آرژانتین قهرمان جام حذفی/ مسی سلطان فوتبال است

آرژانتین قهرمان جام حذفی/ مسی سلطان فوتبال است

فینال جام جهانی 2022 عصر دیروز از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه لوسایل با داوری مارسینیاک از لهستان آغاز شد. قبل از شروع این دیدار افراد زیادی منتظر معرفی مسی و امباپه به سلطان فعلی دنیای فوتبال بودند. دو بازیکنی که در فینال هر کدام 5 گل به ثمر رساندند برای آقای گلی و عنوان بهترین بازیکن جام مبارزه کردند. با این حال فارغ التحصیلان لیونل اسکالونی در تیم آبی و سفید آرژانتین بازی را آنقدر خوب شروع کردند که انگار امباپه اصلا در بازی نبود.
در دقیقه 22 بازی، آنخل دی ماریا که پس از دو بازی روی نیمکت از ابتدا در ترکیب آرژانتین قرار گرفته بود، در یک حرکت زیبا در محوطه جریمه فرانسه توسط عثمان دمبله به زمین زده شد و داور یک پنالتی اعلام کرد. و یک دقیقه بعد لیونل مسی برای هوگو لوریس گل زد با این گل مسی موفق شد رکورد گلزنی بی نظیری را در تمامی مراحل جام جهانی به ثبت برساند.
بازی عالی آرژانتین در دقیقه 36 با ضربه کلیدی مسی ادامه یافت و سپس پاس زیبای آلوارز دیماریا با لوریس تک به تک شد تا تیمش 2-0 پیش بیفتد. آرژانتین آنقدر خوب بود و فرانسه آنقدر ضعیف بازی کرد که در این مرحله به نظر می رسید فینال تمام شده است. اما فوتبال رویاهای دیگری برای هواداران داشت.
دقایقی بعد دیدیه دشان یک عمل جراحی بزرگ روی تیمش انجام داد و در دقیقه 41 دو ستاره تیمش را بیرون آورد. او اولیویه ژیرو و عثمان دمبله، دو ستون هجومی تیمش را بیرون آورد و در عوض دو جوان به نام های موانی و تورام را به میدان فرستاد.
با این تعویض ها فشار آرژانتین کم شد اما فرانسه باز هم نتوانست وارد بازی شود. فرانسه تا دقیقه 70 نیمه دوم تیمی را که در مراحل قبل نشان داد و از آنها انتظار می رفت را نشان نداد. به همین دلیل دشان دو بازیکن اصلی دیگر تیمش را بیرون کشید. تئو هرناندز و گریزمان جایگزین کاماوینگا و کومان شدند. اسکالونی نیز دیماریا را بیرون آورد و آکونیا را به زمین فرستاد. این تعویض ها بار تهاجمی آرژانتین را کاهش داد و فرانسه در زمین مست شد.
در دقیقه 80 بر اثر اشتباه اوتامندی بالاخره خط دفاعی آرژانتین باز شد و موانی موفق شد یک پنالتی به سود تیمش بزند. امباپه که تا آن دقیقه از بازی خارج شده بود و تنها یک ضربه از بیرون محوطه جریمه به ثمر رسانده بود، یک پنالتی را برای تیمش به ثمر رساند تا به بازی برگردد. یک دقیقه بعد اشتباه مسی در از دست دادن توپ در مرکز زمین فرصت ضدحمله را به فرانسه داد و این تیم باتجربه با ترکیبی از کار امباپه را در موقعیت گلزنی قرار داد و این ستاره آینده دار فوتبال توانست بازی را به پایان برساند. با تساوی شگفت انگیز امباپه با این گل در جام جهانی 2022 هفت گل به ثمر رساند.
لحظات پس از گل دوم آرژانتین بسیار عجیب بود. هواداران آرژانتین که دقایقی قبل لوسیل را روی سر خود گذاشته بودند در سکوتی مرده فرو رفتند. مسی و دوستانش باورشان نمی شد در یک دقیقه بازی را بدون برنده در فینال باختند. در دقایق پایانی بازی فرانسه که از نظر روحی برتر بود حتی می توانست برنده شود اما در نهایت 90 دقیقه با تساوی 2-2 به پایان رسید.
تصادفات در دوران بارداری بیش از اینها بوده است. در نیمه دوم وقت اضافه مسی موفق شد آرژانتین را پیش بیاندازد. او با این گل تعداد گل های جام حذفی خود را به عدد 7 رساند. اگرچه این بار به نظر کار تمام شده بود اما در فاصله 4 دقیقه مانده به پایان بازی فرانسه دوباره صاحب یک پنالتی شد و با زدن آن امباپه علاوه بر اینکه 8 گل شد. و برنده کفش طلا با هت تریک در فینال جام جهانی نام خود را مطرح کرد. برای همیشه در تاریخ ثبت شد.
در دقیقه 123 فرانسه صاحب موقعیت تک به تک شد که مارتینز گلر دروازه بان آرژانتین این موقعیت را برای تیمش مهار کرد. همین توپ در بازی برگشت به یک موقعیت گلزنی تعیین کننده برای آرژانتین تبدیل شد که لائوتارو آن را از دست داد. این صحنه نفس گیر پایان جذاب ترین فینال تاریخ مسابقات جهانی بود.
این دیدار با تساوی 3 بر 3 به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد. اگرچه همه کارشناسان اتفاق نظر داشتند، اما آرژانتین شایسته پیروزی در این دیدار بود و در طول 120 دقیقه موقعیت های بیشتری خلق کرد.
در ضربات پنالتی با درخشش مارتینس دروازه بان آرژانتین که در رقابت های قبلی نشان داده بود چه پنالتی می زند، سرانجام آرژانتین پیروز میدان شد و مسی به عنوان کاپیتان تیم آرژانتین در آخرین حضور خود جام جهانی را بالای سر برد. در این تورنمنت به گفته کارشناسان او مانتو سلطان فوتبال را بر تن می کند.
آخرین دیدار جام جهانی 2022 به زیباترین و جذاب ترین شکل ممکن به پایان رسید تا پرونده بیست و دومین دوره قهرمانی بسته شود و علاقمندان به فوتبال راهی 4 سال آینده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید