ممنوعیت تدریس و ممنوعیت تردد رضا اسلامی لغو شد


ساعت: 13:58
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919549

وکیل مدافع رضا اسلامی، استاد دانشگاه بهشتی گفت: خوشبختانه شعبه بیست و یکم دادگاه تجدیدنظر استان تهران مجازات تکمیلی موکلم مبنی بر ممنوعیت تدریس و تحقیق در دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه بهشتی را نقض کرد. و با حکم قطعی ممنوعیت خروج از کشور و موکلم می تواند طبق قانون در دانشگاه به فعالیت علمی خود ادامه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع رضا اسلامی استاد دانشگاه بهشتی گفت: در شهریور ماه سال جاری دیوان عالی کشور با توجه به مجازات تکمیلی موکلم به دلیل محرومیت از تدریس و تحقیق در مورد موکلم درخواست اعاده دادرسی کرد. دانشگاه‌ها، به‌ویژه دانشگاه شهید بهشتی، تصمیم خود را پذیرفت و از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد و برای بررسی به همان شعبه مراجعه کرد.

وی افزود: خوشبختانه در شعبه 21 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مجازات تکمیلی موکلم که ممنوعیت تدریس و تحقیق در دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه بهشتی بود، لغو و از طریق صدور حکم قطعی ممنوع الخروج شد. تصمیم ممنوعیت.و موکل من می تواند طبق قانون به کار خود ادامه دهد.در دانشگاه به تحصیل ادامه دهد.

رضا اسلامی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. در اسفند ماه سال 1400 شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران پس از اجرای یک سوم محکومیت قانونی با درخواست آزادی مشروط وی موافقت کرد و از زندان آزاد شد.

کهپایه زاده مهرماه امسال از پذیرش درخواست اعاده دادرسی موکلش در دیوان عالی کشور در خصوص مجازات تکمیلی پرونده موکلش خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید