واکنش نتانیاهو به انفجار اخیر در اصفهان: من در مورد عملیات خاصی صحبت نمی کنم / هر بار که انفجاری در خاورمیانه رخ می دهد، اسرائیل مقصر شناخته می شود و مسئولیت آن را می شناسند; گاهی هستیم و گاهی نیستیم

واکنش نتانیاهو به انفجار اخیر در اصفهان: من در مورد عملیات خاصی صحبت نمی کنم / هر بار که انفجاری در خاورمیانه رخ می دهد، اسرائیل مقصر شناخته می شود و مسئولیت آن را می شناسند;  گاهی هستیم و گاهی نیستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که رژیم ایران «برعلیه ساخت سلاح‌های ویژه اقدام کرده است» اما از تأیید یا تکذیب اینکه آیا پشت حمله اخیر در اصفهان بوده است، خودداری کرد. او گفت: “من هرگز در مورد عملیات خاص صحبت نمی کنم… و هر بار که انفجاری در خاورمیانه رخ می دهد، اسرائیل مقصر شناخته می شود و مسئول شناخته می شود – گاهی این ما هستیم و گاهی اوقات نه.”

فارس: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گوی اختصاصی با سی ان ان بار دیگر اتهامات علیه ایران را تکرار کرد و اظهار داشت: اگر رژیم های سرکشی دارید که قصد دستیابی به سلاح هسته ای را دارند، می توانید 100 قرارداد با آنها امضا کنید، فایده ای ندارد.

وی افزود: فکر می‌کنم تنها راهی که می‌توانید جلوی دستیابی به سلاح هسته‌ای را بگیرید، ترکیبی از تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی است، اما مهم‌ترین چیز تهدید نظامی معتبر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی، نتانیاهو گفت رژیم صهیونیستی در ایران «برعلیه ساخت تسلیحات ویژه اقدام کرده است» اما از تایید یا تکذیب اینکه پشت حمله اخیر در اصفهان بوده یا نه، خودداری کرد.

او گفت: “من هرگز در مورد عملیات خاص صحبت نمی کنم… و هر بار که انفجاری در خاورمیانه رخ می دهد، اسرائیل مقصر شناخته می شود و مسئول شناخته می شود – گاهی این ما هستیم و گاهی اوقات نه.”

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی رژیم صهیونیستی و موساد را مسئول حمله نافرجام به مجتمع های کارگاهی وزارت دفاع ایران دانست.

وال استریت ژورنال نیز با استناد به تصاویر ماهواره ای خسارت جزئی به ساختمان مورد حمله را تایید کرد. رونن سولومون، یک تحلیلگر اطلاعاتی مستقل، در حالی که “انفجار کوچک” را تایید کرد، گفت که نشان می دهد هدف یک انبار مهمات نبوده، بلکه می تواند یک آزمایشگاه یا تاسیسات لجستیکی نظامی باشد.

یک مقام ایرانی روز دوشنبه 30 ژانویه در مصاحبه با الجزیره جزئیات این حمله نافرجام را بیان کرد و از تلاش رسانه های صهیونیستی برای سود بردن از این حمله تروریستی فاش کرد.

وی تصریح کرد: نشانه های اولیه دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حمله نافرجام، اگرچه تحقیقات باید ادامه یابد. اما آنچه مشخص است این است که “حمله در اصفهان موفقیت آمیز نبود و سخنان منابع اسرائیلی فقط تبلیغات و هدفی برای سرپوش گذاشتن بر این شکست است”.

این مقام ایرانی تصریح کرد: «اسرائیل به خوبی می‌داند که پاسخ خود را خواهد گرفت و این همان چیزی است که قبلاً به دور از سروصدا و اظهارنظرهای پشت سر هم اتفاق افتاده است. واشنگتن از این حمله فاصله گرفت. چون می داند شکست خورده است و تهران را مجبور به تغییر سیاستش نخواهد کرد. کسانی هستند که با آتش بازی می کنند. ما شک نداریم که اگر آنها تصمیم به آغاز جنگ منطقه ای بگیرند. خودشان اولین کسانی هستند که می سوزند».

دیدگاهتان را بنویسید