شگفتی ها و شگفتی های نامزدهای بفتای 2022 / قهرمان فرهادی نیز به بافتا نرسید


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806062

با معرفی نامزدهای بفتا 2022، فهرستی از شگفتی‌ها و ارقام نادیده گرفته شده منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، هفتاد و پنجمین دوره جوایز بفتا اسامی نامزدهای خود را اعلام کرد. برندگان از این فهرست در مراسم اهدای جوایز که روز شنبه 13 مارس در لندن با میزبانی ریبل ویلسون برگزار می شود، انتخاب خواهند شد.

اما لیست منتشر شده شگفتی های بسیاری را به همراه داشت، هرچند اعلام این اسامی نتوانست تاثیری در انتخاب نامزدهای اسکار داشته باشد چرا که زمان رای گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار به پایان رسیده بود.

فیلم «کوتوله» با 11 نامزدی بفتا و پس از آن «قدرت سگ» و «بلفاست» با 8 و 6 نامزدی بیشترین نامزدی بفتا را به خود اختصاص دادند. پیتزا لیکور، وقتی نمی‌میرید و داستان وست ساید هر کدام پنج نامزدی دریافت کردند.

در رده بهترین فیلم غیرانگلیسی، «قهرمان» نتوانست به این مرحله برسد و از فهرست اصلی «روابط بد»، «کوپه 6»، «فرار»، «بره»، «زیباترین» حذف شد. پسر در جهان “، پاریس، منطقه 13 “، من مرد تو هستم “، سواران عدالت “و” تیتان “.

فیلم‌های باقی‌مانده در فهرست نهایی بفتا برای بهترین فیلم بین‌المللی عبارت‌اند از: «ماشین من را بران»، «دست خدا»، ۲، «مادران موازی»، «مامان کوچولو» و «بدترین مرد جهان».

قابل توجه ترین بازماندگان و سورپرایزهای انتخاب شده در لیست دیروز “اسپنسر” و “تیک، تیک… بوم!” به شرح زیر مورد غفلت قرار گرفت:

رقبای اصلی بهترین بازیگر زن نادیده گرفته شدند

بفتا از اولیویا کلمن گرفته تا نیکول کیدمن و کریستن استوارت که در میان نامزدهای اصلی جایزه بهترین بازیگر زن سال هستند، نامزدی دریافت نکرده است و تنها بازیگری که جایگاه خود را در میان نامزدهای امسال حفظ کرده، لیدی گاگا است. بازی در خانه گوچی بود. جسیکا چستین برای «چشم های تامی فی»، اولیویا کلمن برای «دختر گمشده»، نیکول کیدمن برای «ریکاردو بودن» و حتی کریستن استوارت برای بازی در نقش پرنسس دایانا در «استوارت» از جمله بازیگرانی بودند که نادیده گرفته شدند. در همان زمان، پنه لوپه کروز، که مدت ها توسط بفتا نادیده گرفته شده بود و شانس حضور در لیست “مادران موازی” را داشت، نیز نادیده گرفته شد. در عوض، رناته رینسو و جوآنا اسکنلن نامزد «بدترین مرد جهان» شدند. النا هیم برای «پیتزای مشروب»، امیلیا جونز برای «کودا» و تسا تامپسون برای «تقاطع» دیگر نامزدهای این رده هستند.

اندرو گارفیلد را نادیده بگیرید

به نظر می رسد اندرو گارفیلد بازیگر انگلیسی مجبور به بازی «تیک، تیک اوم بوم!» شده است. یکی از نامزدها باشید، اما با وجود کیفیت بالای کارگردانی لین مانوئل میراندا، نه فیلم و نه بازی اندرو گارفیلد دیده نشد. با این حال، به نظر می رسد هر دو چهره شانس خوبی برای اسکار دارند.

در همان زمان، رقابت زیاد بین بهترین بازیگران مرد شامل تعدادی از چهره های درجه یک بود: ادل اختر برای «علی و ایوا»، ماهرشالا علی برای «آواز قو»، بندیکت کامبربچ برای «قدرت سگ»، لئوناردو دی کاپریو برای بازی در فیلم. «به بالا نگاه کن»، استفن گراهام را برای «نقطه جوش» و ویل اسمیت را برای «شاه ریچارد» نامزد کرد.

دنزل واشنگتن نادیده گرفته شد

اما این فهرست جای سوال بزرگ تری را باز می گذارد و می توان آن را به سرسختی محض داد، زیرا جایی برای دنزل واشنگتن در تراژدی مکبث باقی نگذاشت.

نگاهی به فیلم “تقاطع”

این فیلم که برای رقابت با Gucci House و No Time to Die نامزد بهترین فیلم بریتانیا شد، در طول فصل جوایز مورد توجه قرار نگرفت و تنها روث نگا در میان نامزدهای گلدن گلوب باقی ماند. انجمن بازیگران همچنان پابرجاست. جایگاه تسا تامپسون در بین بازیگران زن نیز افتخاری بود، اما فیلم شانس برنده شدن در یک فیلمنامه اقتباسی را از دست می دهد، اگرچه یکی از شانس های قرار گرفتن در میان نامزدهای اسکار است.

من نمی توانم کنت برانا را ببینم

شگفتی بزرگ دیگر ناآگاهی کنت برانا از کارگردانی بلفاست است که انتظار می رفت توجه بیشتری را به فیلمی که او در خانه بازی می کند جلب کند. با این حال، شانس برانا برای قرار گرفتن در میان نامزدهای اسکار همچنان زیاد به نظر می رسد. نامزدهای بفتا عبارتند از: علیم خان برای «پس از عشق»، ریوسکی هاگوچی کارگردان ژاپنی برای «ماشین من را برانید»، آدری دیوان برای «اتفاق»، پل توماس اندرسون برای «پیتزای مشروبات الکلی»، جین کمپیون برای «قدرت سگ» و جولیا دوکورنو برای فیلم تیتان”

شکست استیون اسپیلبرگ

اسپیلبرگ روز ناامیدکننده‌ای را با The Westside Story پشت سر گذاشت و بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از دست داد. با این حال، آریانا دبوسی بازیگر جوان فیلم به عنوان بازیگر نقش مکمل و مایکل فیست به عنوان بازیگر نقش مکمل انتخاب شدند. البته این فیلم در رده بازیگران نیز نامزد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید