ضرورت گسترش فرهنگ جذب سرمایه گذار در بین کارکنان خراسان شمالی/ کمبود راه آهن، فرودگاه و جاده از جمله عوامل دوری جستن از سرمایه گذاران


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905504

امان الله حسین پور با انتقاد از موانع جذب سرمایه گذار در استان خراسان شمالی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ سازی جدید در تفکر و نگرش مسئولان در پذیرش سرمایه گذار هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، امان الله حسین پور نماینده مردم اسفرین در شورای اسلامی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهرستان اسفرین برگزار شد، از نگرش انتقاد کرد. برخی از مسئولان استانی به استقبال سرمایه گذاران پرداختند و افزودند: ظرفیت و نگرش مسئولان باید در جذب سرمایه گذار افزایش همدلی و کسب نقاط مشترک داشته باشند.

وی تصریح کرد: اکنون بسیاری از استان های پیشرو کشور در زمینه جذب سرمایه گذار با همدلی کارکنان و نگرش مثبت توانسته اند زمینه رشد و توسعه زیرساخت ها را فراهم کنند و این در حالی است که در استان در به نوعی روند جذب سرمایه به تعویق افتاده است.

وی بر هموارسازی مسیرهای قانونی توسط نهادهای نظارتی تاکید کرد و گفت: تصمیمات زودهنگام دادگاه قدرت تصمیم گیری مدیران را در جذب سرمایه گذار کاهش می دهد.

وی به برکات سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر بیش از 13.5 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که می تواند بخش قابل توجهی از نیاز استان به زیرساخت های مناسب را برطرف کند.

حسین پور نبود زیرساخت های مناسب استان در حوزه ریلی، فرودگاهی و جاده ای را از عوامل دور نگه داشتن سرمایه گذاران برشمرد و گفت: امروز برای جذب این اعتبار نیازمند همکاری بانک ها هستیم و تا امروز بحث منابع و هزینه ها مطرح است. عنوان عاملی بازدارنده در جذب وام محسوب می شود.

وی ادامه داد: همه بانک ها باید نسبت به بودجه سفر تخصیص یافته موضع خود را اعلام کنند که آیا توانایی همکاری در جذب این تسهیلات را دارند یا خیر تا با رای گیری در بالاترین سطوح کشور حداکثر توان جذب این اعتبارات را داشته باشیم. .داشتن

وی در ادامه تاکید کرد: پروژه هایی که قرار است از این تسهیلات استفاده کنند باید توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرند تا این پروژه ها از سوددهی مناسب برای پیشرفت و توسعه استان برخوردار باشند.

انتهای پیام/گ

دیدگاهتان را بنویسید