30 کارگاه بازیافت پسماند خشک فعال است/ لزوم جذب سرمایه گذار برای بازیافت هدفمند زباله خشک


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810230

حسین حاجی بیگلو گفت: در حال حاضر 30 کارگاه کوچک بازیافت زباله های خشک از جمله کاغذ و همچنین ضایعات آهن، لاستیک و آلومینیوم در استان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین حاجی بیگلو رئیس سازمان صمت خراسان شمالی در جمع خبرنگاران گفت: خراسان شمالی این ظرفیت را دارد که از پسماندهای خشک برای بهره برداری برای بازیافت و صرفه اقتصادی بیشتر استفاده کند.

حاجی بیگلو گفت: در حال حاضر 30 کارگاه کوچک در زمینه بازیافت زباله های خشک از جمله کاغذ و همچنین ضایعات آهن، لاستیک و آلومینیوم در استان فعال است.

وی گفت: در حال حاضر واحدهایی هستند که محصولات پلاستیکی از جمله سبد میوه های پلاستیکی تولید می کنند و این واحدها برای تولید محصولات نهایی خود ضایعات پلاستیکی را خریداری می کنند.

این مسئول افزود: واحدهای صنعتی از جمله کیمیا صبا و آذین فرج در شهرستان اسفراین نیز خریدار این ضایعات آهن هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر دو واحد استان پودر لاستیک را بازیافت می کنند و این پودر به بازار هدف صادر می شود.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی همچنین درباره هدفمند شدن بازیافت پسماندهای خشک به عنوان صنعت سبز در استان گفت: تحقق اجرای این برنامه یکی از مهم ترین دغدغه ها و درخواست های شهرداری های استان است.

وی افزود: اما ورود شهرداری ها در این اقدام به دلیل گرانی ماشین آلات وارداتی بازیافت زباله خشک امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: اجرای این برنامه باید توسط سرمایه گذار خصوصی انجام شود.

حاجی بیگلو افزود: البته در گذشته یک سرمایه گذار در این زمینه اعلام آمادگی کرده بود اما به دلیل موارد اداری جاری این سرمایه گذار از انجام این کار منصرف شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید