فرآیند جذب سرمایه از بخش خصوصی برای ایجاد قطب جذب سرمایه گذار در استان مرکزی طاقت فرسا/ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولی اله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در گفتگو با دیار آفتاب; وی با اشاره به لزوم تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصی گفت: این ارتباط هنوز به خوبی برقرار نشده است بنابراین دولت ها به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کنند باید به بخش خصوصی کمک کنند. و متاسفانه این تفاوت زیاد است.

بیاتی ادامه داد: فرآیندهایی که در حال حاضر برای جذب سرمایه از بخش خصوصی وجود دارد طاقت‌فرسا است و وقتی سرمایه‌گذار به دستگاه‌های دولتی مراجعه می‌کند، کار کند و بی‌پاسخ است و عملاً منصرف می‌شود و این به دلیل قوانین دست و پاگیر و شاید مدیرانی است که اگر به این نتیجه نرسیدند، باید به بخش خصوصی روی بیاورند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم بتوانیم جذب اعتبارات بخش خصوصی را در استان مرکزی افزایش دهیم باید مرکز جذب سرمایه گذار ایجاد کنیم یعنی از هر سازمان نماینده ای حضور داشته باشد تا هر درخواستی داشته باشیم. برای مشارکت با دولت در اسرع وقت تجدید نظر خواهد شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور همچنین بیان کرد: با وجود انقضای 6 ماه از سال وام تبصره 18 مصوب مجلس در قانون بودجه، یک ریال نیز پرداخت نشده است و باید مشخص شود که از کجا پرداخت شده است. مشکل این است که اگر قرار است بودجه اجرا شود باید در تمام طول سال باشد در حالی که خیلی ها به امید این تسهیلات سرمایه گذاری می کنند اما حمایت لازم صورت نمی گیرد.

بیاتی ادامه داد: در ابتدای کار پیمانکاران باید مالیات، بیمه و ضمانت را پرداخت کنند و بعد از انجام کار، دولت از 6 ماه تا یک سال صورت وضعیت نمی دهد، بنابراین نباید تعهدی بدهیم. به پیمانکار تا زمانی که پولش را از دولت نگیرد چون عملا این شرکت تحت فشار است و در نهایت حقوق و بیمه کارگر را پرداخت نمی کنند یا قرارداد یک ماهه می بندند.

وی خاطرنشان کرد: یا باید برخی فرآیندها حذف شود یا وظایف پیمانکاران تفکیک و زمان بندی شود تا پیمانکار مجبور به کسر حقوق و مزایای کارگران نشود و این قشر نیز متضرر شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید