موانع و ضمانت های بانکی طاقت فرسا چرخ های اقتصاد را کند می کند


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911413

به نظر می رسد همچنان پدال پرداخت تسهیلات زیر پای بانک هایی است که توجه چندانی به مشکلات اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال جوانان ندارند و همواره با ایجاد موانع و درخواست، حرکت چرخ های اقتصاد را کند می کنند. برای وثیقه ها و ضمانت های سنگین .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازامروز چهارم آبان ماه در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال جاری، یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت، کارآمدی بانک ها در پرداخت وجوه و تسهیلات پرداختی بود که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت حوزه در زمینه ایجاد شغل و اقتصاد و معیشت مردم، شاهد بهبودی مناسب در این زمینه از سوی بانک ها نیستیم.

سنگ اندازی و ممانعت بانک ها برای ارائه وثیقه و ضمانت بازپرداخت وام به متقاضیان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که با آن مواجه هستند و شهروندان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و این در حالی است که بخش زیادی از این تسهیلات درخواست می شود. توسط جوانان برای ایجاد شغل، ازدواج و تشکیل خانواده.

اما موانع موجود در بانک ها می تواند از روند کاهش بیکاری، ازدواج و فرزندآوری جلوگیری کند و این چرخه ناتمام مشکلات بی شماری را در جامعه ایجاد می کند.

از سوی دیگر به گفته ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این جلسه 10 درصد از بودجه 40 درصدی اختصاص یافته به بانک ها باید به اشتغال اختصاص یابد که به درستی به آن پرداخته نشده است.

وی گفت: متأسفانه شنیده ها حاکی از آن است که برخی از بانک ها به دلیل طولانی بودن وام های دریافتی در حساب های بانکی از بازپرداخت به موقع تسهیلات خودداری می کنند. قطعا باید پاسخگو باشند و از منابع داخلی خود جبران کنند».

البته نکته مهم و اساسی که از مجید انصاری نماینده مردم ممسنی در شورای اسلامی ذکر شد که این دلیلی بر این واقعه است.

وی با گلایه از خدمات بانک ها به مردم گفت: بانک ها در پرداخت وثیقه و وام بسیار سخت گیر هستند به طوری که اکثر مردم از نحوه تعامل، رویکرد و برخورد بانک ها ناراضی هستند.

ربانی زاده تصریح کرد: در دیدار با بانک های خصوصی از حقوق مسلم مردم و دولت صیانت خواهیم کرد.

با اينكه محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس وی در این خصوص تاکید کرد: باید با بانک های استان جلسه ای تشکیل شود و مشکلات بررسی و حل شود اما به نظر می رسد همچنان پدال پرداخت تسهیلات زیر پای بانک هایی است که پرداخت نمی کنند. توجه به مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان

در این میان گزارش عملکرد و برنامه های برخی ادارات از جمله کمیته امداد و بهزیستی فارس لزوم توجه بیشتر به موضوع اشتغال به ویژه در دهک های پایین جامعه را نشان می دهد.

افکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس در ادامه بررسی مسائل اشتغال در استان بر لزوم مهارت آموزی، اشتغال زایی زندانیان و معتادان متجاهر و حمایت از خانواده های آنان تاکید کرد و گفت: در این رابطه هماهنگی های لازم انجام می شود. هماهنگی بین ناظران زندانهای ناحیه و مدیرکل وجود داشته باشد تا بتوانیم از ظرفیت موجود در این زمینه استفاده کنیم.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندانهای فارس وی همچنین به ضرورت مهارت آموزی، اشتغال زایی و حمایت از زندانیان اشاره کرد و گفت: این قشر به ویژه پس از آزادی با مشکلات عدیده ای از جمله بی اعتمادی جامعه مواجه هستند، لذا باید از این زندانیان که به زندان رفتند حمایت کرد. ایجاد اشتغال، زمینه های بازگشت به جرم را از بین ببرد.

وی با ارائه آماری از تعداد کارآفرینانی که برای ایجاد شغل برای زندانیان و اخذ وام به بانک معرفی شده اند، گفت: تاکنون هیچ یک از آنها موفق به دریافت تسهیلات نشده اند، بنابراین این موضوع نیاز به بررسی دقیق تری دارد. .

ابراهیمی همچنین گفت: رفع موانع بانکی برای کارآفرینان و مشتریان آزاد شده از زندان یکی از مشکلاتی است که بر سر راه ما قرار دارد و باید هر چه زودتر حل شود زیرا همه نمی خواهند در زندان ها کسب و کار راه بیندازند یا از زندانی به دلیل کندی کار استفاده کنند.

تجهیز کارگاه های مهارت آموزی در زندان ها از دیگر درخواست هایی بود که ابراهیمی به آن اشاره و خطاب به استاندار فارس خواستار تخصیص اعتبار برای آنها شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید