ورزشگاه های میزبان مسابقات ایران در سال 2022 را به شما معرفی می کنیم

تیم ملی ایران اولین دیدار خود در جام جهانی را که در ورزشگاه تازه تاسیس التمامه برگزار می شود، برگزار می کند. این استادیوم 40 هزار نفری چند ماه پیش با برگزاری دیدار الریان و السد در چهل و نهمین بازی پایانی جام امیر (جام قطر) رسما افتتاح شد.

جام جهانی الثمامه یکی از هشت استادیوم طراحی و ساخته شده برای جام جهانی فوتبال 2022 است که در نزدیکی فرودگاه بین المللی حمد قرار دارد. ساختار ورزشگاه از کلاه سنتی عرب (ارقچین) الهام گرفته شده است.

wzvgbdyp

gr2vr2fn

ساخت ورزشگاه التمامه در کنار سایر ورزشگاه های در انتظار جام جهانی 2022 از سوی چندین نهاد حقوق بشری محکوم شده است. عفو بین الملل مدعی است که حدود 15000 کارگر مهاجر در شرایط بد در محل ساخت و ساز ورزشگاه قطر جان خود را از دست داده اند.

تیم ملی ایران دوشنبه 30 آبان از ساعت 19:30 در این ورزشگاه به مصاف تیم ملی انگلیس می رود تا تیم ملی کار خود را در این پیکارها با یکی از مدعیان عنوان قهرمانی آغاز کند.

ورزشگاه احمد بن علی، میزبان تیم فوتبال الریان قطر، میزبان دومین دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی است. این ورزشگاه با ظرفیت 44000 نفر در سال 2015 پس از تخریب استادیوم سابق ساخته شد. تمامی صندلی های این ورزشگاه در سایه قرار دارند. درهای این ورزشگاه در 18 دسامبر 2020، تعطیلات ملی قطر افتتاح شد.

sn5gtroc

vttlpjxl

این ورزشگاه که در سال 2021 میزبان چهار بازی جام ملت های عرب بود، روز جمعه (4 آذر) میزبان تیم ملی ایران و قهرمان پلی آف اروپا خواهد بود. دیداری که در آن اوکراین و اسکاتلند به مصاف یکدیگر خواهند رفت و برنده این دیدار برای مشخص شدن حریف ایران در جام جهانی باید به مصاف ولز برود.

در نهایت ورزشگاه بین المللی خلیفه میزبان آخرین دیدار مرحله گروهی ایران خواهد بود. این ورزشگاه به نام خلیفه بن حمد آل ثانی، امیر سابق قطر نامگذاری شده است. این ورزشگاه در سال 2011 میزبان فینال جام ملت های آسیا بود. در سال 2017، این ورزشگاه رتبه چهار ستاره را از سیستم ارزیابی پایداری جهانی (GSAS) دریافت کرد که اولین ورزشگاه در جهان بود که این رتبه را دریافت کرد.

i40czsuk (1)

zb1xvwqp (1)

این استادیوم در سال 1976 افتتاح شد. در سال 1992، این ورزشگاه میزبان تمام 15 بازی یازدهمین جام خلیج فارس بود که قطر برای اولین بار برنده آن شد. در سال 2005، قبل از بازی های آسیایی 2006، بازسازی و توسعه یافت تا ظرفیت آن از 20000 صندلی به 40000 صندلی افزایش یابد.

این ورزشگاه روز سه شنبه 8 آذرماه از ساعت 22:30 میزبان دیدار تیم های ملی ایران و آمریکا خواهد بود. این دیدار آخرین دیدار تیم ملی ایران در مرحله گروهی این پیکارها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید