شرکت 300 سرمایه گذار در مزایده معادن بخش خصوصی


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902866

محمودرضا رحمتیان معاون امور معادن و صنایع معدنی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزیر صلح از واگذاری 5000 معدن به بخش خصوصی در قالب مزایده خبر داده است، گفت: مزایده واگذاری معادن به بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان با 300 نامزد و 110 کارگزار انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، موقعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان، کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان، وجود مرزهای آبی و دسترسی به آب های آزاد شرایط بسیار خوبی را برای توسعه فعالیت های اقتصادی و اشتغال در این استان فراهم کرده است.

توجه به مقوله تجارت و ترانزیت کالا از مناطق مناسب برای رونق استان محسوب می شود و از همه مهمتر این استان به دلیل ساختار زمین شناسی خود منبع مناسبی برای انواع مواد معدنی و سهم نزدیک به 50 درصد از صنایع معدنی سیستان و بلوچستان از جایگاه ویژه معدن در رشد و توسعه است.

روند فعالیت‌های معدنی و رشد فزاینده شاخص‌های بخش معدن سیستان و بلوچستان نسبت به سال‌های گذشته و ارتقای جایگاه معدنی استان در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این بخش می‌تواند به عنوان محوری برای صنعت معدن در نظر گرفته شود. توسعه استان

محمودرضا رحمتیان معاون معادن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما سهم سیستان و بلوچستان از معادن اکتشافی کشور را 417 معدن دانست و گفت: با برنامه واگذاری پنج هزار معدن به در بخش خصوصی بسیاری از معادن در کشور فعال خواهند شد.

وی بخش معدن را یکی از محورهای مهم توسعه استان عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در حوزه معدن، توسعه این بخش برای اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است. صنایع معدنی و تبدیلی که مورد تحقیق قرار می گیرند باید از مواد خام به فروش برسند

معاون امور معادن و صنعت معدن استان با بیان اینکه بیش از 90 درصد معادن در اختیار بخش خصوصی است، اظهار داشت: با توجه به زمین شناسی و پراکندگی معادن سیستان و بلوچستان و نقش بالقوه معدن و معدن. صنایع به دلیل برخورداری از ذخایر معدنی مناسب. چه از نظر فلزی و چه غیرفلزی و ایجاد زنجیره ارزش افزوده مطلوب غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به واگذاری معادن به بخش خصوصی در استان ادامه داد: سهم سیستان و بلوچستان 400 معدن اکتشافی است که 304 معدن به مزایده گذاشته شد و 300 مناقصه گر شرکت کردند و عوامل برگزیده نیز معرفی شدند.

رحمتیان با بیان اینکه اولین مزایده ماه گذشته در استان برگزار شد، گفت: 110 بهره بردار معدنی در مرحله اول انتخاب شده اند و مابقی مناطقی که در دور اول کاندیدا نداشته اند، اواخر آذرماه مجدداً به مزایده گذاشته می شود.

وی با اشاره به واحدهای فعال در استان گفت: از مجموع 417 واحد معدنی، 298 واحد معدنی در سراسر کشور فعال هستند، با توجه به اینکه 67.5 درصد معادن در کشور فعال هستند و سهم استان ما بیش از میانگین کشوری است. .

معاون معدن و معدن استان با اشاره به احیای معادن در سیستان و بلوچستان افزود: 119 معدن غیر فعال و در حال ساخت هستند که 50 درصد آنها قابلیت احیاء دارند. در سال 99 تعداد 17 واحد معدنی فعال با اشتغال 265 نفر با سرمایه گذاری 41 میلیارد تومان، در سال 1400 تعداد 16 واحد معدنی با 50 میلیارد تومان اشتغال 217 نفر و در 6 ماهه اول سال 10 معدن به صورت طرح احیا به چرخه تولید آنها بازگشت

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه معدن بر اساس برنامه مصوب نزدیک به هزار میلیارد تومان است که به دلیل کشفیات مس و طلا افزایش یافته است.

رحمتیان در خصوص اشتغالزایی در معادن گفت: در هر معدن 8 تا 10 یا 15 نفر و در معادن اکتشافی 3 تا 5 یا 10 نفر مشغول به کار هستند.

وی گفت: ذخایر معدنی استان فلزی و غیرفلزی است. فلزاتی مانند مس، کرومیت، منگنز و غیر فلزات مانند دی اکسید سیلیکون، منیزیت و 60 درصد مصالح ساختمانی، سنگ های تزئینی و نما.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید