ناراحتی عجیب از حذفی جام حذفی استقلال

ناراحتی عجیب از حذفی جام حذفی استقلال

روز دروازه بان بهانه ای است برای یادآوری ستارگان فوتبال ایران و شاید در راس آن خاطره ای زنده از ناصر حجازی باشد. در همین رابطه گفت و گو با آتیلا حجازی فرزند ناصر حجازی که این روزها در ترکیه زندگی می کند را بخوانید:

* روز دروازه بان دروازه بان های عزیز کشورمان چه گلزنی های گذشته و چه به دروازه بان های جوان امروزی مبارک باد. با احترام، در این روز تصویر پدرم در ذهنم نقش بسته است.

* در ابتدا دوست داشتم دروازه بان و دروازه بان باشم اما با توصیه پدرم که به دلیل سختی هایش دروازه بان را چندان مناسب نمی دید از من خواست در میانه زمین بازی کنم. به هر حال فوتبال من را دید و گفت تو می توانی هافبک خوبی باشی و نگذاشت پست دروازه بانی را انتخاب کنم وگرنه خیلی دوستش داشتم.

* از نظر همه دروازه بان های خوب فوتبال کشورمان، ناصر حجازی با سایر دروازه بانان تفاوت داشت و اگر بخواهیم آماری را حساب کنیم، ناصر حجازی را که تا 29 سالگی اجازه دروازه بان شدن در تیم ملی را داشت، زد. این عناوین و جوایز و شاید کمتر دروازه‌بانی بتواند حتی در آینده به چنین عناوینی دست یابد. به همین دلیل است که می گویم ناصر حجازی باید در یک سبد باشد و بقیه دروازه بان ها در سبد دیگر.

* خصوصیات پدرم، خلق و خو، اعتماد به نفس و آرامش کامل از ویژگی های پدرم بود.

* دروازه بان پست بسیار حساسی است و به نظر من این پست مهم ترین پست فوتبال است، زیرا پشتوانه یک تیم می تواند دروازه بان باشد. در مورد صحنه های حساس و آنچه به یاد دارم بازی استقلال و راه آهن در امجدیه سابق است که توپ را رد کردند و پدرم می خواست آن را بگیرد و ببازد. یاد فرشاد پای در راه آهن و گلزنی افتادم، یکی از صحنه هایی که همیشه به یاد دارم. خود پدر توضیح می‌دهد که در بازی جام ملت‌های آسیا ایران و چین در کویت، وقتی پاس به دلیل آسیب دیدگی چشمی که برای برداشتن توپ داشت، پس داده شد، خودش گفت که سایه توپ را برداشته است. یعنی اصلاً آن را ندید، از آن لحظاتی نبود که او آن را برای دروازه بان تلخ توصیف کرد.

* سقوط استقلال از جام حذفی اتفاق خوشایندی نبود. استقلال می تواند قهرمان لیگ و جام حذفی شود. او همچنین بازی را بسیار خوب انجام داد و کنترل کامل توپ و زمین را در اختیار داشت اما اتفاقات فوتبالی و شگفتی های جام حذفی این ورزش را زیبا کرده است. ضمن اینکه این گل در دقایق پایانی استقلال که در صورت قبولی کاملا سالم بود، استقلال یکی از چهار تیم راه یافته به مرحله بعد بود. جام حذفی به پایان رسید و تمرکز کادرفنی و بازیکنان باید از الان روی ادامه لیگ باشد چرا که قهرمانی بیش از هر زمان دیگری به استقلال نزدیک شده است که امیدوارم برای کادرفنی و هوشیاری بازیکنان این اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید