«طرح ممنوعیت تردد در شب»؛ نقشه ای که کور می کند اما درمان نمی کند! / “ترافیک زیاد در شب”; یک طرح بومی با ضربات پنالتی!

ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780762

به گفته افسران ارشد پلیس، طرح منع تردد شبانه که کمتر از یک سال است در سراسر کشور اجرا می شود، نه تنها انتظارات اولیه تصویب کنندگان این طرح را برآورده نکرده است. بلکه اجرای این طرح مشکل جدیدی را در قالب ترافیک سنگین در آستانه اجرای پروژه ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پاییز پارسال که هر روز بعدازظهر تعداد بیماران و قربانیان کرونا جسم و جان ما را می لرزاند و فاجعه ای که موج سوم نامیده می شود بالا می رفت، ستاد ملی تاج و تخت مصوبه ای صادر کرد یعنی. طرح ممنوعیت تردد در شب آشکار شد.

جزئیات این طرح نشان می دهد از ابتدای زمستان تردد خودروها و کامیون ها از ساعت 21 هر شب تا ساعت 3 بامداد روز بعد ممنوع است. این ممنوعیت شامل همه خودروهایی می شود به استثنای خودروهایی که بنا به تشخیص استانداران بهانه ای برای رانندگی داشته اند و از سوی فرمانداری هر شهرستان مجوز رانندگی دریافت کرده اند.

بعد از مدتی شروع پروژه به ساعت 22 تغییر کرد. این قانون مقرر کرده بود خودرویی که بدون گواهینامه تردد کند دو میلیون ریال معادل 200 هزار تن جریمه خواهد شد.

از آنجایی که بسیاری از مردم برخی از عصرها به دلیل فعالیت های کاری روزانه برای هوای تازه به همراه خانواده و دوستان خود به شهر می رفتند، طرح ممنوعیت تردد شبانه در شهرهای کشور به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران در ابتدا می توانست یک طرح اقامتی باشد. به عنوان یک عامل بازدارنده

3d59d12e 2e0d 4dac 92d4 8687beee6aa4 خبر خاکستری

اما به مرور زمان مشخص شد که این طرح نه تنها انتظارات اولیه تدوین کنندگان این قانون را برآورده نکرده است. اما مشکلات دیگری مانند ترافیک در ساعات قبل از منع آمد و شد افزایش و باعث شکل گیری مشکل دیگری می شود که در مواقع بحرانی مزدوران مولود این طرح فاجعه بار است.

نمونه ای از این بحث، مطالب رسانه ای و گفتگو با کارشناسانی است که در چند روز اخیر در رسانه ها منتشر شده است که در این میان می توان به مستندترین و مستدل ترین نظر یعنی سخنان دیروز سردار سید کمال هادیان فر مبنی بر بی اثر بودن آن اشاره کرد. طرح ممنوعیت . . ترافیک شب گفته بود.

سردار هادیان فر با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد شبانه چندان موثر نیست؛ وی در خصوص شکل گیری ترافیک سنگین در ساعات تا آغاز محدودیت ها می گوید: استرس جریمه در زمان منع تردد یکی از دلایل تردد در ساعات پایانی روز و بیشتر افزایش ترافیک است.

سردار اشتری صبح امروز در حاشیه نشست تخصصی روسای پلیس راه استان های سراسر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت تردد در شب گفت: لغو قانون تردد در شب باید توسط ستاد ملی کرونا انجام شود. و ما دستور آنها هستیم.

شاید پاسخ تلویحی سردار اشتری مربوط به بی نتیجه ماندن طرح ممنوعیت تردد در شب باشد.

این در حالی است که ناکارآمدی ممنوعیت تردد در شب تنها از سوی مسئولان انتظامی صورت نگرفته است، چرا که در سومین روز از مهرماه امسال، علیرضا زالی، رئیس ستاد کنترل ولیعهد استان تهران در جلسه ستاد از ناکارآمدی آن خبر داد. طرح ممنوعیت نهضت: طرح ممنوعیت تردد شبانه تاثیری در کنترل بیماری و کاهش تجمعات خانوادگی ندارد و به ستاد ملی تاج و تخت پیشنهاد می کنیم این طرح در پایتخت لغو شود.

7cd48043 d5ee 42e9 9819 ddcf249fd185 خبر خاکستری

اما باید اذعان داشت که ساعات اوج تردد و تشکیل ترافیک سنگین و بعضاً گره خورده بین ساعت 22 تا 18 حتی قبل از اعلام مقررات منع رفت و آمد رخ داد و بعد از ساعت 22 خیابان ها خلوت بود. بنابراین سؤالی که مطرح می شود این است که علیرغم تلاش های فراوانی که عمدتاً متوجه پلیس به ویژه پلیس شده است. نتیجه نهایی این طرح چه بود؟ زمانی که چنین طرحی با تلاش مستمر نیروی انتظامی اجرا شد، تعداد مبتلایان و مرگ و میرهای قلبی همچنان رو به افزایش بود و اگر این روزها دو برابر شد، به دلیل واکسیناسیون عمومی و واردات گسترده واکسن ها به سیزدهم بود. دولت . .

اما اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه از سوی دیگر اقشار ضعیف جامعه را که برخی از شهروندان با جابجایی مسافران امرار معاش شبانه می کنند، با وجود تردد اجباری شبانه مجبور به خانه نشینی کرده است، اما این طرح باعث شده تا شهر سیل شوند.آنها پولدار شدند که قانون را زیر پا گذاشتند و در مقابل پرداخت جریمه 200000 تنی که رقمی برای آن وجود ندارد، آزاد بودند که در شهر تفریح ​​کنند.

احمد هزریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفت و گو با خبرنگار دانا این با عنوان«محدودیت تردد شبانه» برای قشر مرفه تهران/ ستاد ملی تاج و تخت آماری از مزایای محدودیت ها ارائه نکرد منتشر شده در 5 نوامبر; او به این طرح واکنش نشان داد.

هزریان در این خصوص می گوید: با اعمال محدودیت در تردد شبانه، تهران و سایر شهرهای بزرگ به روی قشر ثروتمند و بالای جامعه بسته می شود و در عمل اعلام شده است که گردشگری شبانه در تهران مختص ثروتمندان است زیرا هیچ مانعی برای آن وجود ندارد. مردم برای سفر به جز پرداخت هزینه..

با توجه به این موضوع و با استناد به نظرات و نظرات مسئولان و کارشناسان و با توجه به ناکارآمدی طرح ترافیک شبانه، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور بهتر است نسبت به لغو این مصوبه یا اصلاح طرح و حذف اقدام عاجل کند. نقاط ضعف او بنابراین طرحی کامل با سازوکارهای تخصصی که مورد تایید ارگان ها و سازمان های حاضر در ترکیب ستاد ملی در مقابل ولیعهد است.

e6342529 38ef 4dd6 8dc4 5852a5716459 خبر خاکستری

اما آنچه اقشار مختلف جامعه از ستاره ملی پوش تاج گذاری انتظار دارند توجه ویژه به بازنگری و تدوین مجدد دستورالعمل های بهداشتی است که از ابتدای اپیدمی تاج در بین مردم پروتکل های بهداشتی نامیده می شود و به فکر مردم عاجل باشد. که قانون را زیر پا می گذارند و به هر دلیلی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی محسوب نمی شوند.

زیرا به گفته کارشناسان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، رعایت 80 درصد از پروتکل های بهداشتی همراه با واکسیناسیون می تواند در کنترل بیماری های عروق کرونر قلب موثر باشد. بنابراین به نظر می‌رسد مهم‌ترین وظیفه این ستاد تدبیر ترفندهایی است که می‌توان متخلفانی را که الزامات بهداشتی کرونا را رعایت نمی‌کنند متقاعد کرد که همرنگ جماعت باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید