دولت باید در اقتصاد به حقوق مردم احترام بگذارد


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838266

عبدالملکی گفت: در اقتصاد مردمی حقوقی برای مردم در بخش های مختلف وجود دارد که باید توسط دولت تعریف و رعایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز با حضور مجازی در اولین همایش ملی «دموکراتیزه شدن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: این مقاومت است.

وی افزود: مردمی بودن یکی از اصول اساسی در مدیریت اسلامی است و اساس فعالیت اقتصادی بر عملکرد مردمی استوار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از حدود 200 سال پیش دولت ها سهم و حضور پررنگی در اقتصاد داشتند و گاه حتی مسئولیت تولید و توزیع را بر عهده داشتند، بنابراین اقتصاد از مردمی بودن فاصله گرفته است.

عبدالملکی افزود: در اقتصاد مقاومتی تکالیف و حقوقی برای مردم تعریف شده است و مردم در اقتصاد نسبت به کل جامعه مسئولیت و تعهداتی دارند و نیازهای جامعه در این بخش مهم است.

وی افزود: وظیفه دولت در اقتصاد است که امور را سامان دهد و زمینه استفاده از ظرفیت مردم را فراهم کند و اینکه بار اقتصاد بر دوش مردم باشد درست نیست اما حقی ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در اقتصاد تورمی بسیاری از حقوق و قدرت خرید مردم ضایع می شود و اگر اقتصاد ملی داریم باید حقوق مردم توسط دولت تعیین و رعایت شود. “

عبدالملکی افزود: استفاده از کالای خارجی فرصت های شغلی کارگران خانگی را از بین می برد و مردم موظف به استفاده از تولیدات داخلی در حوزه مصرف هستند.

وی در ادامه به ایجاد فرصت برای حضور مردم در اقتصاد اشاره و خاطرنشان کرد: فرآیند صدور مجوز برای مردم بسیار سخت است و در حوزه صدور مجوز برخی از حقوق بشر ضایع می شود.

نخستین همایش ملی دمکراتیک شدن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی به همت پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد از روز پنجشنبه آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید