دشمن به طرق مختلف تلاش می کند مردم را ناامید کند و چوبی بر چرخ اقتصاد ایران بگذارد


ساعت: 09:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920951

ربانی زاده بیان کرد: دشمن که به اشکال و ترفندهای مختلف درصدد تحریک مردم و به خیابان ها کشاندن آنها بود، پس از عدم مشاهده حمایت های قابل قبول از سوی مغازه ها، بازاریان و کارخانجات، در صدد انتقام گیری برآمد و سناریوی سرخوردگی مردم را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، همانطور که همگان می دانند، اغتشاشات اخیر آسیب های زیادی را در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی به جامعه وارد کرده است، از برهم زدن ثبات اقتصادی گرفته تا آسیب رساندن به بنگاه های کوچک که همگی ماهیت اصلی دشمن را به همراه داشته است. آشکارتر شود.
محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این خصوص وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که در اغتشاشات اخیر دشمن با چه ترفندهایی به زیرساخت های اقتصادی کشور ضربه زد؟ وی گفت: متأسفانه وقتی شرایط برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی نامناسب می شود، قطعاً دشمن از این اخلال و ترفندی که برای خطرناک کردن شرایط اقتصادی کشور به ویژه حمله تروریستی در حرم به کار گرفته است خوشحال می شود. شاهچراغ (ع) این ناامیدی مردم بود.
وی افزود: ناامیدی مردم نیز به دلیل نبود اشتغال و رونق اقتصادی است. از طرفی وقتی نتوانیم اقتصاد را مدیریت کنیم قطعا ناآرامی ایجاد می شود. در این شرایط به دلیل اتفاقات اخیر ماموریتی به ماموریت های ما اضافه شده و این جای امیدواری است و بخشی از آن به سرمایه گذاران برمی گردد که اگر این اتفاق نیفتد شاهد توسعه اقتصادی نخواهیم بود.
ربانی زاده با بیان اینکه برای رشد اقتصادی هشت درصدی که پیش بینی کردیم باید یکصد و بیست و چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود، اظهار داشت: متاسفانه از برنامه عقب هستیم و باید از طریق سرمایه گذاران خارج از استان و حتی خارج از کشور سرمایه گذاری کرد. ما مشاوره های خوبی در این زمینه انجام داده ایم و امیدواریم در ماه های آینده شاهد نتایج آن باشیم.
معاون استاندار فارس در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریامحور اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس دارای شرایط ژئوپلیتیکی است باید در استان های ساحلی به عنوان پشتوانه برنامه ریزی لازم را داشته باشیم، همانطور که در زمینه آماده سازی زمین نیز باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم. استان فارس ما به عنوان حامی عسلویه و منطقه قدرت باید از استان های ساحلی و دریا محور حمایت کنیم. در این راستا جلسات خوبی با استان های همجوار داشته ایم تا بتوانیم برای استان فارس رونق بیاوریم.

و در این میان دشمن که به اشکال و مکرهای مختلف سعی در تحریک مردم و کشاندن آنها به خیابان ها داشت، بدون اینکه حمایت قابل قبولی از سوی مغازه ها و بازارها و کارخانه ها ببیند، به دنبال انتقام بود.
ربانی زاده در این رابطه و وی در پاسخ به این سوال که دشمن پس از همراهی نکردن با مردم چگونه انتقام گرفت؟ وی بیان کرد: بالاخره دشمن به طرق مختلف تلاش می کند مردم را ناامید کند و اقتصاد این کشور را یا با ناامید کردن سرمایه گذاران و بنگاه های معتبر و یا از راه های دیگر که باعث از بین رفتن رونق کسب و کار می شود، زیر چرخ ها قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم به بنگاه های اقتصادی، کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی کمک کنیم تا وقفه ای در تولید و اشتغال آنها ایجاد نشود، تصریح کرد: اما این کسبه نیاز به شنیدن برخی از حرف های آنها دارد، باید گوش کنیم زیرا قطعا مشکلاتی وجود دارد و موانع و اینکه اقوام با وجود مشکلات به نظام و انقلاب اعتقاد دارند، همچنان که در میان این دسته از خانواده های رزمندگان دفاع مقدس، خانواده های شهدا نیز حضور داشتند که انشاءالله هیچ دشمنی با نظام ندارند. ، اما درگیر مشکلات اقتصادی هستند.
معاون استاندار فارس با اشاره به برگزاری کمیسیون هایی برای حل مشکلات در استان گفت: با تشکیل این کمیسیون ها سعی می کنیم صدای شنیده ها را بشنویم و درباره بسته های حقوق دولتی از جمله تامین اجتماعی و مسائل مالیاتی صحبت کنیم. و مشکلات، منشأ آن برای حل حوزه دولتی و ارائه تسهیلات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید