اعلام شرایط میزبانی جام ملت های آسیا 2023/ رقابت ژاپن، ویتنام و شاید حتی قطر!


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840495

کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط اعطای امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا 2023 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ روزنامه الاقتصادیه عربستان جزئیاتی از شرایط اعطای حق میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2023 که پیش از این قرار بود در چین برگزار شود اما به دلیل بحران ولیعهد به حالت تعلیق درآمد، گزارش داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به فدراسیون‌هایی که در این فرآیند برای AFC درخواست دهند، امتیاز اعطا می‌کند، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا مایل است امتیاز میزبانی کشوری را که تیم ملی آن قبلاً پذیرفته شده است، اعطا کند. برای جلوگیری از اختلاف بر سر استفاده از امتیازات میزبانی، در مسابقات برنده شوید.

شنیده ها حاکی از آن است که علاوه بر تمایل مالزیایی ها برای پذیرش قطر و عربستان به عنوان دو کشور پیشرفته با امکانات عالی در قاره کهن، فدراسیون ویتنام و ژاپن نیز از تمایل خود برای قهرمانی در جام ملت های آسیا 2023 خبر داده اند.

حداقل 5 استادیوم با ظرفیت 20000 تماشاگر، افتتاح و بسته شدن استادیوم های با ظرفیت 40000 نفر، 2 زمین تمرین برای هر گروه از مسابقات، هتل های استاندارد، سهولت سفر و خطوط هوایی رایگان به کشورهای سراسر جهان وجود دارد. پروازهای داخلی بیش از 200 کیلومتر و برنامه ریزی برای امنیت و حفاظت از تماشاگران، شرایط AFC برای ارائه این میزبانی به فدراسیون مهم بود.

فدراسیون فوتبال ایران علیرغم شرایط پرتلاطم و گذار کنونی، از شرایط استادیوم، هتل، پروازهای داخلی و تا حدودی زمین های تمرینی برخوردار است و مشکل چندانی برای رقابت در این مناطق ندارد، اما پروازهای محدود به کشورها و برنامه های دفاعی مانع اصلی برای رقابت است. ایران در راه میزبانی خواهد بود.

اتفاقات اخیر دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار تبریز که به کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز گزارش شد، قطعا فوتبال ایران را برای میزبانی دیگر چالش های زیادی خواهد داشت. با این تفاسیر ویتنام و ژاپن از شرق آسیا و قطر در خاورمیانه بیشترین شانس را برای میزبانی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید