پوست خشک؛ یک مشکل/نگرانی رایج پاییز؛ راه حل نهایی برای جلوگیری از خشکی پوست


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903900

یک متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به اینکه خشکی پوست یکی از مشکلات رایجی است که در تمام فصول سال وجود دارد، بیان کرد: این مشکل در فصل پاییز به دلیل پایین بودن رطوبت هوا به ویژه در این استان تشدید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عاطفه شجری متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به اینکه خشکی پوست یکی از مشکلات رایجی است که در تمام فصول سال وجود دارد، اظهار کرد: این مشکل در فصل پاییز به دلیل پایین بودن رطوبت هوا به ویژه در این استان تشدید می شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که بیشتر خشکی پوست به ژنتیک مرتبط است و عوامل محیطی از عوامل تشدیدکننده آن هستند.

شجری با بیان اینکه بخش مراقبت برای پیشگیری از عوارض ناشی از خشکی پوست مانند اگزما وجود دارد، اضافه کرد: این بخش شامل استفاده از مرطوب کننده ها یا آبرسان است و از لوسیون های بدون اسانس برای بدن استفاده می شود.

وی افزود: در فصل پاییز بهتر است از فرآورده هایی که مایع هستند کمتر استفاده شود و این مواد با فرآورده های کرمی یا صابون های گلیسیرین جایگزین شوند و پس از شست و شو به خصوص روی دست ها از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی خاطرنشان کرد: مرطوب کننده ها گزینه مناسبی برای از بین بردن خشکی پوست صورت هستند، چرا که مرطوب کننده ها بر پایه وازلین یا گلیسیرین هستند و پوست صورت را چرب می کنند.

وی گفت: از علائم خشکی پوست پوسته پوسته شدن و پوسته پوسته شدن، سوزش، قرمزی و… است.

شجری با تاکید بر اینکه استفاده از آب داغ در استحمام خشکی پوست را تشدید می کند، ادامه داد: بهترین آب برای استحمام و شستن بدن، آب ولرم برای جلوگیری از پیری پوست است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام و زمانی است که هنوز رطوبت روی پوست وجود دارد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی یادآور شد: در صورتی که فردی تمایلی به استفاده از محصولات شیمیایی نداشته باشد می تواند از روغن ها استفاده کند، استفاده از کرم در هنگام خواب و زمانی که بدن در حال استراحت است توصیه می شود و به همین دلیل استفاده از کرم شب تاکید می شود. .

وی گفت: افراد برای داشتن پوستی شاداب روزانه 6 لیوان آب بنوشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید