فرصت های اقتصادی ایران در حاشیه میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 / همکاری ایران و قطر برای میزبانی جام جهانی فقط یک موضوع ورزشی نیست.


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820569

جام جهانی 2022 قطر در راه است و لازم است مسئولان گره فرصت های اقتصادی در این حوزه را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند تا شاهد فرصت های سوزان در این عرصه نباشیم و بتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم. همه برکات فرهنگی و اقتصادی در این رویداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جام جهانی فوتبال 2022 از 30 آبان لغایت 27 آذر 1401 در کشور دوست و همسایه قطر برگزار می شود و ایران از نظر تنوع و جاذبه های گردشگری عالی و همچنین فاصله کمی با قطر به نظر می رسد. موفق باشید بیشتر در جذب گردشگر این رویداد با سایر کشورهای همسایه متفاوت است.

باید در نظر داشته باشیم که قطر با وسعتی در حدود 12000 کیلومتر مربع، احتمالا پذیرای بیش از 2.5 میلیون گردشگر در جام جهانی خواهد بود و با توجه به اینکه این حجم عظیم از گردشگران در مدت یک ماه آینده حضور خواهند داشت. این محدوده محدود می تواند فرصت هایی را برای کشورهای همسایه ایجاد کند.

e5af4b5a 7980 48fd a3ee 375610203af5 خبر خاکستری

جام جهانی 2022 قطر به ورزش محدود نمی شود

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان با تشریح نحوه همکاری ایران با قطر برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022، تاکید کرد که این همکاری ها محدود به حوزه ورزش نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن جزیره کیش به میزبان جام جهانی، باید محل اسکان تعدادی از تماشاگران این جزیره را فراهم کنیم تا تماشاگرانی که قیمت بالایی برای اقامت در قطر دارند، بتوانند مسابقات جام جهانی را با اسکان تماشا کنند. در کیش”

معاون فرهنگی و عمومی وزارت ورزش افزود: برنامه بسیار مفصلی در حوزه های مختلف تدارک دیده شده و بحث هایی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و امور عمومی وزارت ورزش گفت: سایر حوزه های مرتبط با ورزش از جمله ساماندهی تماشاگران در زمین ها، تهیه لباس و پرچم و ساماندهی لیدرها از جمله برنامه هایی است که با همکاری فدراسیون فوتبال اجرا می کنیم. «برنامه های دیگری نیز در حوزه اقتصادی در دریا، مرزهای هوایی و… وجود دارد که بر عهده دستگاه های دیگر است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در گفتگوی تلفنی با شیخ حمد بن تمیم آل ثانی امیر قطر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جام جهانی در قطر، برای این کشور در برگزاری این رویداد مهم ورزشی آرزوی موفقیت کرد. گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد برای میزبانی بهترین و باشکوه ترین مسابقات جام جهانی در جزیره کیش و سایر جزایر نزدیک قطر، تمامی مساعدت ها و مساعدت های لازم را انجام دهد.

سفر امیر قطر به ایران/ مذاکره وزیر راه ایران و قطر برای میزبانی هرچه بهتر مسابقات جام جهانی

اما مقرر شد در آینده نزدیک امیر قطر به ایران سفر کند و طی آن تصمیمات مهمی برای توسعه بیشتر روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف اتخاذ شود.

امیر قطر همچنین در این تماس تلفنی تاکید کرد که کشورش پس از دیدار و گفتگوهای طولانی دو کشور در دوحه، کاملا متعهد به توسعه بیشتر روابط با تهران است.

393d1bd1 2fac 43aa bd96 873e2dc1ca0b خبر خاکستری

امیر قطر به همگروهی ایران با آمریکا و انگلیس در جام جهانی واکنش نشان داد

شیخ حمد بن تمیم آل ثانی با ابراز خرسندی از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی گفت: ما در این مسابقات به خوبی از برادران خود استقبال خواهیم کرد و گروهی که تیم ایران در آن حضور دارد، گروهی حماسی است و ما مطمئناً بازی های جالبی خواهم دید.”

امیر قطر گفت: در خصوص همکاری های دو کشور در برگزاری مسابقات، وزیر راه قطر به زودی با همتای خود در جزیره کیش دیدار و درباره نحوه همکاری ها گفتگو خواهد کرد.

محمدعلی فرحناکیان، مشاور وزیر نیرو و دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر گفت: از ظرفیت جام جهانی 2022 قطر که چند ماه پیش بر اساس مذاکرات سران دو طرف «اقتصادی» برگزار شد، استفاده کنید. کمیسیون ها».

وی گفت: در تعامل بین دستگاه ها بیش از 15 دستگاه دولتی و خصوصی طرح ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند. این پیشنهادات جمع بندی شده و تکلیف دستگاه ها مشخص شده است. این برنامه تقریباً نهایی شده است، اما برخی از دستگاه ها پیشنهاد کرده اند که اصلاح شود تا طی روزهای آینده از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شود.

وی ادامه داد: ظرفیت اسکان در دوحه محدود است. با توجه به اینکه تنها یک و نیم تا دو میلیون گردشگر و چند صد هزار تخت وجود خواهد داشت، انتظار می رود کشورهای دیگر نیز از این فرصت استفاده کنند. می دانم که امارات نیز در این امر دخیل است و پروازهای ویژه ای در نظر گرفته است.

علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: جلساتی با اتاق بازرگانی ایران و قطر برگزار شد و تفاهم نامه هایی با کشم و کیش به امضا رسید. حتی یک ماه و نیم پیش آقای سعید محمد رئیس دبیرخانه اعلام آمادگی کرد.

جام جهانی می تواند به اولویت دوم گردشگران تبدیل شود

عبدالملکی گفت: برای نمایندگی ایران نیاز به تبلیغات هوشمند داریم. هوادارانی هستند که می خواهند ایران را قبل از جام جهانی ببینند، پس می توان رویداد جام جهانی را اولویت دوم آنها دانست تا آنقدر جذاب شود که بگوید با ایران به جام جهانی می رویم.

وی ادامه داد: در این راستا می توان اقداماتی مانند استفاده از کشتی های کروز سایر کشورها و پروازهای چارتر را در دستور کار بخش خصوصی قرار داد. البته این را هم باید در نظر داشت که هر فردی که وارد قطر می شود باید حداقل سه شب اقامت داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خدماتی که قرار است ایران ارائه کند در ماه های اخیر در نشست مشترک مقامات ایران و قطر محقق شد و به گفته منابع آگاه در روزهای آینده نشست دیگری برای افزایش سطح خدمات ایران برگزار خواهد شد. یکی از نکات کلیدی که حداکثر تا اوایل آبان ماه باید پیگیری و اجرایی شود، ایجاد خط دریایی مسافری بین ایران و قطر است، اما همچنان نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

تردد بدون ویزا و مهر ورود و خروج

هورشید گدرازی، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر در جام جهانی قطر گفت: این فرصت بسیار ویژه برای ایران است که باید با هماهنگی همه بخش‌ها از آن استفاده کرد و هیچ فرصتی از دست داده و در قالب دو جانبه گنجانده شود. گفت و گوها: روزانه 40 پرواز از دوحه قطر به کیش برای ارائه خدمات مناسب به ورزشکاران و ورزش دوستان در کیش انجام می شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت ها برای مسافران و ورزشکاران جام جهانی قطر در کیش فراهم شده و حتی منطقه آزاد نیز شرایطی را فراهم کرده است که در صورت تمایل ورزشکاران می توانند در منطقه آزاد کیش یا حتی کشم به تمرین و توانبخشی بپردازند. خدماتی که ایران به ورزشکاران جام جهانی ارائه خواهد کرد این است که ورزشکاران می توانند بدون ویزا یا حتی بدون مهر ورود و خروج به کیش و کشم سفر کنند.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با بیان اینکه هتل های کیش، کشم و زمین های ورزشی این دو منطقه آزاد آماده است، خاطرنشان کرد: تمامی ورزشکاران و تماشاگران تیم فوتبال می توانند برای بهبودی خود به کیش و کشم مراجعه کنند. آموزش و از این نظر کل زیرساخت موجود است. در این بین دسترسی خوبی از طریق بوشهر در حال آماده شدن است.

f76cf064 ef82 4249 ac11 2fb4f086af20 خبر خاکستری

حمل و نقل دریایی بین ایران و قطر

وی ادامه داد: باید حمل و نقل دریایی مسافر بین ایران و قطر ایجاد شود تا مسافران بتوانند با هزینه کمتری به قطر سفر کنند، بنابراین این فرصت بسیار خوبی برای ایران است تا مسیر دریایی منظم ایجاد کند. البته لازم است تا قبل از آبان ماه برای فعال سازی خط دریایی مذکور سریعا در این زمینه اقدام شود که در این صورت در هنگام جذب مسافر از کشورهای همسایه و اوراسیا می توان با هزینه کمتری نسبت به هواپیما به قطر ترانزیت کرد.

برای افزایش سطح همکاری ها با قطر، هیئت های تجاری، بخش خصوصی و کارمندان دو کشور ایران و قطر باید جلساتی را برگزار کنند تا جام جهانی به بهترین شکل ممکن برگزار شود و ایران از مزایای آن استفاده کند. گازدرازی گفت: همسایگی با قطر.

به ارائه خدمات دولتی ادامه دهید

موسی عدنانپور، رئیس اتاق مشترک ایران و قطر نیز گفت: روابط ایران و قطر بسیار خوب است و قطر به دلیل وسعت کوچک خود حاضر به همکاری با ایران برای پذیرایی از ورزشکاران و تماشاگران است، بنابراین از فرصت استفاده کنید. “به بهترین نحو از آن بهره ببرید.

وی افزود: ایجاد خط دریایی منظم بین ایران و قطر بسیار مهم است. ما سال ها است که خواهان این هستیم، بنابراین جام جهانی فوتبال فرصت خوبی برای بوشهر برای ایجاد خط دریایی است و از آنجایی که قطر تمایل زیادی در این زمینه دارد، می توان این خط را فعال کرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: منطقه آزاد کیش می تواند بهترین خدمات را به مسافران و ورزشکارانی که به جام جهانی قطر می آیند، ارائه دهد. به همین دلیل از کارمندان دولت می خواهیم که این موضوع را جدی تر بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز قوه مجریه باید به گونه ای عمل کند که علاوه بر جزایر کشورمان بتوانند در ایجاد اردوهای تیم ملی برای کشورهای مختلف برای جام جهانی شرکت کنند چرا که هزینه اقامت در کیش 4 تا است. 8 برابر ارزانتر از قطر مقصد مناسبی برای سکونت ایرانیانی که قصد تماشای جام جهانی را دارند نباید در حوزه اقتصادی 90 دقیقه ای مانند دولت های قبلی شاهد رفتار کنیم و باید بار دیگر شاهد فرصت های سوزان باشیم. آن مناطق

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید