایی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 18:30 تیم ملی آرژانتین به مصاف تیم ملی فرانسه رفت و موفق شد در یکی از زیباترین فینال های جام جهانی به تساوی 3 بر 3 دست یابد. در 120 دقیقه یک بازی تماشایی و در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 و در مجموع 7 بر 5 قهرمان مسابقات جهانی قطر شد.

مسی در آخرین بازی خود در جام جهانی موفق شد برای اولین بار قهرمان جام جهانی شود تا تنها جام نبرده خود را از آن خود کند.

گل های آرژانتین در این دیدار را لیونل مسی در دقیقه 26 از روی نقطه پنالتی، 108 و دی ماریا در دقیقه 36 به ثمر رساندند.

فرانسه در این دیدار تا دقیقه 80 به نام خود عمل نکرد و نمایشی مظلوم از خود به نمایش گذاشت. اما در یکی از آنها با درخشش فوق ستاره ای به نام “کیلیان امباپه” نتیجه بازی را تغییر داد و این بازیکن جوان توانست در عرض 2 دقیقه 2 گل به ثمر برساند و بار دیگر نام خود را به عنوان قهرمان فرانسه بر سر زبان ها بیاندازد. .

جالب اینجاست که اولین ضربه فرانسه به سمت دروازه آرژانتین در دقیقه 80 ثبت شد. جایی که کولو موانی صاحب یک پنالتی شد و امباپه موفق شد آن را به گل تبدیل کند. پس از گل، فرانسه برای گل دوم تلاش کرد و خیلی زود در دقیقه 81 با ضربه دیدنی امباپه موفق به گل دوم شد و بازی را به تساوی کشاند.

در ضربات پنالتی کار با حملات 2 تیم ادامه یافت که از نکات جالب این دیدار می توان به حمله عالی آرژانتین در دقیقه 105 اشاره کرد که ضربه لائوتارو مارتینز از کنار دروازه به بیرون رفت.

در نیمه دوم وقت اضافه و در دقیقه 108 لیونل مسی با کاری فوق العاده موفق به گلزنی شد و سومین گل مسابقه را به ثمر رساند.

فرانسه نیز در وقت اضافه تلاش کرد تا بازی را به تساوی بکشاند و در دقیقه 117 امباپه یک ضربه پنالتی برای فرانسه به ثمر رساند. امباپه در دقیقه 118 موفق شد گل سوم را به ثمر برساند و در فینال هت تریک تماشایی را به ثبت رساند.

در ضربات پنالتی برای فرانسه، امباپه و کولو موانی گلزنی کردند و کینگزلی کومان و شوامنی پنالتی خود را از دست دادند.
برای آرژانتین، لیونل مسی، پائولو دیبالا، لئاندرو پاردس و مونتیل گلزنی کردند تا آلبی سلسته 4-2 در ضربات پنالتی پیروز شود.

آرژانتین که در سال های 1978 و 1986 قهرمان جام جهانی شد، با درخشش مسی توانست سومین عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید