ما بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست های خشک در سال 2022 را به شما معرفی می کنیم


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815882

پوست ما تا میانسالی می تواند روغن مورد نیاز خود را تولید کند. مشکل اینجاست که این روغن طبیعی پوست ما را آلوده می کند. کسانی که صورت خود را تمیز نمی کنند و اجازه نمی دهند این روغن منافذ پوست را پر کند، اگرچه احساس سلامت بیشتری روی پوست می کنند، اما ظاهر خوبی نخواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خشکی پوست باعث می شود پوست خشن و پوسته پوسته به نظر برسد. محل این نقاط خشک از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این یک بیماری شایع است که افراد در هر سنی را درگیر می کند. دلایل زیادی وجود دارد، از جمله هوای سرد یا خشک، آسیب های ناشی از نور خورشید، صابون های خشن و حمام کردن زیاد.

شما می توانید کارهای زیادی برای بهبود پوست خشک انجام دهید، از جمله مرطوب کردن و محافظت در برابر آفتاب. محصولات و روش های مختلف مراقبت از پوست را امتحان کنید تا راهی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. ما برای شما پیشنهاداتی داریم.


روش ها و بهترین مرطوب کننده ها

درمان های مختلفی برای رفع خشکی شدید توصیه می شود. انواع ماسک ها، اسکراب ها و روغن ها می توانند کمک کننده باشند. در زیر بهترین مرطوب کننده های طبیعی را به شما معرفی می کنیم.


لوسیون بدن

پوست ما تا میانسالی می تواند روغن مورد نیاز خود را تولید کند. مشکل اینجاست که این روغن طبیعی پوست ما را آلوده می کند. کسانی که صورت خود را تمیز نمی کنند و اجازه نمی دهند این روغن منافذ پوست را پر کند، اگرچه احساس سلامت بیشتری روی پوست می کنند، اما ظاهر خوبی نخواهند داشت. اکثر مردم از چنین افرادی دوری می کنند و علاقه ای به برقراری ارتباط با آنها ندارند. از طرف دیگر، توصیه می کنیم ابتدا پوست خود را به طور کامل با یک پاک کننده پوست خوب بشویید. اکنون می توانید از لوسیون بدن یا لوسیون بدن استفاده کنید.

این محصول می تواند چربی های از دست رفته را بازسازی کند و از طرفی پوست شما را تمیز نگه دارد.


روغن های طبیعی

روغن های گیاهی از هر مرطوب کننده ای مدرن تر شده اند. امروزه پوست ساده و بدون آرایش ترجیح داده می شود و سال 2022 یکی از سال هایی است که سلامت پوست بیش از هر چیزی جذاب و زیباتر از کرم های آرایشی سنگین است. انتخاب با شماست و می توانید روغن مورد نظر خود را انتخاب کنید.


182d9a1c e54c 4c58 afe1 5d3cc4e9d8cd خبر خاکستری

روغن درخت چای به دست آمده از درخت مالالوکا یکی از مهم ترین ضدعفونی کننده ها در طب جایگزین است. این روغن به مبارزه با باکتری ها و التهاب کمک می کند.

روغن انار دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند پوست شما را سالم تر و یکدست تر کند.

روغن گل رز با آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ها آ و درجه سانتیگراد این می تواند به بهبود گردش بین سلولی پوست کمک کند، که اغلب با افزایش سن کند می شود. این روغن می تواند پوست جوان تری با خطوط کمتر ایجاد کند.

از لحاظ تاریخی، مرو توسط زنان مصری برای رژیم های مراقبت از پوست ضد پیری استفاده می شده است. اعتقاد بر این است که این روغن غنی از آنتی اکسیدان گردش خون را بهبود می بخشد و پوست را روشن تر و صاف تر می کند.


a1393f5c 267e 4bff 8730 8d569ec607d1 خبر خاکستری

روغن جوجوبا به دلیل داشتن اسیدهای چرب طبیعی، لایه بالایی پوست را ترمیم می کند. روغن های دیگری که نتایج مشابهی ارائه می دهند عبارتند از روغن آرگان، روغن نارگیل و تخمه آفتابگردان. جوجوبا به سبکی نیز معروف است که آن را به انتخاب خوبی برای پوست های چرب تبدیل می کند که در این مقاله می توانید در مورد آن بیشتر بخوانید.

برای بهبود وضعیت پوست بعد از اصلاح می توانید از این نوع روغن ها استفاده کنید و از طرفی سعی کنید یک تیغ مناسب هنگام اصلاح تهیه کنید. محصولات اصلاح Beck انتخاب خوبی هستند. این محصول را می توانید از سایت های معتبر تهیه کنید.

اگر نمی دانید پوست خشکی دارید یا چرب، در اینجا به برخی از ویژگی های پوست خشک اشاره می کنیم.


علائم خشکی پوست

خشکی پوست اغلب موقتی یا فصلی است. به عنوان مثال، ممکن است فقط در زمستان به آن مبتلا شوید و ممکن است نیاز به درمان طولانی مدت داشته باشید. علائم و نشانه های خشکی پوست بسته به سن، سلامت، رنگ پوست، محیط زندگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند متفاوت باشد. این علائم عبارتند از:

  • احساس سفتی پوست
  • پوست خشن
  • خارش (خارش) و التهاب
  • فرقه
  • خطوط ریز یا ترک در قسمت های مختلف بدن


چه زمانی به دکتر برویم؟

بیشتر پوست های خشک به تغییرات سبک زندگی و درمان های خانگی به خوبی پاسخ می دهند. با این حال، ممکن است به کمک یک پزشک و یک متخصص مراقبت های اولیه یا متخصص پوست نیاز داشته باشید. در صورت داشتن مشکلات زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • شما مراحل خودمراقبتی را امتحان کرده اید، اما علائم و نشانه های خشکی شدید همچنان باقی مانده است.
  • پوست شما ملتهب یا دردناک است.
  • پوست خشک و ضخیم جدید از انواع مختلف به عنوان یکی از عوارض جانبی پیش سرطانی ایجاد می شود.
  • آیا با خواب یا مسئولیت های روزانه مشکل دارید؟
  • زخم های باز یا عفونت های ناشی از خراشیدگی دارید.
  • قسمت های خشک با لایه برداری قوی دارید.


علل مختلف خشکی پوست

  1. خشکی پوست به دلیل از دست دادن آب از لایه بیرونی پوست است. گرمای اجاق های هیزمی، بخاری های قدیمی و شومینه ها باعث کاهش رطوبت می شود.
  2. در هوای سرد، باد یا مرطوب.
  3. حمام کردن یا آبکشی زیاد دوش گرفتن یا دوش گرفتن با آب داغ یا شستن بیش از حد پوست می تواند پوست شما را خشک کند. حمام کردن بیش از یک بار در روز نیز می تواند چربی های طبیعی روی پوست شما را از بین ببرد.
  4. صابون ها و مواد شوینده درشت. بسیاری از صابون‌ها، پاک‌کننده‌ها و شامپوهای محبوب، رطوبت پوست را از بین می‌برند، زیرا برای از بین بردن چربی فرموله شده‌اند.
  5. سایر بیماری های پوستی افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند درماتیت آتوپیک (اگزما) یا پسوریازیس بیشتر احتمال دارد پوست خشکی داشته باشند.
  6. درمان های پزشکی برخی افراد پس از درمان سرطان، دیالیز یا مصرف برخی داروها دچار پوست ضخیم و خشک می شوند.
  7. با افزایش سن، پوست نازک‌تر می‌شود و چربی کمتری تولید می‌کند.

بهترین مرطوب کننده را با شناخت پوست خود تهیه کنید و به خاطر داشته باشید که تمام زیبایی طبیعی صورت شما امسال مهم خواهد بود. نیازی به کرم پودر ندارید و تابستان آینده فقط از روغن ها و ضد آفتاب استفاده کنید. برای زیباتر دیده شدن، برق لب همراه خود داشته باشید.

نویسنده: سراقبالی

دیدگاهتان را بنویسید