بهترین بازیگران سال 2022 / شوک ها و شگفتی ها را به شما معرفی می کنیم

ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800221

با معرفی نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا، آنها به عنوان بهترین بازیگران سال گذشته شناخته شدند و حضور برخی در لیست یا عدم حضور برخی دیگر خبرساز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، نامزدی نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا هر سال تماشاگران سینما را شوکه می کند، اما شاید چیزی بیشتر از حذف کریستن استوارت برای بازی در نقش دایانا در اسپنسر نباشد.

اما شوک های امسال به این محدود نمی شود و شگفتی های زیادی وجود دارد، از انتخاب بردلی کوپر گرفته تا «لیکوور پیتزا» تا توجه به «دگ پاور» و «خانه گوچی».

دو سال پیش جوایز انجمن بازیگران عناوینی بودند که به درام کره ای «انگل» در بخش بهترین بازیگر مرد جایزه می دادند و امسال درام کره ای «بازی ترکیبی» در بخش تلویزیون نامزد شد که به همان اندازه تاریخی است. اما «نمایش ترکیبی» هم در گروه نامزد شد و هم بازیگران هو یون و لی جونگ ژانگ در رده بازیگران زن دراماتیک و بازیگران مرد نمایشنامه تلویزیونی نامزد شدند.

«قدرت سگ» و «خانه گوچی» هر کدام سه نامزدی بهترین را از آن خود کردند و پس از آن دو بازیگر از «ریکاردوس»، «بلفاست»، «کودا» و «شاه ریچارد» نامزد شدند. در بخش تلویزیونی “میراث” و “تد لاسو” 5 نامزدی پیشرو دریافت کردند.

این جوایز از بسیاری جهات به عنوان مقدمه ای برای اسکار شناخته می شوند، اما در رده تلویزیونی هماهنگی خوبی با برندگان امی ندارند.

بزرگترین شگفتی ها و شگفتی های نامزدهای بیست و هشتمین دوره اسکار را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

غیبت کریستن استوارت برای بازی در «اسپنسر». این بازیگر برای بازی در جشنواره فیلم ونیز، جایی که فیلم برای اولین بار در آن اکران شد، مورد ستایش قرار گرفت.

از سوی دیگر، انتخاب نقش مکمل بردلی کوپر، با وجود زمان محدود بازی در «پیتزای لیکور»، تعجب برانگیز است تا نشان دهد بزرگی در کمیت نیست. بن افلک برای «بار ظریف» و توی کوتسور برای «کودا» از دیگر رقبای این بخش هستند.

از داستان وست ساید، تنها آریانا دبوسی به عنوان بازیگر نقش مکمل نامزد دریافت جایزه شده است و غفلت سایر هم تیمی های او را باید در نظر داشت که امسال بازی های بسیار خوبی وجود داشته است.

اسکار همیشه متهم به داشتن حافظه کوتاه مدت بوده است، اما در اینجا جنیفر هادسون در نهایت از بازی در “Respect” غافلگیر شد. این فیلم در تابستان اکران شد و از فصل جوایز دور بود، اما هادسون آنقدر در پرسش و پاسخ حضور داشت که یادآور آرتا فرانکلین باشد. سینتیا آریو نیز برای سریال کوتاه «نابه: آرتا» نامزد شد. انتخاب غیرمعمول دو بازیگر که هر دو برای ایفای نقش در آرتا فرانکلین در دو پروژه متفاوت نامزد دریافت جایزه شده اند، قطعا یکی از ویژگی های نامزدهای امسال انجمن بازیگران است.

امسال شاید دیگر بخش غیرقابل پیش بینی انتخاب بازیگر نقش مکمل زن نباشد و رقابتی ترین رتبه سال باشد. کیت بلانشت برای «کوچه کابوس ها» و روث نگا برای «عبور» انتخاب شدند تا جزو حذفیات دردناک امسال نباشند. اما یکی از حذفیات دردناک نادیده گرفتن بازی درخشان اونگانو الیس در نقش ویل ویل اسمیت در «شاه ریچارد» است. امیدواریم این نقیصه در اسکار اصلاح شود چرا که او نامزدی گلدن گلوب و انتخاب منتقدان را برد.

در همان زمان همانطور که انتظار می رفت، ویل اسمیت نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد تا با خاویر باردم برای «ریکاردو»، کامبربچ، اندرو گارفیلد برای «تیک تیک بوم» و دنزل واشنگتن برای «تراژدی مکبث» رقابت کند.

پس از اکران «بلفاست» همه فیلم‌های این فیلم مورد تشویق قرار گرفتند، اما از این فیلم تنها کاترینا بالف در بین بازیگران زن نامزد شد و نقش بازیگران مرد نادیده گرفته شد و تنها فیلم در گروه بازیگران نامزد دریافت جایزه شد. با این گروه بازیگران «کودا»، «به بالا نگاه نکن»، «خانه گوچی» و «شاه ریچارد» به رقابت می پردازند.

کریستن دانست بازیگر Dog Power، بندیکت کامبربچ و کودی اسمیت مک‌فی به طور جداگانه نامزد شده بودند، اما این فیلم در بخش بازیگران نامزد نشد.

حذف لئوناردو دی کاپریو و نیکلاس کیج نیز دردناک بود زیرا هر دو در نقش های مقابل به خوبی بازی کردند و در حالی که دی کاپریو از نقش های کاریزماتیک فاصله گرفت و به عنوان یک ستاره شناس مضطرب ظاهر شد، نیکلاس کیج نیز در نقشی کاملا دگرگون شده ظاهر شد. شد. با این حال، این دو هنوز می توانند امیدوار باشند که برای اسکار بجنگند. حداقل دی کاپریو در میان بازیگران فیلم حضور دارد.

از بازیگران خانه گوچی می توان به جارد لتو و لیدی گاگا اشاره کرد. همزمان این فیلم برای ارزیابی بازی ال پاچینو، جرمی آیرونز و سلما هایک در گروه بازیگران قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید