آیا تهیه کننده این فیلم پر سر و صدا مقصر شناخته شد؟

آیا تهیه کننده این فیلم پر سر و صدا مقصر شناخته شد؟

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که آیا شنیده ها از تشکیل پرونده برای وی صحت دارد و آیا این موضوع ربطی به فیلم «برادران لیلا» دارد؟ وی گفت: این پرونده قضایی درباره فیلم «برادران لیلا» است و زمانی که به دادسرا رفتم، من را متهم به ساخت این فیلم کردند.

البته در آنجا به بازپرس محترم هم گفتم که من بر اساس قانون فیلم ساخته ام و شما می توانید به سازمان سینمایی مراجعه کنید و اگر بالاخره این سازمان اعلام کرد که من کار غیرقانونی انجام داده ام از من شکایت کنند.

در این زمینه با توجه به سابقه کاری و اینکه همیشه مشمول قانون بوده ام، مسیر فیلمسازی و مجوز ساخت و حضور در جشنواره های بین المللی را توضیح دادم. پرونده هم اکنون در مرحله دادگاه و رسیدگی و مراحل قضایی طی می شود و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد هستم.

وی تاکید کرد: با همه بحث ها موضوع اصلی این است که فیلم نباید به خاطر نورزبیگی یا سعید راوشی (کارگردان) یا دیگران آسیب ببیند بلکه باید مسیر خودش را طی کند. همانطور که این روزها می بینیم سریالی با وجود حاشیه ها و مواضع سیاسی بازیگر نقش اول سریال روی آنتن می رود. اگر من، سعید راوشی یا هر کس دیگری که در این مملکت کار می‌کند اشتباه کرده‌ایم، پس از اثبات آن باید متهم و مجازات شویم.

برای این پرونده که صرفاً مربوط به ساخت فیلم «برادان لیلا» است و مسئولان سازمان سینمایی پس از اطلاع از وجود شکایت علیه این فیلم و مراجعه به دادسرا، پیگیر شدند. و امیدوارم که خودشان راه حلی برای حل این مشکل بیاندیشند. این امکان وجود ندارد که یک تهیه کننده به دلیل ساخت فیلمی که مجوز ساخت آن را دارد آسیب ببیند. مواقعی وجود دارد که نگرش ها یا موضع گیری های سیاسی متفاوت است، اما آیا تهیه کننده باید در زمان ساخت فیلم به دادسرا باز شود و حمایتی نداشته باشد؟

نوربیگی در پاسخ به اینکه آیا حضور برخی بازیگران از جمله ترانه علیدوستی به عنوان مانعی برای اکران این فیلم به وی گزارش شده است، گفت: چنین موضوعی مطرح نشده است. البته حمید فرخ نژاد هم سریالی داشت که پخش شد و یک سریال و یک فیلم دیگر هم دارد، بنابراین شرایط خانم علیدوستی بیشتر از این است. چون در کشور است و مسیر قانونی پرونده اش را طی می کند. با این حال مطمئنم در این زمینه چیزی به ما گفته نشده که مثلا به دلیل حضور این بازیگر یا افراد دیگر امکان نمایش فیلم وجود ندارد. مشکل اصلی اکران خود فیلم است که در صورت اکران در این شرایط می تواند برای سینمای اجتماعی مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید