قطر میزبان جام ملت های آسیا 2023/ایران از میزبانی جام ملت های آسیا 2027 انصراف داد!


ساعت: 09:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903820

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت میزبانی جام ملت های آسیا 2023 را به فدراسیون فوتبال قطر برگزار کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در یازدهمین جلسه هیئت مدیره کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی، مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعضای هیئت مدیره با اعطای امتیاز میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به فدراسیون فوتبال قطر و شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه موافقت کردند. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین گفت: از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا و خانواده کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر حق میزبانی در جام ملت‌های آسیا به فدراسیون فوتبال قطر تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: با توجه به زمان کوتاه، ما می دانیم که کار سخت بلافاصله آغاز خواهد شد، اما با زیرساخت های موجود در سطح جهانی و قابلیت های میزبانی منحصر به فرد، ما مطمئن هستیم که قطر نمایشی شایسته و شایسته شهرت و شهرت خواهد بود. ارزش.» آسیا را نشان خواهد داد.

در ادامه این گزارش در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است که قطر قهرمان جام ملت های آسیا است و پس از میزبانی در سال های 1988 و 2011 برای سومین بار میزبان معتبرترین مسابقات مردان این قاره خواهد بود. همچنین در این کنگره رایزنی در خصوص پیشنهادهای مناقصه جام ملت های آسیا 2027 انجام شد و فدراسیون های فوتبال هند و عربستان به عنوان دو پیشنهاد نهایی انتخاب شدند.

این گزارش به نکته جالبی اشاره کرد و به طور مشخص اشاره کرد که فدراسیون فوتبال استرالیا در تاریخ 1 سپتامبر 2022 از روند مناقصه جام ملت های آسیا 2023 انصراف داد، در حالی که فدراسیون فوتبال ازبکستان و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی پیشنهادات خود را ارائه کردند. برای میزبانی جام کشورهای آسیایی 2027 به ترتیب در 13 اکتبر 2022 و 14 دسامبر 2020 عقب نشینی کردند.

همچنین شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه با ابراز قدردانی از پاسخ قاطع به درخواست وی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: اجازه دهید با نزدیک شدن به فینال از همه شما برای حمایت باورنکردنی شما تشکر کنم. مراحل دوره این کمیته اجرایی. توسعه سریع فوتبال آسیا بدون حمایت و وحدت هدف شما ممکن نبوده و نیست که بارها و بارها به وضوح نشان داده شده است.


07aa7d7d a5c2 46ef b2d8 da97cffb01e6 خبر خاکستری


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید