شگفتی بزرگ جام جهانی/ عربستان آرژانتین را شکست داد

شگفتی بزرگ جام جهانی/ عربستان آرژانتین را شکست داد

تیم فوتبال عربستان موفق شد با پیروزی 2-1 مقابل آرژانتین، اولین شگفتی جام جهانی 2022 قطر را رقم بزند.

تیم های ملی فوتبال آرژانتین و عربستان از ساعت 13:30 به وقت تهران در چارچوب گروه سوم جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه لوسیل به مصاف یکدیگر رفتند که با پیروزی آغاز کردند.

ترکیب اصلی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، کریستین رومرو، نیکلاس اوتامندی، نیکلاس تاگلیافیکو، نائول مولینا، لئاندرو پاردس، رودریگو دی پل، آلخاندرو گومز، رودریکو دی پل، لوتارو مارتینز، آنخل دی ماریا، لیونل مسی.

سرمربی: لیونل اسکالونی

ترکیب اصلی عربستان سعودی:

محمد العویس، سعود عبدالحمید، حسن التمبکتی، علی البلیحی، یاسر الشهرانی، عبدالله مالکی، سلمان الفرج، محمد کنو، فراس الباریکان، سالم الدوساری، صالح ال شهري.

سرمربی: هروه رنارد

تیم داوری: اسلاوکو وینچیچ / کمک داور اول: توماس توماس کالانیچ / کمک داور دوم: آندرای کواچیچ

اینفانتیو، رئیس فدراسیون فوتبال، بازی عربستان و آرژانتین را در ورزشگاه لوسیل تماشا می کند.

بر اساس این گزارش، آلبی سلسته مطابق انتظار بازی را بهتر آغاز کرد و توانست توپ و میدان را مهار کند. این دیدار در حالی برگزار شد که تعداد تماشاگران عربستانی 60 تا 40 نفر بود.

دقیقه دوم: با غفلت مدافعان عربستان، توپ در محوطه جریمه به مسی رسید و ضربه این فوتبالیست را محمد العویس مهار کرد.

دقیقه 9: داور پس از بررسی صحنه ای در محوطه جریمه عربستان یک پنالتی را به سود آرژانتینی ها اعلام کرد و مسی در مقابل حرکت العویس توانست توپ را به گل تبدیل کند.

دقیقه 21: لیونل مسی در موقعیت تک به تک موفق شد گل دوم خود و آرژانتین را مقابل عربستان به ثمر برساند که این گل نیز پس از بررسی VIR به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دقیقه 26: مارتینز روی یک پاس عمقی با العویس با الخاندرو گومز تک به تک شد و موفق شد توپ را تبدیل به گل کند اما این گل پس از بررسی VIR به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دقیقه 34: آرژانتین گل های از دست رفته را هت تریک کرد و این بار مارتینز روی پاس مسی پس از ارسال العویس توپ را تبدیل به گل کرد اما باز هم این گل توسط VIR مردود اعلام شد.

دقیقه 3+45: سلمان فرج کاپیتان عربستان پس از دقایقی ناراحتی نتوانست به بازی ادامه دهد و با چشمانی گریان تعویض شد.

نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر آرژانتین به پایان رسید.

دقیقه 48: شاگردان هروه رنار نیمه دوم را تاول زدند، صالح الشهری پس از دفع رومرو توپ را به گوشه دروازه مارتینز فرستاد تا اولین فرصت عربستانی ها در این بازی به گل تبدیل شود.

دقیقه 53: اما این پایان کار عربستان نبود و این تیم فشار حملات خود را افزایش داد و با ضربه زیبای سالم الدوساری از پشت محوطه جریمه این بار به گل دوم خود رسید.

پس از گل دوم عربستان، آلبی سلسته یکپارچه مورد حمله قرار گرفت اما دفاع منظم شاگردان رنارد و عملکرد العویس مانع از گلزنی آرژانتینی ها شد.

دقیقه 63: مارتینز در موقعیتی فوق العاده در محوطه جریمه توپ را با قدرت به سمت دروازه عربستان شلیک کرد که با ضربه تالیافیکو تغییر جهت داد و العویس با واکنشی زیبا توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 71: مسی توپ را در عمق وسط زمین به دی ماریا در محوطه جریمه پاس داد و العویس به زیبایی ضربه این بازیکن را مهار کرد.

دقیقه 90: ارسال بازیکنان آرژانتین به سمت دروازه عربستان با شوت العویس و برگشت توپ به مسی و ضربه این فوتبالیست را العمری از روی خط دفع کرد. لحظاتی بعد داور خطای دیرهنگام روی العویس اعلام کرد که اعتراض مدافعان عربستان را در پی داشت.

این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود عربستان به پایان رسید تا اولین شگفتی بزرگ جام رقم بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید