5 خاصیت کمتر شناخته شده مرطوب کننده

ساعت: 18:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801390

از آنجایی که مرطوب کننده یکی از محصولاتی است که مقالات زیادی در مورد آن نوشته شده است و اکثر افراد با آن آشنایی دارند، می خواهیم به فواید کمتر شناخته شده آن بپردازیم و آنها را تصدیق کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رطوبت پوست یکی از مهم ترین اقدامات برای سلامت آن است. اگر می خواهید پوستی درخشان و سالم داشته باشید، باید همیشه آن را مرطوب و محافظت کنید. پوست های خشک، معمولی، چرب، مختلط و حساس نیاز به مرطوب کننده دارند و نه تنها باید آن را جدی بگیرند، بلکه آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنند.

اما برای جدی گرفتن محصول به دلیل نیاز داریم. ما باید در مورد آن بیشتر بدانیم و دقیقاً بدانیم که چه تأثیری روی پوست دارد. از آنجایی که مرطوب کننده یکی از محصولاتی است که مقالات زیادی در مورد آن نوشته شده است و اکثر افراد با آن آشنایی دارند، می خواهیم به فواید کمتر شناخته شده آن بپردازیم و آنها را تصدیق کنیم.

5 فایده فوق العاده مرطوب کننده

  1. اثر مرطوب کننده ها را افزایش می دهد.

رطوبت سازها با رطوبت سازها متفاوت هستند. مایع تسکین دهنده مرطوب کننده، شیر مرطوب کننده بدون چربی، با کره شی و روغن هسته زردآلو پوست را ترمیم و تغذیه می کند. اگر پوست آب کافی داشته باشد، برای لطافت و لطافت و پاکی خود به ماده دیگری نیاز ندارد; اما اگر کم آب شود و آب خود را از دست بدهد، برای دفاع از خود چربی بیشتری آزاد می کند و در نتیجه سعی می کند انعطاف پذیر بماند. چربی اضافی روی پوست همراه با سلول های مرده و سایر ناخالصی ها، منافذ پوست را مسدود کرده و باعث جوش، آکنه و سایر عوارض می شود.

مایع تسکین دهنده مرطوب کننده، شیر مرطوب کننده بدون چربی، با کره شی و روغن هسته زردآلو پوست را ترمیم و تغذیه می کند. این مواد یک لایه محافظ و پوششی ایجاد می کنند که تبخیر آب را از پوست کاهش می دهد و آن را جذب می کند. بنابراین می تواند به افزایش اثربخشی مرطوب کننده ها و تعیین شادابی پوست کمک کند. برخی از محصولات هم مرطوب کننده و هم آبرسان هستند. هزینه یک مرطوب کننده می تواند آبرسانی بیشتری داشته باشد.

  1. ضد آکنه است.

استفاده از مرطوب کننده از ایجاد جوش جلوگیری می کند. همانطور که گفتیم پوست چربی بیشتری پخش می کند و باعث کم آبی یا آسیب لایه چربی آن می شود که منجر به جوش و آکنه می شود. این قسمت از بدن دارای یک لایه شاخی است. این لایه مهم ترین لایه پوست است و حداکثر از ورود اشعه های مضر جلوگیری می کند، از هدر رفتن آب جلوگیری می کند و از نفوذ آلودگی و میکروب به داخل پوست جلوگیری می کند و نباید آسیب ببیند. مرطوب کننده چنین عملکردی دارد و سطوح مختلف پوست را بازسازی، ترمیم و مرطوب می کند.

image 1642336476 خبر خاکستری

  1. با چین و چروک مبارزه می کند.

حتی ارزان ترین مرطوب کننده ها نیز جوان کننده و ضد چروک هستند و به نوعی با مشکل پیری زودرس مبارزه می کنند. مگر اینکه حاوی مواد سمی و ترکیبات مضر باشند و فرمولاسیون آنها غیرعادی نباشد. مرطوب کننده خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و به پوست کمک می کند تا پس از خم شدن به حالت اولیه خود بازگردد. در این صورت حرکات عضلانی روی پوست باقی نمی ماند و چین و چروک های ایجاد شده قبلی روی پوست کم عمق می شوند.

  1. مغذی است و با اکسیژن غنی می شود.

اگر محصول حاوی مواد مغذی باشد، متابولیسم سلولی را افزایش داده و تولید سلول های جدید را افزایش می دهد. پوست برای ترمیم و بازسازی به مواد مغذی نیاز دارد و آنها را به روش های مختلف تامین می کند. یکی از این راه ها استفاده از محصولات مفید و خرید ماسک صورت، مرطوب کننده و مانند آن است.

وقتی مرطوب کننده حاوی کلاژن، روغن های گیاهی مختلف و آنتی اکسیدان ها را روی پوست خود می زنیم، شروع به ماساژ صورت می کنیم تا بهتر و سریعتر جذب شود. این امر باعث افزایش جریان خون موضعی و اکسیژن رسانی بافتی می شود و به رسیدن سریعتر مواد لازم به پوست و بازسازی آن کمک می کند. اگر محصول حاوی ویتامین هایی مانند C و K باشد، گردش خون را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

  1. در دسترس.

دستگاه های مرطوب کننده را می توان در همه جا پیدا کرد. اگر سری به فروشگاه ها و داروخانه های آرایشی و بهداشتی بزنید، متوجه می شوید که این محصول یکی از اصلی ترین محصولات این فروشگاه است و در بازارهای بسیار متنوعی موجود است. علاوه بر این، کرم های جوان کننده، ضد چروک، روشن کننده، ضد ترک، ضد آکنه، مغذی، تسکین دهنده، کرم های مرطوب کننده و مرطوب کننده، کرم های روز، کرم های شب و غیره. مرطوب کننده هستند یا خاصیت مرطوب کنندگی دارند.

مرطوب کننده یک محصول اساسی و ضروری است و خرید آن به اندازه خرید ضد آفتاب اهمیت دارد. وجود آن دلیلی برای عدم استفاده از مرطوب کننده ها است. اما در این بین نباید فراموش کرد که کیفیت مهمتر از کمیت است و مصرف یک محصول خوب از یک برند معتبر نتیجه مطلوب را به همراه دارد. استفاده از این محصول هیچ گونه عارضه ای ندارد، اما انتخاب نادرست یا استفاده نادرست می تواند باعث ایجاد مشکل و ناراحتی ما شود.

چگونه یک مرطوب کننده می تواند مضر باشد؟

چگونه یک مرطوب کننده می تواند مضر باشد؟

  • اگر به ویژگی های محصول، ترکیبات آن و نوع پوست خود توجه نکنیم، هنگام خرید مرطوب کننده، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. به عنوان مثال، بسیاری از محصولات پوست چرب مبتنی بر آب و سبک هستند. اگر افراد با این نوع پوست یک مرطوب کننده مخصوص پوست خشک بخرند، ممکن است پوست آنها بیش از حد چرب شود یا جوش ظاهر شود.
  • زمان رطوبت ساز مهم است. بهتر است این محصول را روی پوست تمیز قرار دهید تا منافذ شما را مسدود نکند. هنگامی که پوست خشک است، بیشتر آب تبخیر می شود و نیاز به مرطوب کننده دارد.
  • این محصول نباید حاوی الکل، پارابن یا اسانس باشد. این مواد می توانند باعث تحریک پوست و تحریک واکنش های آلرژیک شوند. موادی مانند الکل چربی های مفید پوست را از بین می برد و اثر معکوس دارد.
  • اگر فردی از مشکلات و بیماری های پوستی خود آگاهی نداشته باشد و مثلاً نداند که اگزما دارد، نمی تواند مرطوب کننده مناسبی برای پوست خود تهیه کند. مشکلات پوستی خود را جدی بگیرید و در صورت داشتن علائم غیرعادی به پزشک مراجعه کنید.
  • نکته مهم دیگر هنگام خرید مرطوب کننده این است که باید آن را از داروخانه، فروشگاه و سایت معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی پیشگام نگار محصولات متنوعی را در قالب مرطوب کننده عرضه می کند و با داشتن نظرات کارشناسی انتخاب را تسهیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید